Miért fontosak a gonosz karakterek a szerepjátékokban?
„A gonosz elnyerte méltó büntetését…”, hangzik el sok mesében. De mégis miért van szükség gonosz szereplőkre? A mesék segítségével a gyermekek megismerkedhetnek az egyszerűbb emberi kapcsolatokkal, ezeket az ismereteket pedig a játék segítségével mélyíthetik el.
A szerepjátékok során a gyerkőcök a főhőssel együtt élik át az örömöt, kalandot, veszélyt, együtt harcolnak vele az igazságért és együtt örülnek vele az elnyert jutalomnak. Ennek a folyamatnak szerves része, hogy átélik a hőst ért veszteségeket is. Az ilyen típusú játék a szórakoztatáson kívül nevelő hatással is van a kicsikre, hiszen saját történeteik eljátszásával rögzülnek bennük az erkölcsi tanulságok. Ahogy a mesékben, a szerepjátékok esetében is a történet erkölcsi tanítását nem a büntetéstől való félelem adja, hanem a főhős vonzereje, akivel a gyerekek azonosultak a játék során.
Ahogy a történetekben is, a jó és a rossz minden mesében megjelenik valamilyen szereplő formájában. A különböző tulajdonságokkal ellátott meseszereplőkkel a gyermekek megérthetik, hogy a való életben az emberek is eltérőek és mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy milyenné szeretne válni.
A jó és a gonosz karakterek éles elhatárolása által a gyerekek könnyebben választják ki a követendő, helyes példaképet. Éppen ezért a gonosz karaktereknek is fontos szerepük van a kicsik játékában: segítik a gyerekek értékrendjének kialakulását, megkönnyítik a különböző viselkedési formák megismerését és megértését. A mesék és filmek mellett a LEGO tematikus készletei a gyakorlatban is segítik a legkisebbeket: az egyes szettekben helyet kapó ikonikus gonoszok által a gyerekek saját fantáziájuk szerint alakíthatják a jó és a rossz harcát, és játék közben közvetett módon mélyíthetik el az erkölcsi tudásukat.
Lord Garmadon
A LEGO NINJAGO világában minden idők leggonoszabb hadura a rettegett Lord Garmadon. Nemcsak rémisztő külseje, de furcsa hóbortjai is méltóak rémtetteihez, például imádja a cápákat, amiket előszeretettel lő ki különféle fegyverekből. Szereti úgy érvényesíteni akaratát, hogy kirúgja a tábornokait egy tűzhányón keresztül. Legfőbb célja, hogy hatalmába kerítse NINJAGO City városát. Ehhez azonban fiának, Lloydnak és nindzsa barátainak is van egy-két szava. Hála nekik Garmadon eddig nem járt sikerrel.
Joker
LEGO Batman legnagyobb ellensége a vérbeli rosszfiú, Joker. Fő célja, hogy legyőzze Batmant és ő uralkodhasson Gotham City felett. Gonosztetteit előszeretettel öltözteti sajátos humorának megfelelő formába, hiszen lételeme a nevetés és a viccelődés. Nem titkolt célja, hogy végre Batman elismerje, hogy ő a legnagyobb ellenfele. Nagyratörő törekvései ellenére eddig mindig kudarcot vallott, köszönhetően Batmannek, és hű társának, Dick Graysonnak.
Jestro
Knighton királyságának gonosza a mindenre elszánt mókamester Jestro. Halbert király udvari bolondja volt, és az emberek minden nap nevettek rajta. Kivéve akkor, ha ő maga akart mókás lenni, mert akkor elhallgatott a közönség. Egyik nap Jestro megelégelte ezt és megragadta az alkalmat arra, hogy olyan nagyhatalmú legyen, hogy soha többé senki se merészeljen rajta nevetni. Szerencsére NEXO lovagjai készen állnak rá, hogy keresztülhúzzák gonosz terveit.
A gyerekek számára fontos, hogy megtanulják, a világ nem csak fekete és fehér, hiszen a jó és rossz örökös ellentéte hozza el az egyensúlyt. Szerencsére játékos formában sokkal könnyebb a tanulás, így bátorítsuk gyermekeinket, hogy kreatív módon, játszva ismerjék meg a világ működését. A szerepjátékoknak csak a képzelet szabhat határt!
A sajtóközlemény fotói az alábbi linken érhetők el: https://we.tl/ae7y8U9aqC