Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

7 fok alatt már nem biztonságos a nyári abroncs

Erre érdemes odafigyelni a téli gumi csere előtt

Idén Európa-szerte meglehetősen zord arcát mutatja az ősz. A változékony, hirtelen hidegre forduló időjárás kellemetlen meglepetést okozhat az autósoknak, ezért érdemes időben megtervezni az abroncsok cseréjét és mielőbb időpontot foglalni valamelyik gumiszervizben. És persze az sem mindegy, hogy milyen téli abroncsot választunk.

Magyarországon a közlekedésrendészeti törvény nem írja elő a nyári gumiabroncsok télire történő cseréjét és fordítva, de a legtöbb autós tapasztalatból is tudja, hogy télen – különösen havas, jeges vagy ónos eső miatt csúszós utakon – nagyon veszélyes nyári gumival közlekedni.

De vajon mikor és hogyan érdemes lecserélni az abroncsokat? A Premio autó- és gumiszerviz szakemberei a következőkre hívják fel a figyelmet.

A bűvös szám: +7 °C

A legjobb és legegyszerűbben követhető indikátor a külső hőmérséklet. Ha +7 °C alá csökken, eljött az ideje, hogy a nyári gumiabroncsokat télire cseréljük, hiszen ilyenkor már romlik a nyári gumiabroncsok teljesítménye, ezért nem lehet velük biztonságosan közlekedni. Kiss Zsolt, a Premio Kiss Gumi munkatársa szerint érdemes arra is figyelni, hogy mely napszakban, milyen hőmérsékleten használjuk az autót a legtöbbet – például bevásárlásra, a gyerekek utaztatására vagy munkába járásra. A gumiabroncsok cseréje során tekintettel kell lenni még az általunk használt útfelület minőségére, a domborzati viszonyokra, a gumiabroncsok és a gépkocsi típusára és a járművezető tapasztalatára is.

  • Már az első hó és jég előtt!

A cserével nem érdemes megvárni az első hóesést, mert ilyekor már késő, ráadásul óriási sorok alakulnak ki az autószervizekben.

  • Jó lesz a tavalyi?

Mielőtt felraknánk a téli gumikat, forduljunk profi szervizhez, például Magyarországon a Premio hálózat 36 tagjának egyikéhez, ahol a szerelők ellenőrzik, hogy a gumiabroncs nincs-e megsérülve, megrepedve, vagy nem öregedett-e el túlságosan.

  • És ha új szett kell, hogyan válasszunk abroncsot?

A szaktanácsadás egy új gumiabroncs-szett vásárlásakor is nagyon fontos, hiszen tekintettel kell lenni az általunk használt útfelület minőségére, a domborzati viszonyokra, a gépkocsi típusára és a járművezető tapasztalatára. A választáskor nem érdemes spórolni, hiszen a biztonságunk múlik a jó téli abroncson.

  • Ezeket a címkéket ellenőrizzük!

Az Európai Unió által kötelezően előírt címkék is segíthetnek a gumiabroncs kiválasztásában, hiszen tartamazzák az abroncs biztonsági paramétereit és környezetvédelmi tulajdonságait is. A címkék segítségével ráadásul összehasonlítható a gumiabroncsok nedves útfelületen mért tapadása, üzemanyag-takarékossága és zajszintje.

Ha például valaki gyakran indul hosszú utakra, célszerű a legmagasabb üzemanyag-takarékossági osztályba sorolt gumiabroncsot választania, ezt jelzi az „A” (zöld színű) osztályzás, míg a legkevésbé takarékosak a „G” (piros színű) osztályba tartozó abroncsok. Az A és G osztály között akár 7,5%-os eltérés is lehet az üzemanyag-fogyasztásban.

Aki pedig hosszabb utakat tesz meg, az általában gyorsabban is közlekedik, ami nagyobb féktávolsággal és a gumiabroncsok fokozott kopásával jár.

  • Abroncs csere? Ma már lehet kényelmesen is!

A szervizek a tanácsadáson túl is igyekszenek különféle szolgáltatásokkal megkönnyíteni az ügyfelek dolgát. A Premio szervizekben például a gumiabroncs-csere időpontja az interneten is lefoglalható. A gumiabroncsokat és keréktárcsákat pedig előre be lehet vinni a szervizbe, így a szelepek cseréje és a kiegyensúlyozás után a keréktárcsák előkészítve várják a cserét, amit akár a helyszínen is meg lehet várni.

  • Lehet a gumi műhely egyben gyorsszerviz is!

A cserére vagy vásárlásra kiszemelt szerviz választásakor célszerű figyelembe venni, hogy milyen akcióik vannak, és milyen plusz szolgáltatásokat kaphatunk. A Premio szervizekben például gyorsszerviz szolgáltatások – többek közt futómű-állítás, fékbetét-csere, fékfolyadék-csere, légkondicionáló-tisztítás vagy akkumulátorcsere, stb. – is elvégezhetők a cserével egy edőben, a szerelő pedig díjmentesen ellenőrzi az autót, így a később esedékes javításokról is időben tájékozódhatunk.