Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

5 jótanács kiskereskedőknek 2021-re

A kormány április 16-án jelentette be, hogy 2021 januárjától minden online kasszát használó kereskedő köteles lesz elektronikus fizetési módot biztosítani vásárlóinak. Az egyszerű és biztonságos fizetések globális piacvezetője, az Ingenico Group (Euronext: FR0000125346 –  ING) 5 hasznos tanáccsal segíti a megfelelést. 
 
1. Időben válasszuk ki a megfelelő készpénzmentes fizetési szolgáltatót
 
Az elektronikus fizetések térnyerésével a kártyaelfogadók és fizetési szolgáltatók piaca is hatalmasat változott az elmúlt években. Amíg korábban a kártyaelfogadást és egy POS terminál elhelyezését számos kiskereskedő luxuskategóriás kiadásnak érezte, mára ennek költségei a töredékükre csökkentek. „A kereskedők számára nagy választékban állnak rendelkezésre POS terminálok a piacon a bankkártya méretű mPOS megoldásoktól kezdve a nagy kapacitású, csúcskategóriás eszközökig. Akár bankot, akár független fizetési szolgáltatót választunk, nagyon fontos, hogy törekedjünk arra, hogy megbízható, magyarországi háttérrel, magyar nyelvű ügyfélszolgálattal is rendelkező vállalatot keressünk és semmiképpen se hagyjuk a döntést az utolsó pillanatra” – mondta el Bakonyi András, az Ingenico Magyarországért felelős értékesítési igazgatója. 
 
2. Mérjük fel ügyfeleink igényeit
 
Bár manapság szinte mindenki használ bankkártyát vagy egyéb készpénzmentes fizetési eszközt, előfordulhatnak olyan területek, ahol még a készpénz az elsődleges fizetési mód. Mielőtt  kiválasztjuk a számunkra optimális megoldást, érdemes átnézni és kielemezni az üzletünk működése során keletkezett korábbi tapasztalatokat. „Régóta egyértelmű trend, hogy a készpénzmentes fizetést választó vásárlók átlagos kosárértéke meghaladja a készpénzes vásárlóékét, tehát többet költenek egy adott vásárlás során. Így tehát előfordulhat, hogy jelentős hasznot hoz az üzletnek, ha kiszolgálja a kártyás fizetőket” – nyilatkozta Bakonyi András.
 
3. Számoljuk ki, hogy mekkora forgalomra és kosárértékre számíthatunk
 
A piacon számos ajánlatot találni a kártyaelfogadás bevezetésére, azonban ezek között az átlagos kosárérték és tranzakciószám függvényében jelentős eltérések lehetnek. „Egyes szolgáltatók havidíjért cserébe helyeznek ki terminálokat, és nem vonnak le jutalékot, míg mások nem kérnek havidíjat, viszont a kártyás fizetésekért magasabb jutalékot számolhatnak fel. Nagyon lényeges, hogy ismerjünk üzletünk sajátos működését, mert így könnyebben kalkulálhatunk és választhatjuk ki a legköltséghatékonyabb megoldást. Sok tranzakció esetén a havidíjas konstrukció, míg alacsonyabb tranzakciószám mellett a jutalékos, de havidíjmentes szolgáltatás térülhet meg jobban” – tette hozzá a szakember.
 
4.  Legyünk tisztában a technikai szükségleteinkkel
 
Számos méretű és teljesítményű POS terminál található a piacon. Egy futárnál vagy biztosítási ügynöknél kiválóan működhet egy költséghatékony mPOS eszköz, míg egy gyorsétteremben a nagy tranzakciószám és a gyors kiszolgálás megkövetel egy nagy nagyobb teljesítményű megoldást. Szintén lényeges paraméter, hogy hány darab terminálra van szükség egy üzletben vagy szükséges-e külső PIN pad, illetve, hogy ügyfeleinknek SZÉP kártya, egészségbiztosítási kártya elfogadást is kell-e biztosítani. Ezeket mindig tartsuk szem előtt, hogy a lehető legjobb ajánlatot kaphassuk szolgáltatónktól vagy bankunktól. Az új szabályozás értelmében az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR) keretében működő átutalásokra alapozva érkezhetnek olyan új fizetési módok, mint például a QR kódos fizetés. Ennek működtetése azonban szintén követel technikai felszerelést, ugyanis a QR kód generáláshoz, és a fizetési banki visszaigazolásához szükség lesz valamilyen fajta POS megoldásra. „Az Ingenico kínálatában minden típusú fizetési igényt ki tudunk szolgálni és valamennyi, jelenleg forgalomban lévő fizetési eszközt el tudnak fogadni termináljaink. Egyes helyzetek megkövetelhetik, hogy nem helyhez között, fix terminálokkal dolgozzunk, hanem mobil eszközökkel, wifis, bluetooth-os vagy akár SIM kártyás megoldásokkal fogadjunk el kártyát.” 
 
5. Mérlegeljük, hogy milyen fizetési módokat szeretnénk elfogadni
 
Amennyiben vállalkozásunk rendelkezik hűségkártyával, pontgyűjtőkártyával vagy szeretnénk elfogadni SZÉP kártyát, egészségkártyát vagy ehhez hasonló fizetési módot, akkor erre is van technológiai megoldás. „Bizonyos POS terminálok sokkal többre képesek, mint a bankkártyák elfogadása – akár extra bevételt is hozhatnak, pl mobiltelefon egyenleg feltöltéssel. A rendszerhez a nagyobb gyártók képesek személyre szabott üzleti alkalmazásokat fejleszteni, amelyek segíthetnek a vásárlók egyedi igényeinek kiszolgálásában” – mondta el Bakonyi András.