Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

5 hatékony módszer

…az e-kereskedelmi vállalkozások számára az online visszaélések megelőzésére

A Juniper Research piackutató becslése szerint idén világszerte 18%-kal[1] fog nőni az e-kereskedelmi vállalkozások online csalásokból származó vesztesége, amelynek értéke  szemben a tavalyi 17,5 milliárddal, akár a 20 milliárd dollárt is elérheti[2]. Az online értékesítést végző vállalkozásoknak számára ezért minden korábbinál nagyobb a jelentősége, hogy milyen csalásmegelőzési stratégiákat alkalmaznak a rosszindulatú tranzakciók kiszűréséhez.

A digitális pénzügyi szolgáltatások növekvő népszerűségével egyre több kifinomult csalási módszer válik népszerűvé Magyarországon is, ideértve például a fizetési ablakból más webhelyekre történő átirányításta rosszindulatú „próba” tranzakciókat, vagy a jelszavak hamisítását is. A csalások számának növekedése a fogyasztói bizalomra is jelentős hatása van, a vállalkozások által használt számos digitális biztonsági intézkedés ellenére az európai fogyasztók 65%-a, míg a magyarok 59%-a aggódik az online vásárláshoz kapcsolódó kockázatok miatt. Mindez a fogyasztók magatartásban is visszatükröződik: a magyarok  több mint 80%-a ellenőrzi vásárlás előtt az adott webáruház értékeléseit, valamint 84% – amennyiben lehetséges – csak jól ismert webáruházból vásárol.[3]
„Az növekvő kockázatok miatt a vállalatok folyamatosan fokozzák a biztonságra irányuló törekvéseiket, ideértve a speciális csalásmegelőző eszközök igénybevételét és a fizetésvédelmet is, mindazonáltal nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a bevezetett megoldások nem lehetnek negatív hatással a vásárlói élményre, és nem igényelhetnek többlet erőforrásokat  a vállalat egyéb területekért felelős munkatársaitól sem” – mondja Michał Bogusławski, a ZEN.COM kereskedelmi igazgatója.
 Az Zen.com digitális fizetési platform online vállalkozások számára készített útmutatója pontokba szedi a legfontosabb tranzakció biztonságra irányuló lépéseket és a fogyasztói élmény szinten tartásának helyes irányait:

1. Válasszon olyan platformot, amely megfelel a PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) információbiztonsági szabványnak

Kezdje a szilárd alapokkal és mutassa meg ügyfeleinek, hogy webáruháza a legmagasabb szintű, világszínvonalú szabványoknak is megfelel. A PCI Security Standard Council szigorú előírásainak megfelelően az összes adat (pl. kártyaadat, PIN-kód) tárolása titkosítva történik, ami biztonságot nyújt mind a fizetés címzettje, mind a kártya tulajdonos számára.

2. Készítsen cselekvési tervet többlépcsős hitelesítés használatára a bankkártya CVV-számának kötelező ellenőrzésével.
 A digitális csalók fokozott aktivitásának korában a CVV-számmal történő hitelesítés megakadályozza az illegális kártyahasználatot, ami a vevő számára nagyobb biztonságot nyújt még az érzékeny adatok kereskedőnek történő átadása után is. A CCV hitelesítés bevezetése után fontolja meg egy további online tranzakció ellenőrzési módszer, például tokenek, vagy egyszeri generált kódok használatát is.
3. Használjon csalásfelderítő eszközöket és készítsen kimutatást a vásárlók magatartásáról

Rendkívül fontos, hogy a vállalkozások gyorsan reagáljanak a tisztességtelen gyakorlatokra. Minden gyanús tranzakciót azonnal át kell vizsgálni és továbbítani kell egy kiberbiztonsági szakértőnek, vagy a dedikált informatikai szakembernek. Erre alkalmasak azok a háttérben automatikusan működő csalásfelderítő platformok, amelyek lehetővé teszik a gyors reagálást már a közelgő problémák első jelei alapján. A biztonsági kérdéseken nem érdemes spórolni, a vállalat összehasonlíthatatlanul nagyobb veszteségeknek teheti ki magát a jövőben.

4. Maradjon átlátható a vállalkozás adatkezelése

Csak annyi adatot tároljon az ügyfelekről amennyi feltétlenül szükséges, összhangban a GDPR követelményekkel. A törvényi előírásoknak megfelelően a fogyasztónak tudnia kell, hogy mire fogják használni az adatait (pl. a hírlevélre való feliratkozáshoz használt e-mail címre nem küldhetünk más tartalmú levelet). Az aranyszabály, hogy csak a legszükségesebb mennyiségű adatot szabad tárolni. Ha nem tudja, hogyan használja az adatokat, ne gyűjtse azokat. Ennek köszönhetően nem lesz áldozata a tisztességtelen gyakorlatokkal kapcsolatos vádaknak és vállalkozása átlátható marad.

5. Ha e-üzletünkben még mindig túl gyakran tapasztalunk jogosulatlan visszaterheléseket, érdemes megfontolni egy olyan fizetési platform használatát, amely leveszi a vállunkról a visszaterhelésekkel kapcsolatos ügyintézés feladatát.

Az elektronikus kereskedelemben elkövetett csalások felismerése a vállalatoknál még mindig költséges, nehézkes és bizonytalan. Az online vállalkozásoknak és az online áruházaknak számos professzionális, dedikált megoldás áll a rendelkezésükre, amelyek pontosan ezekre a célokra találtak ki.
„Az e-kereskedelmi csalások felismerése továbbra is költséges, nehéz és bizonytalan, ezért a ZEN.com-nál olyan pénzügyi megoldásokra összpontosítunk, amelyek valós időben támogatják a vállalatot, csökkentve a tisztességtelen fogyasztók által elkövetett cselekmények lehetőségét. A Zen által kínált azonnali visszaterheléses rendszer az egyik olyan megoldás, amely teljeskörű támogatást nyújt a vállalkozások számára a területen” – mondja Dawid Rożek, a ZEN.com vezérigazgatója. Bár a visszaterhelések nullára történő csökkentése legtöbbször elérhetetlen, az olyan modern fizetési platformok, mint a Zen.com már rendelkeznek olyan szolgáltatásokkal, amelyek keretében átvállalják az ezzel járó a feladatokat, így használatukkal kiszámíthatóbbá válik a vállalkozás pénzforgalma.

[1] Juniper Research, Online Payment Fraud: emerging threats, segment analysis & market forecasts 2021-2025
[2] Fastly.com, API and ATO protection dashboards address a rising security challenge with more visibility
[3] Trade.gov, https://www.trade.gov/country-commercial-guides/hungary-consumer-electronics-and-e-commerce