Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

3 ok, amiért a KKV-knak szükségük van a mesterséges intelligenciára a hálózatmenedzsmentben

A mesterséges intelligencia ma már mindenhol jelen van. Ami a hálózatépítést illeti, az irányítás és a kiberbiztonság terén olyan jelentős változások tapasztalhatók, amelyek egyszerűsíthetik a működést és csökkenthetik a kis- és középvállalkozások költségeit.

1. Kézikönyv nélkül uralja a rendszereket

Kezdjük kicsiben. Akár korlátozott informatikai szakértelemmel rendelkezik valaki, akár nem, az új szoftverek megismerése vagy a hálózati problémák megoldásának megtalálása hosszú és kimerítő folyamat lehet.

Most a hétköznapi nyelvet használó, mesterséges intelligenciával vezérelt hálózatkezelési eszközök radikálisan egyszerűbb lehetőséget kínálnak. A Zyxel Nebula felhőalapú hálózati platform például két AI-alapú funkcióval egyszerűsíti a felhasználói interakciót: „Intent” a fejlett kereséshez és „Support” a chat-alapú segítségnyújtáshoz. Az „Intent” értelmezi a Nebula funkcióival és beállításaival kapcsolatos lekérdezéseket, amelyeket esetleg nehezen talál meg a felhasználó, és azonnal linkeket ad a megfelelő oldalakra. Ez segít abban, hogy bárki gyorsan megismerkedjen a platformmal, így a tanulási folyamat kihívást jelentő küzdelem helyett gyerekjátékká válik.

A „Support” chatbot a hibaelhárítás szövetségeseként szolgál, leegyszerűsítve a problémamegoldást azáltal, hogy lehetővé teszi, hogy kérdéseket tegyünk fel, vagy hétköznapi nyelven írjuk le a problémákat. Ha például nem tudjuk, hogy az ügyfelek miért nem találják a 6 GHz-es rádió SSID-jét vagy miért nem tudnak csatlakozni a tűzfal LAN-alhálózatához, egyszerűen csak pontosan ezt kell kérdezni. A Nebula gyorsan válaszol megoldásokkal és hasznos online forrásokra mutató linkekkel.

2. Automatizálással tartja zavartalanul a hálózatot

Ahol a mesterséges intelligencia elkezd időt és pénzt megtakarítani, az az automatizálható rutinfeladatoknál érezhető igazán. A gépi tanulás integrálása a felhőinfrastruktúrával lehetővé teszi hatalmas mennyiségű adat mélyreható elemzését, automatizálja a válaszokat a hatékonyság növelése érdekében, lehetővé teszi a prediktív karbantartást, és javítja a hibakezelést.

Vegyük például a gyenge vezeték nélküli összeköttetés pontos meghatározásának és diagnosztizálásának kihívását. Ezek a problémák gyakran átmeneti jellegűek és megoldódnak, mielőtt az informatikai személyzet a helyszínen kivizsgálhatná őket; máskor viszont szinte lehetetlen leásni a kiváltó okig, ami lehet DHCP-hiba, roaming-probléma, csatorna-interferencia vagy egy tucat más dolog.

A Nebula Wireless Health képes automatikusan diagnosztizálni és optimalizálni a vezeték nélküli minőséget, megkímélve ezzel a jellemzően szükséges küzdelmes erőfeszítéseket. Ez a funkció különösen a korlátozott IT-erőforrásokkal rendelkezők számára jelent nagy változást, mivel a hálózati csúcsteljesítményt biztosítja az olyan problémák, mint a jelinterferencia vagy a hardver meghibásodásának megelőző kezelésével.

Vagy gondoljunk csak a szállodaipar IPTV-re való átállására a tartalomszolgáltatásban. Bár költséghatékony, gyakran találkozhatnak az üzemeltetők olyan teljesítményproblémákkal, mint a lassú indítás és a kép befagyása az olyan összetett IPTV beállítások miatt, mint a multicasting. Az olyan eszközök, mint a Network Analytic Alert, gépi tanulást használnak a szabálytalan tevékenységek megfigyelésére és figyelmeztetésére. Ez a proaktív megközelítés minimalizálja a szolgáltatási zavarokat és gyorsabban megoldja a problémákat, így biztosítva a zökkenőmentesebb élményt.

3. A mesterséges intelligencia kihasználása a proaktív kibervédelemhez

A szervezetek manapság jelentős hálózati problémával szembesülnek: a kiberbiztonsággal. Vegyünk például egy nyüzsgő kiskereskedelmi üzlethelyiséget. Az eladáshelyi (POS) rendszer biztonságának garantálása kiemelkedő fontosságú – de olykor nehezen kivitelezhető. Hasonlóképpen egy nagy mennyiségű hálózati hardverrel rendelkező, összetett gyári környezetben is létfontosságú, hogy azonnal észrevegyenek minden szokatlan vagy gyanús viselkedést, hogy fenntartsák az üzemeltetés folyamatosságát.

A mai dinamikus fenyegetettségi környezetben a hálózatoknak önfejlesztő fenyegetettségi intelligenciára van szükségük, amely minden másodpercben tanul és növekszik. Az AI-alapú felhőmegoldásoknak köszönhetően az ilyen fejlett fenyegetés-intelligencia ma már minden méretű vállalkozás számára elérhető. És ez az a hatalmas előny, amelyet a gépi támogatás kínál a tűzfalak számára, lehetővé téve számukra, hogy folyamatosan erősítsék a védelmüket, és immunisak maradjanak az új, ismeretlen támadásokkal szemben.

A Zyxel AI-alapú biztonsága például a felhő- és tűzfal-támogatást kombinálja, hogy valós időben alkalmazkodjon a felmerülő fenyegetésekhez. A Zyxel AI-alapú felhőalapú intelligencia szolgáltatása azonnali, átfogó webhelyelemzést és fejlett tartalomszűrést biztosít a valós idejű védelem érdekében. Ezek a rendszerek tanulnak, alkalmazkodnak és személyre szabott megoldásokat kínálnak, a hálózatirányítást a reaktívról a proaktívra helyezik át, miközben kevesebb emberi beavatkozást igényelnek. Itt az ideje, hogy a mesterséges intelligenciát a hálózatkezelésben is alkalmazza – ellaposítva a tanulási görbéket, automatizálva a rutinfeladatokat, és új magasságokba emelve a kiberbiztonságot.