Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

120 éve gyártották az első biztonsági pengés borotvát

Sorozatban hetedszerre nyer Superbrands díjat a P&G Gillette márkája

Eddig összesen 16, 2017 óta pedig minden évben Superbrands díjat nyert a Procter&Gamble Gillette márkája. Az Oral-B-t idén hatodszor, a P&G vállalatot pedig hetedszer jutalmazták Business Superbrands díjjal. A többszörös díjazott Gillette története idén éppen 120 éves: 1903-ban gyártották az első Gillette Safety biztonsági pengés borotvát.

A borotválkozáshoz kapcsolódó tudomány és technológia a Gillette előtt meglehetősen nyers volt. Akkoriban a borotválkozás csak akkor volt lehetséges és biztonságos, ha az egyenes formájú borotvát stabil kézzel és megfelelő képzettséggel kezelte használója. Ezek az egyenes borotvák óriási precizitást és óvatos, körültekintő használatot igényeltek, és olyan élesek voltak, hogy egy apró óvatlan mozdulat is katasztrófához vezethetett.
King C. Gillette amerikai üzletember volt, akinek egyszer borotválkozás közben leesett a borotvája, és megsérült annak pengéje. Ekkor született meg fejében a biztonsági pengés T-alakú nyéllel ellátott borotva ötlete. Évekig kísérletezett a megfelelő formán és anyagon, míg kialakult a leghatékonyabb koncepció, amit később szabadalmaztatott. Megalapította a Gillette Safety borotvagyárat, és 1903-ban megkezdte az első biztonsági pengés Gillette borotva gyártását. Abban az évben összesen 51 borotvát és 168 pengét adott el, majd egy évvel később, 1904-ben már közel százezer borotvát és több mint százhúszezer pengét értékesített, részben a Gillette alacsony árainak, automatizált gyártási technikáinak és jó reklámozásának köszönhetően.
Az elmúlt évtizedek során a Superbrands díjat évek óta sorozatban elnyerő Gillette folyamatos fejlődésen ment keresztül, és az innováció mellett nagy hangsúlyt fektet a fenntartható és felelősségteljes arcápolás ösztönzésére is.
Az 1995 óta működő, a legkiválóbb fogyasztói márkákat díjazó Superbrands Program és a legeredményesebb üzleti márkákat díjazó Business Superbrands Program a világ több mint 90 országában van jelen. A kiválasztás folyamata minden országban azonos elveket követ: a díjazási folyamatban való részvétel a márkák számára ingyenes, a díjazottakat többlépcsős kutatási folyamat során emelik ki. A kutatók több szempont alapján szűrik a márkákat, majd a végső értékelést a független szakértőkből álló bizottság hozza meg.
A Procter&Gamble Business Superbrands díja a vállalat kimagasló márkaminőségét és a márkaépítésbe fektetett munkáját ismeri el.