Wim Wenders filmhét az Art+ Cinemában
A vadnyugaton töltött nyolc este után az Art+ Cinema Lugosi termébe hat napig Wim Wenders válogatott munkássága költözik be a Pannónia Movie Kft. soron következő eseménye alatt.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!
Június 28-tól július 2-ig a német rendező 1984 és 2000 közötti filmográfiájából öt alkotást lehet majd elcsípni mozivásznon szinkronnal, majd ezek után legfrissebb filmjét, immár felirattal. A vetítések egységesen 19:00-kor kezdődnek minden este.
A pénteki nyitány az 1987-es Berlin felett az ég, melyet 11 évre rá Nicolas Cage-dzsel remake-eltek az amerikaiak az Angyalok városa képében. A kétórásnál picit hosszabb romantikus fantasy főszereplője a Hitlerként mémmé vált Bruno Ganz, aki megunva angyali létét, szerelembe esik egy artistalánnyal és onnantól emberként akar tovább létezni. Wenders Cannes-ban és az Európai Filmdíjon is megnyerte a rendezői kategóriát ezért.
Június 29-én egy korábbi Cannes-i sikere lesz látható, az 1984-es Arany Pálmát kiérdemlő Párizs, Texas. A közel két és félórás produkcióban Harry Dean Stanton alakítja a főhőst, aki Dél-Texas kietlen vidékein bolyongva akarna felejteni. Nagyon kimerülten kerül kórházba, ahonnan öccse hozza ki, hogy találkozzon 4 éve nem látott kisfiával. A dráma innentől az apa-fiú kapcsolatot taglalja, feltéve a kérdést: mégis hol az anya?
Június utolsó napján újabb interkontinentális együttműködésből összeálló alkotás kerül sorra, mégpedig az 1991-es A világ végéig, melyből háromféle vágás létezik, az Art+-ban a 3 órás eredeti változat lesz látható. A filozofikus sci-fi – melyben olyan színészek szerepelnek, mint William Hurt és Sam Neill – az akkori közeljövőben, 1999-ben játszódik és egy titokzatos találmányt állít a középpontba, amivel a vakok is láthatnak bizonyos dolgokat.
Július az 1997-es Az erőszak végével indul, amely a Bill Paxton által megformált hollywoodi akciófilm producerről szól. Álomélete egy szempillantás alatt változik meg: előbb még csak felesége hagyja el, majd elrabolja két bűnöző, akiktől ugyan sikerül megszöknie, de egy Isten háta mögötti placcon köt ki, ahol egy mexikói kertész és családja fogadja be, menedéket adva neki. A 2 órás krimi-drámában Andie MacDowell és Gabriel Byrne is feltűnik.
Július 2-án, utolsóként a régebbi alkotások közül érkezik a 2000-res A Millió Dolláros Hotel. A filmhét legnagyobb sztárgárdája itt található, élükön Jeremy Daviesszel, Milla Jovovich-csal, Mel Gibsonnal, Peter Stormare-rel és Jimmy Smitsszel, de több ismerős karakterszínész mellett még Tim Roth is mellékszerepel. A címadó hotel Los Angeles-ben egy kétes haláleset miatt kerül a bulvársajtó és az FBI figyelmének fókuszába, amiből egy Agatha Christie féle „ki tette?” típusú nyomozás indul, ahol eleinte mindenki titokzatos és mindenki gyanúsított.
Zárásaként pedig ismét érkezik a direktor tavalyi filmje, amely hazánkban az őszi Cinefest után februárban debütált széles körben, akkorra már Oscar-jelölt alkotásként. Bár a Tökéletes napok lett az idei három japán nomináció közül az egyetlen szobor nélkül távozó az akadémiai gálán, a tokiói WC tisztító bácsi meditatív, kevés párbeszéddel operáló dramedyje méltán lett az elmúlt hónapok egyik leginkább megszeretett hazai premierje, szájról-szájra terjesztve jó hírét. Koji Yakusho pedig nem véletlenül lett Cannes legjobb színésze 2023-ban.
Az utóbbi két cím a kétórát csak pár perccel lépi át. Sok szeretettel várunk tehát minden kedves érdeklődőt és Wim Wenders rajongót az Art+ Cinemába június és július fordulóján!
VETÍTÉSI PROGRAM
Június 28. – Berlin felett az ég
Június 29. – Párizs, Texas
Június 30. – A világ végéig
Július 1. – Az erőszak vége
Július 2. – A Millió Dolláros Hotel
Július 3. – Tökéletes napok