Folytatja a hátrányos helyzetű gyermekek digitális tudásfejlesztésének támogatását az NI

Portrait of young asian woman in front of digital screen with graphic in futuristic cyan and magenta neon light



A szociálisan hátrányos területen élő 4. és 5. tanulók digitális kompetenciája nagy létszámt, fejlődött logikai gondolkodás és problémamegoldó képességük – ez volt azoknak a pedagógusoknak a tapasztalata, akik közreműködtek a Digitális Tudásért Alapítvány által koordinált tavalyi programban. A félszáz hosszúpályi és hajdúbagosi diák informatikai tudásának fejlesztése érdekében 2022. februárban az NI debreceni vállalata közel 8 millió forinttal támogatta a projekt megvalósítását. Az NI folytatva a sikeres együttműködést, most újabb 10 millió forinttal segíti a Digitális Tudásért Alapítvány tevékenységét.

a covid okozta digitális oktatás bevezetése nem javította, csupán láthatóvá tette a radikális különbségeket a különböző térségekben, és azt, hogy bizonyos helyeken mi várhat a legkevésbé szerencsés gyerekekre: most a tanulást, később az információszerzési és szórakozási igényeket, valamint a munkaerőpiaci lehetőségeket lehetetleníti el. az egyenlőtlen helyzet. A létező probléma ráadásul további kérdéseket is felvetett, elég csak arra gondolni, hogy felesleges drága digitális szolgáltatások fejleszteni mindaddig, amíg a jelentős része nem tudja azokat használni. Ebben a helyzetben kulcsszerepe lehet a digitális tudás megosztásának.

Az NI Hungary Kft. tavaly februárban 8 millió idén pedig újabb 10 millió forintos támogatást nyújtott a Digitális Tudásért Alapítványnak, amely akkor ötven, majd idén még egyszer ennyi Debrecen-környéki hátrányos helyzetű diákot tudott bevonni a programjába. Az Alapítvány a program a Logiscool élményalapú módszerével blokkalapú kódolást, robotik, digitális tartalomkészítés első félévében (digitális rajzolás, kép-, szöveg-, prezentáció- és videószerkesztés) tanít a résztvevőknek. A program harmadik félévében pedig a gyerekek a digitális tudás további témaköreiben interaktív előadásokat hallgathatnak meg és az NI önkéntesei az érintett témákban a játékosokat tartanak nekik. A program két etapjában jelenleg összesen 100 gyermek vesz részt és immár 3 településen, Hajdúbagoson, Hosszúpályiban és Sárándon is tartanak foglalkozásokat.

Az oktatói és tanulói visszajelzések alapján az NI játékos képzése rendkívül népszerű, és nemcsak a gyermekek tudását, hanem a mérnöki szakmák iránti érdeklődésüket is növeli. A programban tanuló gyerekek jó számítógépes ismeretei és készségei pedig az egész térség digitális tudás felzárkózásában kulcsszerepet játszhatnak. Mind az NI, mind pedig a Digitális Tudásért Alapítvány hosszú távon elkötelezett a program mellett, és több száz további gyermek bevonását tervezi az elkövetkező években.