Az Ericsson fenntarthatósági és társadalmi felelősségvállalási tevékenységének hatásai
Az Ericsson úttörő szerepet játszik az informatikai és távközlési technológiák környezetvédelmi és klimatológiai, valamint társadalmi-gazdasági fejlődést és katasztrófa-segélyezést támogató felhasználása terén. A társaság 25 éve az első távközlési cégek között volt, akik vállalták az éves fenntarthatósági jelentés készítését. Az érintett projektek hozzájárulnak az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak eléréséhez, és a társaság 2017-ben e téren végzett tevékenysége jelentős pozitív hatással bír számos területen.
A „Connect To Learn” (Csatlakozás a tanulásért) kezdeményezés révén a társaság 25 országban 120 000 hallgató számára biztosít hozzáférést a minőségi oktatáshoz. A program legnagyobb szabású része Burmában zajlik, ahol az új távközlési technológia a hallgatók egy teljes generációja számára nyitja meg a lehetőséget a továbbtanulásra.
Amikor a Maria hurrikán a Karib térségben lecsapott Dominika szigetén, az Ericsson segélycsapata 48 órán belül a helyszínre érkezett. A szakértők által felállított ideiglenes távközlési rendszer 18 helyszínen, több mint 2 900 fős humanitárius segélycsapat munkáját támogatta.
Az új technológiák folyamatos fejlesztése révén az Ericsson fontos szerepet játszik a környezetvédelem és a klímaváltozás megelőzése terén is. Az energiafogyasztás csökkentése a társaság stratégiájának kiemelt pontja, ennek köszönhetően a következő generációs (5G) mobilhálózat a jelenlegi (4G) hálózatokhoz képest akár 90 százalékos energia-megtakarítást tesz majd lehetővé.
Az Ericsson fenntarthatósági és társadalmi felelősségvállalási tevékenységének részletes leírását és hatásait az Ericsson Fenntarthatósági Jelentés ismerteti.