Vérbeli és praktikus Szigetlakó – Dacia Logan MCV teszt

Ez a cím, már megint micsoda!?
…Gondolhatja a nagyérdemű, ezért ismét egy kis magyarázattal kezdünk.

Az úgy volt, hogy hosszú évekkel ezelőtt egy – a többek között a Sziget fesztiválon  is tevékenykedő – önkéntes csapat médiamegjelenéseit szerveztem és próbáltam támogatókat az egyesület mellé állítani.
Szerencsémre a Dacia hazai vezetőinek tetszett az önkéntes segítők munkája és néhány esztendővel ezelőtt két Dacia Logan MCV-t is biztosítottak számunkra.
Mivel  az autókat az én  kapcsolatrendszeremnek köszönhetően használhatta az egyesület egész nyáron, több fesztiválon át, az egyik MCV-be “én költöztem bele” – még,  ha ez így utólag, nagyon zavarja is az egyesület elnökét és alelnökét…

A következő esztendőben újra MCV-k érkeztek az egyesülethez, majd amikor én befejeztem az ottani önkéntes munkát, egy Duster lett a nyári társam a tavalyi esztendőben,  az idei Sziget fesztiválra azonban “visszaköltözhettem” a megszokott Logan MCV-be.

A Dacia Logan már az első  megjelenésekor nagyot tarolt a hazai autópiacon – köszönhetően egyszerűségének, praktikusságának és kedvező árazásának.
Nem, nem! A Loganba huppanva nem a kézzel  varrott bőrt,  vagy a fa (utánzatú műanyag) betéteket kell keresnie az embernek!
A Logan nem flancol, csak teszi csendben és pontosan a dolgát!

Az idei esztendőben már a második generációs Dacia Logan MCV, facelift változatát koptathattam.

Az autó a külső megjelenésében is szolidan hozza a mai trendeket.
Orcácskája jellegzetes Dacia mosolyt kapott, az első fényszórókban a kor nagy és hasznos újítása, a LED nappali fény is helyet kapott.

A viszonylag hosszú orr biztonságérzetet ad, az első és a hátsó ajtókon teljesen zökkenőmentesen huppanhatunk be a gépbe – vagy épp könnyedén hagyhatjuk el  az utasteret.
Az autó végéhez érve egy igen nagyméretű csomagtér ajtót találunk, ami elég magasra nyílik ahhoz, hogy akár a magamfajta 180 pluszos emberek se verjék bele a burájukat a pakoláskor.

A: Tengelytáv 2635
B : Teljes hossz 4501
C : Első túlnyúlás 827
D : Hátsó túlnyúlás 1039
H : Magasság terheletlenül 1521
H2 : Csomagtér ajtónyílásának magassága 784
H1 : Rakodóküszöb magassága 590
L1/L2 : Szélesség visszapillantó tükrök nélkül/tükrökkel 1733 / 1994

Ha már a csomagtér ajtajánál tartunk, akkor kezdjük is a belső elemzést erről az oldalról.
A csomagtér padlójának, és vele a hátsó lökhárító felső élének magassága nagyon ideális, ugyanis nem kell sem mélyre hajolnunk, sem magasra emelnünk, ha éppen rakodunk a kombiba/ból.
A padló természetesen felnyitható és alatta a pótkerék, valamint a kerékkulcs mellé akár egy zsugornyi félliteres üdítőt (vagy egyéb piákat) is elhelyezhetünk – a fóliából  kicsomagolva. Ez nagyon hasznos lehet a fesztiválra való  behajtáskor 😉
A kombi csomagtere alapból is hatalmas… Amennyiben a hátsó  ülések osztottan dönthető háttámláját előre hajtjuk, szinte egy franciaágyat kapunk. Ekkor akár egy magasabb szekrényt,vagy (fektetve) egy nagyobb hűtőt is ellogisztikázhatunk a kocsival.

No, de beszéljünk inkább a személyes tesztről! >>>