A vámpírok lassan elhagyják a zsinagógát
Az Aeffect Communications vámpírdrámát népszerűsített
Alig néhány alkalom maradt, hogy vámpírokat lessünk egy zsinagógában: december 30-ig látható még az Engedj be! című vámpírdráma a Zsilipben. A TRIP bemutatkozó darabját az Aeffect Communications, – ami az XKK csapatából jött létre – rendhagyó módokon segítette eljuttatni a célközönséghez. Az előadás rohamtempóban készült, a helyszín, a szereplők kiléte sokáig bizonytalan volt, a koncepció az utolsó pillanatokig folyamatosan alakult, így a kommunikációban extrém megoldásokra is szükség volt.
A Merlin és az Átrium Film-Színház korábbi igazgatója, Magács László új művészeti vállalkozásba kezdett, amely bevezetéséhez az Aeffect Communications csapatát hívta segítségül. Az új brand egyből egy speciális darabbal szerette volna új nézőközönségét megtalálni és megmozdítani, az integrált megoldások mellett ezért szokatlan eszközöket is be kellett vetni.
A helyszín és az alkotók voltak az első kommunikációs lehetőség, erre épült a kezdeti PR, a különleges múltú és jövőjű, közönségtől elzárt Zsilip került a fókuszba. A helyszín a volt MSZMP pártszékháza, az AVH volt pártétkezdéje, mely hamarosan Zsilip néven zsidó kulturális központ lesz, zsinagógával, étteremmel, közösségi térrel. A darab Pálfi György, a Hukkle, a Szabadesés és a Taxidermia nagysikerű filmek rendezőjének első színházi rendezés, így őt is megszólaltattuk több helyen a szakmai kihívásokról.
A TRIP történetei mögött erős társadalmi mondanivalók is állnak: a vámpíros szerelmi történetben szó esik iskolai erőszakról, függőségről, kiszolgáltatottságról. A darab kommunikációjában az Aeffect Communications minderre épített, és a vámpír történetet egy közösségi véradó kampánnyal tette izgalmasabbá és láthatóbbá: az Országos Vérellátó Szolgálattal együtt véradást szervezett a színészeknek és közösségi médiára épülő játékot a leendő közönségnek.
Míg az arculati kreatívok készültek, az Aeffect csapata teaser videókat készített a szereplőkkel melyek jól terjedtek a közösségi médiában. Rónai Domonkos rendezésében egy trailer készült a darabról, mely az Indexen debütált és jutott el így szélesebb közönséghez.
A színészekkel interjúk is készültek, melyben szerepükhöz, a darabhoz fűződő viszonyukról meséltek. Az interjúkat közleményekben és Facebook posztokban jutottak el a célközönséghez.