Űrpiknik forgatás és utómunka

A forgatás 25 napig tartott. A sok helyszín kreatív megoldásokra sarkallta az alkotókat. „Az volt a szerencsénk, hogy rátaláltunk a Villányi úton a kertészeti egyetem épületére, ami egy izgalmas, eklektikus helyszín: itt fel tudtunk venni buszmegállót, bár külsőt, kórházat, egyetem külsőt. Össze lehetett csoportosítani a felvételeket, hiszen pár méterre volt minden. Ha ez a helyszín nincs, az átállásokkal nem tudtunk volna beleférni ebbe az időkeretbe” – emlékszik vissza Ákos. A nyolcadik kerületi Vasas Székházban és a Belgrád rakparti Limó bárnál is tudtak játszani hasonló trükkökkel.

Badits szerint felszabadult, nyugodt légkör kísérte végig az egész forgatást: „Ha az alkotók tényleg élvezik, amit csinálnak, akkor nagy valószínűséggel rá tudnak majd kapcsolódni a nézők is a filmre. Boldog lennék, ha ez a projekt elindítana valamit, mint ahogyan a Drakulics elvtárs is csinálta: megfog egy műfaji elemet, és csavar rajta egyet, amitől specifikusan magyar lesz”. Ákos a stábtagokat mindvégig partnerként kezelte, akik emiatt lelkesen vetették bele magukat a projektbe. Volt, hogy saját ötleteket hoztak, amelyek beépültek az adott forgatási napba.

Ákos minden projektjéhez úgy áll hozzá, hogy nem akar speciális effektusokat és animációt használni, aztán a sztori mégis hozzá magával az ötleteket. „A Támad a Mars nagyhajú, furán járó űrlény nője elmosta a határt animáció és film között. Tim Burton úgy mozgatta, úgy jelenítette meg, mintha animációs karakter lenne. Tetszett ez a fajta gondolkodásmód” – meséli Ákos, aki szerint a VFX-et lehet tudatosan a történet stilizálására, építésére használni, és ő is erre törekedett.