Újrainduló gyártás, új termékek és szolgáltatások a járvány körülményei között

    Egyre több hír szól újrainduló gyárakról, a termelést fenntartó intézkedésekről, illetve termékekről és szolgáltatásokról, amelyek a járvány idejére, de akár azt követően is használhatók lesznek.

    Az autóipar fokozatosan próbál visszaállni a termelésre. A győri Audinál kedden már részlegesen újraindult a munka a motorgyárban, egy összeszerelő soron, a termelést lépcsőzetesen futtatják fel. A járműgyárban ezen a héten még nem dolgoznak.


    A termelést újraindító cégek közé kedden a Bridgestone is beállt. A nemzetközi gumiabroncsgyártó közölte: folyamatosan újraindítja gyárai működését  a termékei iránti kereslet alapján az EMIA (Európa, Oroszország, Közel-Kelet, India és Afrika) régióban. A cég tatabányai gyára a járvány hatására „egy rövid időszakban csökkentett kapacitással üzemelt” – emlékeztettek közleményükben. Az újraindítási tervek tükrözik a keresleti trendeket. A vállalat az EMIA régióban számos piaci szegmensben, köztük a közvetlenül az autógyáraknak szállított személygépkocsi gumiabroncsok, valamint a kereskedelmi (teherautó és autóbusz) abroncsok szegmensében már élénkülést tapasztal – írták. A vállalat számos munka-egészségügyi óvintézkedést hozott gyáraiban – tették hozzá.


    A Magyar Suzuki Zrt. egyelőre annyit közölt: minden korábbinál összetettebb egészségügyi biztonsági intézkedéseket vezetett be, így az esztergomi gyára készen áll a termelés újraindítására. A vállalat folyamatosan elemzi a piacokat, a kormányzati intézkedéseket, amelyek tükrében hetente felülvizsgálja az indulás időpontját, amely várhatóan 2020. április 27.


     Az Opel Szentgotthárd szintén azt jelezte, hogy készen áll a termelés újraindítására, szigorított egészségvédelmi intézkedések bevezetését követően. Az újraindulás időpontja azonban függ az autópiaci helyzet alakulásától és az esetleges további korlátozó intézkedésektől – jelezte Kaszás Zoltán, a motorgyár sajtószóvivője.


    Az újraindulás időpontja szavai szerint függ az autópiaci helyzet alakulásától és az esetleges további korlátozó intézkedésektől, de a magas szintű védelmet nyújtó és a hivatalos előírásoknak megfelelő egészségvédelmi intézkedések bevezetése után az újraindulást.


    Eközben egy másik nemzetközi vállalat, a Procter and Gamble (P&G) arról számolt be, hogy két magyarországi gyára – Csömörön és Gyöngyösön – teljes kapacitással működik, amit az tett lehetővé, hogy számos intézkedést hoztak a koronavírus fertőzés megakadályozására. A két gyár mintegy 2500 dolgozója közül az irodai alkalmazottak többsége otthonról végzi feladatait. Magyarországon is gyártott termékeik alapvető szükségleteket elégítenek ki, így keresletük ebben az időszakban sem csökkent – tették hozzá. A két gyár a Hyginett Magyar-Amerikai Higiéniai Cikkeket Gyártó Kft. keretén belül üzemel.


    A járványhelyzet a Molt arra késztette, hogy fertőtlenítők gyártásba kezdjen. Az egyik első felhasználója az új terméknek, a  Volánbusz. Az első szállítmánnyal 5000 liter MOL Hygi Fluid kézfertőtlenítő és 5000 liter MOL Hygi Flow Rapid felületfertőtlenítő folyadék érkezett a közlekedési vállalathoz kedden – közölték. A Volánbusz nagy erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy óvja utasai és autóbusz-vezetői egészségét – hangsúlyozták a közleményben.


    Tovább bővült a videó banki alkalmazása  Magyarországon azzal, hogy keddtől a Takarékbank személyes ügyintézést igénylő lakossági ügyfelei okostelefonjuk, laptopjuk, tabletjük vagy asztali számítógépük segítségével élő videókapcsolaton keresztül intézhetik ügyeiket. Az így intézhető ügyek körébe tartoznak egyebek mellett a hitelekhez, bankkártyájukhoz, bankszámlájukhoz, vagy akár a lekötésekhez kapcsolódó ügyletek. A közlemény szerint a videós ügyintézés ugyanolyan biztonságos, mint a fióki kiszolgálás, az ügyfelek azonosítása megegyezik a bankfiókban alkalmazott folyamattal. A létrejövő nyilatkozatot, adatlapot, szerződést az ügyfelek hang alapon tudják aláírni. A megkötött szerződéseket a banki aláírás után postai úton juttatja el a Takarékbank az ügyfeleknek.


    Ehhez hasonló fejlesztést hajtott végre a Generali Biztosító is. A koronavírus járvány terjedése miatt bevezetett újabb digitális megoldásuk lehetővé teszik a megtakarításos életbiztosítások esetében a törvény által előírt kötelező átvilágítást és az aláírást is teljesen online, személyes jelenlét nélkül. Ezzel teljesen papírmentessé vált az életbiztosítási értékesítési folyamat a Generalinál – tették hozzá.