Skip to content

Mi az a blogger?

A kontrollcé kontrollvé még nem tesz senkivé

  • Home
  • Cool Tour
  • Kütyütroll
  • Egész segg
  • Troll’s
  • Mi 1 más
  • Az MTIblogger (is)
  • FAKE NEWS
  • Toggle search form

Tudta?! Levegő nélkül jobban teljesítenek a Toyota villanyautói

Posted on 2017.11.18.2017.11.18. By blogger Nincs hozzászólás a(z) Tudta?! Levegő nélkül jobban teljesítenek a Toyota villanyautói bejegyzéshez

Minél könnyebb, annál takarékosabb egy autó: ez az alapelv hatványozottan érvényesül az elektromos mobilitásban. A Toyota innovatív módszer bevezetésén töri a fejét.

A Tokiói Autószalonon leleplezett, impozáns Toyota Fine-Comfort Ride tanulmányautó számos izgalmas részlettel szolgált, a hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánctól kezdve az átrendezhető belső téren át az interaktív, érintésérzékeny kijelzőként is szolgáló oldalablakokig. Ezek valóban látványos, jól hangzó, jövőbe mutató megoldások, ám legalább ekkora jelentőséggel bírnak azok az alkatrészek, amiket a rombusz alakú karosszéria négy sarkában találunk; a kerekek.

Ezeken első pillantásra rendkívül alacsony oldalfalú („peres”) sportabroncsok feszülnek, a valóság azonban ennél izgalmasabb: az abroncsoknak egyáltalán nincs ugyanis hagyományos értelemben vett oldalfala, helyettük erős, de rugalmas lamellák kötik össze a futófelületet a kerékaggyal. A levegő nélküli (airless) abroncs gondolata nem új, a Toyota azonban elsőként alkalmazta azt agymotoros FCEV járműben, méghozzá egy nagyon átgondolt koncepció részeként.

A villanyautók világában gyakran alkalmazott és praktikus megoldás az agymotor, azaz a kerékagyba szerelt erőforrás. Ez energiaveszteség és helykihasználás szempontjából ideális, van viszont egy nagy hátránya: megnöveli a rugózatlan tömeget, ami pedig rontja a vezethetőséget, a stabilitást és a menetkényelmet. Amint azonban Takao Sato, a Toyota Fine-Comfort Ride projekt főmérnöke elmondta, a levegő nélküli abroncsok alkalmazásával ellentételezhető a villanymotor és a kiegészítő rendszerek plusz tömege, így az agymotornak kizárólag az előnyeit fogjuk élvezni, hátrányok nélkül.

A Toyota Fine-Comfort Ride tanulmányautón látható abroncsok jelenleg ugyanannyit nyomnak, mint egy hagyományos konstrukció, Sato-szan szerint azonban a következő évtized végére 30 százalékos tömegcsökkentést érhetnek el a konvencionális kerekekhez képest, ami már elegendő lesz egy modern villanymotor következmények nélküli befogadásához. A szokatlan megjelenésű abroncsok gyártási költségei nagyságendileg megegyeznek a tradicionális gumikéval, gördülési ellenállásuk azonban ma még valamivel rosszabb azokénál. Amint ez utóbbit sikerül megnyugtatóan kiküszöbölni, megkezdődhet a technológia széleskörű bevezetése, persze addig sem tétlenkednek a Toyota mérnökei.

A Sumitomo Rubber Industries autóipari beszállítóval közösen kidolgozott abroncstechnológiát már most is élesben tesztelik városi törpeautókon – az eredmények ígéretesek. Hasonló termékek számos más abroncsgyártó kínálatában is megtalálhatók, ám utcai használatuk egyelőre világszerte várat magára, nem utolsósorban a szkeptikus autógyártók ellenállása miatt. Ebben az esetben ez utóbbi biztosan nem fogja késleltetni a bevezetést, így öt-nyolc éven belül újabb autóipari forradalmat indíthat útjára a Toyota.

Fotók: Toyota

Trollverda Tags:e-autó, e-car, elektromos autó, Toyota, villanyautó

Bejegyzés navigáció

Previous Post: eMAG raktárlátogatás képekben
Next Post: LÉCCI, LÉCCI, LÉCCI! A téli gumiabroncson nem szabad spórolni

Ezeket ajánljuk még megtekintésre

  • A Toyota rally múltja, jelene és jövője is bemutatkozik a WRC 9 nevű számítógépes/konzol játékban Játéktroll
  • Barátaim, a járművek 7. – Építsünk autót! Cool Tour
  • Blokád Cool Tour
  • Még a csilláron is lógtak a Kápolnai Macskaárvaházról és Kiss Norbertről készült film díszbemutatóján Cool Tour
  • Kibertámadások elleni védelmen dolgozik a Toyota Kütyütroll
  • Kutatásra és fejlesztésre vonatkozó együttműködési megállapodást írt alá a Honda és a Japán Űrügynökség Kontrollcé-kontrollvé

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

2023. szeptember
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A mesterséges intelligencia a jövőben tehermentesíti a mindennapi folyamatokat
  • Javíthat 2024-es várakozásain az AutoWallis
  • Magyarországon már csaknem 80 000 zöld rendszámos jármű közlekedik
  • A debreceni polgármester szerint befejeződött a szóló autóbuszok cseréje a városban
  • A Déli pályaudvar környékét is megtisztította partnereivel a BKK
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Verstappen nyerte a Japán Nagydíjat, világbajnok a Red Bull
  • Van képünk hozzá (23.09.24.) –  Abarth 500e
  • Kalandozz Csontváry világában a Budapest Airport támogatásával
  • Verstappen nyerte a japán időmérőt
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A Porsche Design 8000 dollár értékű órát készített, kizárólag 718 Spyder RS vásárló számára Kütyütroll
  • Edzésekhez ideális órákat mutatott be a Casio Kontrollcé-kontrollvé
  • A csúcson indul a Peugeot és a LEGO együttműködése Játéktroll
  • A kreatív-, szabadtéri- és társasjátékokat keresi a legtöbb család Játéktroll
  • Biomasszából készült okosórával köszönti a tavaszt a Casio Kontrollcé-kontrollvé
  • Teljes fém GM-B2100GD Kontrollcé-kontrollvé
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac Játéktroll
  • A LEGO Group bemutatja a Dry Bowser-t, és új készletet jelent be a 2023-as MAR10 napra Játéktroll

Copyright © 2023 Mi az a blogger?.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Mi az a blogger?
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.