Skip to content

Mi az a blogger?

A kontrollcé kontrollvé még nem tesz senkivé

  • Home
  • Cool Tour
  • Kütyütroll
  • Egész segg
  • Troll’s
  • Mi 1 más
  • Az MTIblogger (is)
  • FAKE NEWS
  • Toggle search form

LÉCCI, LÉCCI, LÉCCI! A téli gumiabroncson nem szabad spórolni

Posted on 2017.11.18.2017.11.17. By blogger Nincs hozzászólás a(z) LÉCCI, LÉCCI, LÉCCI! A téli gumiabroncson nem szabad spórolni bejegyzéshez

  • Csak akkor érezheti magát biztonságban az autós, ha téli gumiabroncsokat használ a hideg időben
  • Minél kisebb a profilmélység, annál hosszabb a fékút és annál nehezebb az elindulás is
  • Télen is a járműgyártó által előírt abroncsnyomást kell beállítani, és mindig a hideg gumiabroncsot kell mérni

Budaörs, 2017. november 16. Ha egy szóval kell megfogalmazni, hogy miért elengedhetetlen a téli gumiabroncs, akkor az a szó a biztonság, mely egyben a Continental Vision Zero küldetésének is legfőbb eleme. Abban az esetben, ha az évszaknak megfelelő abroncs van a gépjárművön, sokkal nagyobb biztonságban van a vezető, az utasok és a közlekedésben részt vevők – gyalogosok és a többi autós – is. Ha a rossz idő beálltával a nyári abroncs marad fenn a járművön, akkor a sofőrnek azzal kell számolnia, hogy a bonyolult szituációkban sokkal nehezebb lesz irányítani a kocsit.

Sok még a felelőtlen autós

„Bár évről évre egyre többen használnak téli gumiabroncsot, a gondos vezetők aránya még mindig csak 50-60 százalék, és ez kevés” – mondja Menkó Illés, a Continental Hungaria Kft. műszaki szakértője. Aki a hideg időben autóba ül, vagy vizes úton vezet, annak tudnia kell, hogy ha az abroncsnak nincs meg a megfelelő profilmélysége, akkor sokkal nehezebb a manőverezés, az irányítás. „Minél kisebb a profilmélység, annál hosszabb a fékút. Például egy 10-20 százalékos profilmélység csökkenéstől akár kétszer-háromszor hosszabb út kell a megálláshoz” – figyelmeztet a Continental műszaki szakértője, aki hozzáteszi, hogy azért is számít a profilmélység, mert minél nagyobb, annál több havat képes az abroncs magában tartani. Vagyis sokszor ez kell ahhoz, hogy az ember el tudjon indulni a latyakos úton, vagy fel tudjon hajtani egy dombra, felüljáróra, hídra. A profilmélységnek a kanyarodásnál is fontos szerepe van: minél mélyebb, annál biztonságosabb vele a kanyar.

A téli abroncsoknál legalább 4 milliméter a Continental által javasolt profilmélység, amit a legegyszerűbben úgy ellenőrizhetünk, hogy bedugunk egy százast a mintázati árokba. Ha kilátszik az ezüstös rész, akkor bizony újat kell venni. A modern abroncsokban van már kopásjelző is, és amíg ez nem ér egybe a futófelülettel, addig nincs baj.

Tévhit, hogy télen jobb a keményebb abroncs

Menkó Illés felhívja a figyelmet egy tévhitre is: nem igaz az, hogy télen keményebbre kellene fújni az abroncsokat, mint nyáron. „Mindig a gépjárműgyártó által meghatározott nyomást kell alkalmazni, az évszaktól függetlenül. Tehát se több, se kevesebb ne legyen, és mindig a hideg abroncs nyomását kell ellenőrizni” – teszi hozzá a Continental műszaki szakértője. Az abroncsra is igaz az, ami szinte minden másra: a drágább az olcsóbb, ha ugyanis a prémium minőség helyett egy olcsóbb, távol-keleti típust választunk, sok mindenről lemondunk. Például nehezebb lesz bizonyos helyzetekben az indulás, megnövekszik a fékút. Bizonytalanabbak lesznek a kanyarok, és zajosabb lesz a kocsi. Gyorsabban öregszenek az olcsó abroncsok, tehát gyakrabban kell cserélni őket, és a sofőr is jobban elfárad, ha nem jó minőségű gumiabroncs van a járművén, és ez csak néhány példa. A biztonság, a komfort megéri azt a 15-20 százalék felárat – hangsúlyozza Menkó Illés.

Kétszer is gondoljuk meg az előzést

A rendőrség – a téli abroncsok mellett – a megváltozott körülményekre való felkészülést tartja a legfontosabbnak. Kiss Csaba rendőr alezredes azt tanácsolja, hogy ellenőrizzük (vagy ellenőriztessük) az akkumulátort, a világítást, a fékrendszert, és bizony, az ablaktörlő lapátokat is. A fagyálló ablakmosó és a jégkaparó elmaradhatatlan kelléknek számít ilyenkor. Érdemes az autót mindig tele tankolni, ha pedig már úton vagyunk, tervezzünk a szokottnál hosszabb menetidőt és tartsunk nagyobb követési távolságot. Ha az úttest vizes, latyakos, akkor kétszer is gondoljuk meg, hogy előzünk-e. Amennyiben a feltételek adottak, akkor még a manőver megkezdése előtt kapcsoljuk be az ablaktörlőt, mert amikor elhaladunk a másik jármű mellett, szürke, koszos folyadék lepheti el a szélvédőnket.

Heves hóesés vagy fagyott hótakaró esetén jó szolgálatot tehet a hólánc, amelyet érdemes a hajtott tengelyen lévő kerékre rakni, így kormányozható marad az autó. A hólánc feltételét és levételét még otthon tanuljuk meg, hogy a gyakorlatlanság ne okozzon problémát egy nehéz helyzetben. Persze, nem kell a hóláncot mindig készenlétben kell tartani, de ha a „Hólánc használata kötelező” táblát kiteszik, akkor az adott úton csak ezzel szabad közlekedni.

http://tesztalelkemindennek.hu/2017/11/11/csuszkaltunk-egy-kicsit/

Trollverda Tags:abroncs, balesetmegelőzés, balesetveszély, Canon, Continental, csúszásveszély, CX-5, életveszély, ellenőrzés, gumi, Hungaroring, közlekedés, Mazda, Mazda CX-5, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, nyári gumi, ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság, razzia, tanács, téli, téli abroncs, téli felkészítés, téli gumi, téli közlekedés, téligumi, tipp, TrueCam, TrueCam A7s, veszély

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Tudta?! Levegő nélkül jobban teljesítenek a Toyota villanyautói
Next Post: A Helly Hansen új 2017-es téli kollekciójával a síelők úgy választhatnak, akár a profik

Ezeket ajánljuk még megtekintésre

  • Tavaly 18 százalékkal drágultak a garázsok Az MTIblogger (is)
  • 150 forintos szüliNAPIjeggyel ünnepel a BKK! Kontrollcé-kontrollvé
  • “Háromszázzal száguldozva” – oda és vissza Átéltem
  • A Continental és a Google Cloud közös fejlesztésének köszönhetően hamarosan beszélgethetünk autónkkal Cool Tour
  • Forgalomba helyezték az első ötajtós LADA 4×4 modelleket Trollverda
  • Road to Busan Trollverda

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

2023. szeptember
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • „THE NEUE NEW”
  • Csatlakoztatás
  • Frankl András szerint a Hungaroring ugyanolyan tökéletes lesz, mint az atlétikai stadion
  • Vegye meg online vonatjegyét és nyerjen!
  • Csak #karigerilótetü meg ne tudja! Wales húszra csökkenti a lakóövezeti sebességhatárt
  • Van képünk hozzá (23.09.24.) –  Abarth 500e
  • Kalandozz Csontváry világában a Budapest Airport támogatásával
  • Verstappen nyerte a japán időmérőt
  • Van képünk hozzá (23.09.23.) –  Polestar Synergy Design Contest Winner
  • Verstappen behúzta a harmadik szabadedzést is
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • A tesztelések után 19 eljárás indult kakaóitalpor-forgalmazók ellen
  • Levesdiéta
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A Porsche Design 8000 dollár értékű órát készített, kizárólag 718 Spyder RS vásárló számára Kütyütroll
  • Edzésekhez ideális órákat mutatott be a Casio Kontrollcé-kontrollvé
  • A csúcson indul a Peugeot és a LEGO együttműködése Játéktroll
  • A kreatív-, szabadtéri- és társasjátékokat keresi a legtöbb család Játéktroll
  • Biomasszából készült okosórával köszönti a tavaszt a Casio Kontrollcé-kontrollvé
  • Teljes fém GM-B2100GD Kontrollcé-kontrollvé
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac Játéktroll
  • A LEGO Group bemutatja a Dry Bowser-t, és új készletet jelent be a 2023-as MAR10 napra Játéktroll

Copyright © 2023 Mi az a blogger?.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Mi az a blogger?
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.