Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Óvatosak a magyar vásárlók az áruhitelekkel kapcsolatban egy felmérés szerint

    A magyar vásárlók többsége inkább spórolna a nagyobb értékű műszaki cikk vásárlására, mint sem áruhitelt vegyen fel, az óvatosság valószínűleg azért is van, mert a fogyasztók nem elég tájékozottak az áruhitelek témájában – derül ki az Euronics műszaki áruházlánc országos kutatásából, valamint saját dolgozói körében készített felméréséből.

    Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közlemény szerint az Euronics reprezentatív kutatásban mérte fel a magyar vásárlók áruhitel-felvétellel kapcsolatos attitűdjeit, a kutatás eredményeit pedig a saját dolgozói körében végzett belső felmérésre kapott válaszokkal is összevetette.


    A kutatás szerint a 15-59 éves korosztály fele még soha nem vett fel áruhitelt, harmada egyszer-kétszer, tizede pedig 3-5 alkalommal is élt már a lehetőséggel.


    A válaszadók 60 százaléka mondta, hogy inkább spórolna nagyobb értékű műszaki cikk vásárlására, 32 százalék pedig az áruhitel és a spórolás lehetőségét is el tudja képzelni.


    Az Euronics tapasztalatai szerint a vásárlók legnagyobb félelme, hogy nem lesz minden hónapban olyan stabil bevételük, amiből fizetni tudják a részleteket, de sokan tartanak a törlesztőrészlet emelkedésétől is. Ugyancsak a műszaki áruházlánc tapasztalatai szerint 50 ezer forintnál van a határ, ami felett a vásárlók már vesznek fel áruhitelt, a legnagyobb értékű termékeket pedig a karácsony előtti időszakban, november-decemberben vásárolják.


    A kutatás eredményei alapján az áruhitel felvételénél a legfontosabb tényező, hogy a vásárlónak mennyire sürgősen van szüksége az adott termékre. A második helyen a hitelfelvétel feltételei állnak, a harmadikon pedig az, hogy mennyi időre lenne szükség a vételár összegének összegyűjtéséhez. A vevők a kinézett termék árát csak ezek után veszik számításba.


    Az Euronics tájékoztatása szerint az áruházlánc 2021-ben 16 százalékkal több áruhitelt értékesített, mint 2020-ban, de kevesebbet, mint a koronavírus-járványt megelőző időszakban; a járvány általánosságban negatívan befolyásolta a lakosság hitelfelvételi kedvét. Az átlag hitelösszeg viszont jelentősen emelkedett tavaly az elmúlt évekhez viszonyítva, megközelítette a 150 ezer forintot.


    A számítástechnikai eszközök, telefonok, előltöltős mosógépek, kombi hűtők és a nagyméretű televíziók voltak a leggyakrabban hitelezett termékek tavaly. Az előző évhez képest nagy növekedés volt a tableteknél és a szépségápolási termékeknél.


    Továbbra is a nulla teljes hiteldíj-mutatójú konstrukciók és az akár hosszabb futamidejű, de alacsony kamatozású hitelek a legnépszerűbbek. A klasszikus áruhitel helyett egyre többen választják a hitelkártyát és az azon nyitható részletfizetési alszámlát is – közölte az Euronics.


    A nemre, korra, iskolai végzettségre, településtípusra és megyére reprezentatív országos kutatást az Euronics megbízásából az Opinio készítette, 1042, 15 és 59 év közötti válaszadó megkérdezésével.