Óragép (Horological Machine) No5 CarbonMacrolon
A Sötét Oldal még soha nem nézett ki ennyire fényesen
Fekete. Színként, pontosabban a szín hiányaként semmi sem hasonlít rá. Más színek be- és kimennek a divatból, de a fekete mindig bejön. Tehát ésszerű dolognak tűnik, ha egy réteg fekete festéket, más néven PVD-t adunk a szuperautó-ihlette HM5 házához.
De mióta választotta az MB&F az értelmes utat?
Míg a Horological Machine No.5 feltűnő, szögletes ház-architektúrája hűen visszhangozza az áramvonalas szuperautók formáját, amelyek ihlették, ezek az éles sarkok a fekete PVD-bevonatot érzékenyebbé teszik a karcolásra, mint egy hagyományosabb kialakítást.
Tehát ahelyett, hogy a könnyebb utat választotta volna, és fekete PVD bevonatot adna a meglévő HM5 házhoz, az MB&F egy tömör fekete anyagot keresett, amely:
Fémként csiszolható és kidolgozható.
Olyan szilárd és tartalmas, mint a fém.
Olyan kemény volt, mint az acél.
Sajnos ilyen tulajdonságokkal rendelkező anyag nem létezett. Ezért az MB&F felkért egy speciális beszállítót, hogy dolgozzon ki egyet.
18 hónapig tartott, de végül sikerült: az MB&F CarbonMacrolonnak hívja.
A CarbonMacrolon egy sűrű fekete polikarbonát gyanta, amely szén nanocsövekkel van megerősítve. Polírozható és kidolgozható, mint az acél, olyan szilárdnak érzi magát, mint az acél, és olyan kemény, mint az acél. És végig fekete, így nincs levakarható felületi bevonat.
Óragép No5 CarbonMacrolon (HM5 CM): Szuper autóstílus; kétirányú ugrásórák, rekeszbe osztott Motor a saját vízálló belső házában; működő lamellák, amelyek lehetővé teszik a fény bejutását a Super-LumiNova jelzőlemezek töltéséhez; és vízleeresztő kipufogónyílások.
Mindezt egy karcsú, csiszolt és szaténozott, koromsötét CarbonMacrolon tokban, szemet gyönyörködtető irizáló lila automatikus tekercselő rotorral és kiegészítő lila kiemelésekkel a kijelzők körül. Fekete, ez az új fekete.
A HM5 CM 66 darabos limitált kiadás.
Óragép No5:
Makrolon®: Nem túlzás kijelenteni, hogy amikor a Bayer 1963-ban bemutatta a forradalmian új Makrolon® polikarbonát anyagot, az megváltoztatta a világot. A gyakorlatilag törhetetlen anyagot sokféle alkalmazásban használják, beleértve a CD-ket, a vízálló kameraházakat, az orvosi eszközöket, a kontaktlencséket, a napszemüvegeket, a laptoptokokat, a repülőgép szárny- és törzselemeit, a sugárhajtású repülőgépek előtetőit és a helikopterek szélvédőit. Nagy méretstabilitása, kiváló hőállósága, könnyű formázása, hosszú élettartama és környezetbarát újrafelhasználhatósága révén a Makrolon® gyorsan a valaha feltalált egyik legsokoldalúbb hőre lágyuló műanyaggá vált, és ma is az.
CarbonMacrolon: A kifejezetten MB&F számára kifejlesztett CarbonMacrolon egy szén nanocsövekkel injektált antracit polimer mátrixból álló kompozit anyag, amely szilárdságot és merevséget ad. A szén nanocsövek nagyobb szakítószilárdságot és merevséget kínálnak, mint a hagyományos szénszál-erősítők. Az MB&F CarbonMacrolon egy tömör fekete anyag, amely nehéz, kemény, és fémszerűen polírozható és kidolgozható.
Inspiráció és megvalósítás: Maximilian Büsser, az MB&F alapítója számára az 1970-es években gyermekként felnőve azt jelentette, hogy állandó ámulatban és csodálkozásban élt. Szuperszonikus repülőgépek repültek a levegőben és az űrben; Az amerikai izomautók uralták az országúti filmek képernyőjét, és táplálták a képzeletet.
A Lamborghini Miura az olasz szuperautók új műfaját dobta piacra, amely úgy nézett ki, mintha álló helyzetben is áttörné a hangfalat (ezek az alkotások, amelyek arra késztették a fiatal Maxot, hogy autótervező legyen. A lézerek, tranzisztorok, mikrohullámú sütők, légpárnás repülőgépek és sugárhajtóművek azt a benyomást keltették, hogy a sci-fi és a tudományos tény közötti különbség csak az, hogy mikor, nem pedig az, hogy ha.
A kvarc karórák megjelenésével pedig az óra dizájnja átalakult a nagyapád viseltének látszóról olyanra, amit Kirk kapitány viselhet. A HM5 átveszi ezeket a gyermekkori álmokat, és új életet ad nekik.
„Képzeld el, hogy 1972-ben azt mondod valakinek, hogy 2012-ben a legtöbb ember kerek számlapos és hárommutatós órát hord. Ez őrültebbnek és távolabbinak hangozna, mint a Marson élni!” Maximilian Büsser
Case: A HM5 ék alakú háza összetéveszthetetlen utalásokat tartalmaz a korszak alacsonyan fekvő szuperautóira.
Ezeken a félelmetes autókon a lamellák célja az volt, hogy megakadályozzák a napfény (és a hő) bejutását a közel vízszintes hátsó ablakba. A HM5 funkcionális zsalugáterei ennek az ellenkezőjét teszik, mivel kinyílnak, és a Super-LumiNova számokra engedik a fényt az óra- és percjelző lemezeken, hogy feltöltsék őket. A lemezek valójában laposak a mozgás tetején (a lamellák alatt), nem pedig függőlegesen a ház elején, ahol úgy tűnik, hogy valami optikai mágiának köszönhetően. A lamellák nyitása és zárása a számlap fényerejét is megváltoztatja. A lamellákat a tok oldalába helyezett tolózár nyitja és zárja.
A szuperautók másik megkülönböztető jellemzője a nagy, kettős kipufogócsövek, amelyeket általában motorzaj és füstölgő gumi kíséretében lehet látni. De a HM5 kipufogói nem arra valók, hogy torokhangú üvöltés közben kivezessék az égéstermékeket, hanem azért, hogy a vizet elvezetjék arra az esetre, ha – mint például James Bond Lotusa a „A kém, aki szeretett” című filmben – a HM5 vizes lesz.
És az 1970-es évek futurista ikonja sem teljes repülőgép nélkül. A HM5 ergonómikusan megformált koronája úgy néz ki, mintha ugyanolyan könnyen meg tudná hajtani egy rakétát az Alpha Centaurihoz vagy a Batmobile-hoz, mint a Horological Machine No. 5 CarbonMacrolon meghajtásához a jövőben.
Az esetleges sérülések minimalizálása érdekében a korona tekercselési szárát három radiális csapágy vezeti, így biztosítva, hogy csak a mozgásra merőlegesen húzható/tolható.
jelzések és fényvisszaverő prizma: A HM5 tényleges óra- és percidő-kijelzése, azaz a számozott forgó korongok viszonylag egyszerűek: az egymást átfedő lemezeket (egy óra, egy perc) teljesen letakarja a Super-LumiNova, amely aztán nagy, 8 mm-es számokkal rendelkezik. a számok kivételével az egész lumen maszkolásával jön létre.
A lemezek laposan forognak a mozgás tetején, de a ház elején lévő „műszerfalon” függőlegesen látjuk az időjelzéseket. Ennek elérése érdekében az MB&F egy nagy pontosságú optikai üvegbeszállítóval együttműködve kifejlesztett egy zafírkristály fényvisszaverő prizmát, amely 90°-ban elhajlította a fényt a lemezekről, valamint 20%-kal felnagyította az olvashatóság maximalizálása érdekében.
A zafír prizma ék alakú, és a szögeket pontosan kiszámították, hogy biztosítsák, hogy a fény a vízszintes jelzésekről a függőlegesre verődjön vissza, ne pedig megtörjön (hajlítva). Az elülső domború lencse biztosítja a nagyítást. A zafírkristályt sokkal nehezebb optikai pontossággal megmunkálni, mint az üveget, és a gyártás során jelentős fejlesztésre és aprólékos odafigyelésre volt szükség ahhoz, hogy olyan kristályokat hozzanak létre, amelyek a legkisebb torzítás nélkül visszaverték és meghajlították a fényt.
Mivel az idő tükröződik, a számokat tükörképként nyomtatják a lemezekre, így azok helyesen jelennek meg a „tárcsán”. Az elülső üveg nem fekete, hanem sötét árnyalatú, hogy jól látható legyen az idő beérkezése és indulása, a számok pedig irizáló lila körvonalaik, amelyek egy éjszakai nagysebességű országúti utazáson egy szuperautó izzó műszereire emlékeztetnek.
A függőleges, előre néző kijelzőnek köszönhetően a HM5 kiváló vezetőóra, mivel nem kell felemelnie a csuklóját a kormányról a kijelző olvasásához.
Motor és belső ház: Mint minden szuperautónál, a legjobb gyakran a motorháztető alatt rejlik, és a Horological Machine No. 5 CarbonMacrolon házának felszíne alá nézve meglepetés derül ki: egy másik eset! Mint egy orosz Matrjoska babánál, a külső réteg lehúzása egy második esetet tár fel alatta.
A motor belső tartályba helyezésének oka a vízállóság. A szuperautó lamellák víz mellett fényt is beengednek – ez a kettős kipufogónyílás oka –, így a nagy teljesítményű motor nedvességtől és ütésektől való védelme érdekében saját rozsdamentes acél héjában van elhelyezve. Ez a belső ház hasonlít egy autó bordázott alvázához, amelyre a külső karosszéria/karosszéria van rögzítve.
Jean-François Mojon, Vincent Boucard és csapatuk a Chronode-nál fejlesztették ki a HM5 motort/bonyolítást. Lehet, hogy egyszerűnek tűnik, de bonyolult! Az ugrásórák kétirányúak, lehetővé téve az idő egyszerű beállítását előre és hátra. Az órák és percek két ásványüveg korongját lapos széles híd tartja. A lemezek a lehető legnagyobb mértékben átfedik egymást, hogy maximalizálják átmérőjüket és helyet a nagy olvasható számok számára.
A HM5 CM megfordítása felfedi a motort, lenyűgözően irizáló lila 22k arany színű, csatabárd alakú „rejtélyes” tekercselő rotorjával, gyorsan oszcilláló egyensúlyával és lenyűgöző, kézzel készített hidakkal, amelyek a zafírkristály kijelzőn keresztül láthatók, visszahelyezve a vízálló motortartályba. .
Műszaki adatok Óragép No5
CarbonMacrolon
Limitált kiadás, 66 darab CarbonMacrolonban
Motor:
Jean-François Mojon és Vincent Boucard of Chronode által kifejlesztett háromdimenziós óramotor
Swind fogaskerék hajtja
Irizáló lila 22 karátos arany harci fejsze „rejtélyes” automatikus tekercselő rotor
Teljesítménytartalék: 42 óra
Kiegyensúlyozott frekvencia: 28 800 bph/4Hz
Alkatrészek száma: 224
Ékszerek száma: 30 db
A motor vízálló, rozsdamentes acél belső tartályban van elhelyezve
Funkciók/jelzések:
A percek és a kétirányú ugrásórák tükröző zafírkristály prizmával megjelenítve beépített nagyítólencsével
Csúsztassa a tok tetején lévő lamellák kinyitásához/zárásához
Ügy:
CarbonMacrolon belső vízálló acél motortartállyal
Csúsztassa el a gombot a lamellák nyitásához/zárásához
Kipufogó nyílások a víz elvezetéséhez
Méretek: 51,5 mm x 49 mm x 22,5 mm
Alkatrészek száma: 80
A motortartály vízállósága: 30 m / 90′ / 3 atm
Zafír kristályok:
Füstölt, optikai minőségű zafír kristály tükröződésmentes bevonattal és 20%-os nagyítással. Hátoldalán zafír kristály tükröződésmentes kezeléssel mindkét arcon.
Szíj és csat:
Faragott gumiszíj, titán tang csat
A HM5 CarbonMacrolonért felelős „barátok”.
Koncepció: Maximilian Büsser / MB&F
Terméktervezés: Eric Giroud / Eric Giroud Design Studio
Fejlesztés és gyártásirányítás: Serge Kriknoff / MB&F
K+F: Guillaume Thévenin és Ruben Martinez / MB&F
CarbonMacrolon tok: Michel Hoff / Injector SA
A ház elemei: Julien Ducommun / Niru Group
Mozgásfejlesztés: Jean-François Mojon és Vincent Boucard / Chronode
Mozgási alap: Stefano Macaluso és Raphael Ackermann / Sowind és Denis Villars / Cendres + Métaux Galétan SA
Kiegészítő modul: Benjamin Signoud / AMECAP
Acél mozgó alkatrészek: Alain Pellet / Elefil
Kerekek: Jean-Marc Naval / Rouages SA
A mozgáselemek kézi kidolgozása: Jacques-Adrien Rochat és Denis Garcia / C-L Rochat
Mozgásos összeállítás: Didier Dumas, Georges Veisy, Anne Guiter és Emmanuel Maitre/ MB&F
Házon belüli megmunkálás: Alain Lemarchand / MB&F
Vevőszolgálat: Florian Courbat / MB&F
Minőségellenőrzés: Cyril Fallet / MB&F
Tok és csat gyártása és gyártása: Dominique Mainier és Bertrand Jeunet / G&F Châtelain
A lamellák mechanizmusának speciális koronája: Jean-Pierre Cassard / Cheval Frères SA
Zafír üveg / Prizma: Martin Stettler / Stettler Sapphire AG
Óra és perc lemezek: Jean-Michel Pellaton és Gérard Guerne / Bloesch SA
Szíj: Thierry Rognon / Valiance
Prezentációs eset: Olivier Berthon / ATS Développement
Gyártási logisztika: David Lamy és Isabel Ortega, az MB&F-től
Marketingkommunikáció: Charris Yadigaroglou, Virginie Meylan és
Juliette Duru / MB&F
M.A.D.Galéria: Hervé Estienne / MB&F
Értékesítés: Luis André és Patricia Duvillard / MB&F
Grafikai tervezés: Damien Seydoux / MB&F
Termékfotózás: Maarten van der Ende
Portréfotózás: Régis Golay / Szövetségi
Weboldal: Stéphane Balet és Victor Rodriguez / Sumo Interactive
Film: Marc-André Deschoux / MADinSvájc
Szövegek: Ian Skellern és Steven Rogers / Underthedial