Skip to content

Mi az a blogger?

A kontrollcé kontrollvé még nem tesz senkivé

  • Home
  • Cool Tour
  • Kütyütroll
  • Egész segg
  • Troll’s
  • Mi 1 más
  • Az MTIblogger (is)
  • FAKE NEWS
  • Toggle search form

Legördült a gyártósorról a százmilliomodik Honda Super Cub

Posted on 2017.10.24.2017.10.23. By blogger Nincs hozzászólás a(z) Legördült a gyártósorról a százmilliomodik Honda Super Cub bejegyzéshez

Elkészült a százmilliomodik Honda Super Cub – jelentette be Takahiro Hachigo, a hihetetlen darabszám elérésnek alkalmából rendezett ünnepségen, a Honda elnök-vezérigazgatója. Az összejövetelnek stílszerűen a kumamotói üzemegység adott otthont, ahol nagy számban gyártották és napjainkban gyártják is a Super Cub modellcsalád tagjait.

A típus első generációjának tömeggyártása 1958 augusztusában, a Tokiótól északra található, yamatói komplexumban indult. Kiváló képességeit ismerve nem volt nehéz megjósolni, hogy népszerű lesz a vásárlók körében, arra azonban a gyáriak sem számítottak, hogy ilyen elsöprő sikert arat majd. Az egyedülálló strapabíróságáról és hatékonyságáról ismert első változat 50 köbcentis, négyütemű erőforrással lépett színre és számos egyedülálló megoldással kényeztette tulajdonosait. Ilyen volt az – alul elvezetett váznak köszönhető – széles, „átjárható” padló, a kuplungkar nélküli, röpsúlyos tengelykapcsoló és a cudar időben is védelmező, jókora első idomzat.

Bár a Super Cub az elmúlt évtizedekben számtalan modellfrissítésen esett át, alapvető koncepciója mit sem változott, stílusa pedig máig ellenállhatatlan. Ezt bizonyítja, hogy 2014-ben a Super Cub lett az első jármű, ami háromdimenziós védjegyoltalmat kapott a szigetországban.

Jelenleg 15 állam 16 gyárában készít Super Cubokat a Honda, és 160 országban értékesíti az ikonikus modellcsaládot.

Takahiro Hachigo, a Honda Motor Company elnök-vezérigazgatója az ünnepségen elmondta:

„A Japánban fejlesztett Super Cub egyértelmű tanúbizonysága a Honda társadalom iránti elkötelezettségének. Szenvedélyünk, hogy kibővítsük az életben rejlő lehetőségeket, s olyan termékeket gyártsunk, amelyek tervezésénél a felhasználó áll a középpontban. A Super Cub e szellemiségben készült, s világszerte óriási a kereslet rá – eddig 100 millió példányt adtunk el belőle. Vállalatunk továbbra is minden igyekezetével azon van, hogy élen járjon a fejlesztésekben, s termékeinek, illetve szolgáltatásainak színvonala messze felülmúlja a vásárlók és a társadalom elvárásait.”

A Super Cub modellcsalád történetének főbb állomásai:

1958 – Kezdetét veszi a Super Cub C100 értékesítése. Egyhengeres, négyütemű, léghűtéses, 49 köbcentis, OHV-vezérlésű motorja 4,5 lóerős csúcsteljesítményt adott le.

1959 – Elindul a modell exportja az Egyesült Államokba.

1961 – Az összesített darabszám eléri az egymilliót. Megkezdődik a tengerentúli gyártás. Elsőként Tajvanon, ún. alkarészkészletekből rakják össze a Super Cubot.

1964 – Piacon a Super Cub C65, a modellcsalád első OHC-vezérlésű motorral gyártott tagja.

1966 – Debütál a – szintén OHC-vezérlésű – Super Cub C5.

1967 – Az összesített darabszám eléri az ötmilliót.

1974 – A Super Cub összesített darabszáma eléri a 10 milliót.

1983 – Super Cub 50 Super Custom néven újabb ikon érkezik a kereskedésekbe. A modell 1 liter benzinnel 180 kilométer megtételére képes (30 km/órás sebességnél mért érték).

1988 – Lehull a lepel a Press Cubról.

1992 – A Super Cub összesített darabszáma eléri a 20 milliót.

1997 – Színre lép a jellegzetes Little Cub.

2005 – A Super Cub összesített darabszáma eléri az 50 milliót.

2007 – A Super Cub 50, a Press Cub 50 és a Little Cub is megkapja a Honda PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezőjét.

2008 – Áprilisban a Super Cub összesített darabszáma eléri a 60 milliót. Pályafutásának ötvenedik évfordulóját ünnepli a modell.

2009 – Megjelenik a Super Cub 110 és a Super Cub 110 Pro.

2013 – Megkezdődik a Cross Cub forgalmazása.

2014 – A Super Cub elsőként kap háromdimenziós védjegy-oltalmat Japánban. Az összesített darabszám eléri a 300 milliót.

Trollverda Tags:Honda, Honda Super Cub, Super Cub

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ismét velünk van az Erő
Next Post: Dzsesszvilágsztárok Budapesten a Get Closer szervezésében

Ezeket ajánljuk még megtekintésre

  • A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar séfeket támogat a Nissan Gasztrotroll
  • Ezt se gondoltad volna Trollverda
  • Megkapta az építési engedélyt az új Közlekedési Múzeum Cool Tour
  • A Toyota a Holdra tart Kontrollcé-kontrollvé
  • A Lexus lesz a 77. Velencei Filmfesztivál, a La Biennale hivatalos mobilitási partnere Cool Tour
  • Jön a tél, így fagyaszd le a Toyotád Trollverda

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Petőfi Sándor kutyája még BKV-zni is megtanult
  • Februárban tovább nőtt az új autók forgalomba helyezése az Európai Unióban
  • Halálos motorosbaleset Dányban
  • A biztonsági öv használata mellett kampányol a rendőrség
  • Sűrűbben jár a 105-ös busz és a 178-as busz is segíti az átjutást a Lánchídon
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Tesztelj chat-et!
  • A Tesla Model Y jól teljeített az IIHS törésteszten
  • Az MG4 hatótávja több nemzetközi szakújságírók által végzett teszten is bizonyított
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Videóval “megspékelt” podcast érkezett a Nissan e-Power hajtásról
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac Játéktroll
  • A LEGO Group bemutatja a Dry Bowser-t, és új készletet jelent be a 2023-as MAR10 napra Játéktroll
  • A LEGO Group és a Disney ünnepli a történetmesélés csodáját az új Share the Wonder sorozatban Játéktroll
  • Az ember, aki szerint 1 500 000 000 000 magyar kapott koronavírus elleni oltást, azt mondja, az szja-bevallási tervezetek szerdától érhetők el Az MTIblogger (is)
  • Zöldségnövény palántanevelési tanfolyamot hirdet a MATE Gasztrotroll
  • Sajttorták a világ minden tájáról Cool Tour
  • Mindenre IS jó, mindenre IS hasznos, mindennél IS újabb, ehető, iható felfedezés a szépségápolásban Csajos
  • A McLaren Automotive és a LEGO Group bemutatja az első hiperautót és szuperautót Játéktroll

Copyright © 2023 Mi az a blogger?.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Mi az a blogger?
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.