Kilencvenes évek nosztalgia a magyarok szemével
Hiánypótló kiadvánnyal árasztotta el Budapestet az adidas
Különleges fotósorozattal tiszteleg az adidas hazai csapata a kilencvenes évek egyik legmeghatározóbb sportkollekciójának újratervezett, 2017-es kiadása előtt. A ’90s hangulatot idéző EQT_BUDAPEST kampány fotóit a merész és eredeti stílusáról ismert, Szombat Éva készítette. Így néz ki magyar szemmel a hiphop éra aranykora!
Az EQT_BUDAPEST kampányt az adidas hazai csapata álmodta meg azzal a céllal, hogy szereplőin keresztül bemutassa, hogyan is inspirálja a jelent a kilencvenes évek hagyománya. A fotósorozatban a Punnany Massif alapítótagja, Wolfie mellett Dj Naráról, Metháról, illetve a Fifty Pairs of Shoes bloggeréről, Nagy Viviről is készültek múltidéző képek.
„A főváros minden nap megújul, és alkotói folyamatosan keresik az eredetiséget a forgatagban. Ez semmiben nem változott ’91 óta. Az EQT_BUDAPEST célja, hogy szereplőin keresztül bemutassa, hogyan inspirál minket a múlt, a jelen és a jövő” – hangsúlyozta Végső Péter az adidas Budapest brand activation managere.
Az fotósorozat már lookazine formátumban is elérhető az adidas Originals darabok budapesti árusítóhelyein és a főváros underground hotspotjain. A kiadvány különlegessége, hogy a kampányfotók mellett a modellnek állt alkotók kilencvenes évekhez köthető személyes történetei és meghatározó élményei is olvashatóak. Azok kedvéért, akik nem találkoztak a lookazine-nal, kiragadtunk néhány erős gondolatot:
Fifty Pairs of Shoes Vivi most éli meg a 90-es évek trendjeit:
„A kilencvenes évek zenei irányzatai és fashion elemei abszolút meghatározzák a mai öltözködésemet, a mostanában népszerű oversized darabok, a répanadrág, a retró cipők és a vintage printek mindig is közel álltak az ízlésesvilágomhoz. Vannak olyan darabok, amik soha nem mennek ki a divatból, csak néha kicsit átalakulnak és letisztulnak.”
Wolfie zeneileg mindent a kilencvenes éveknek köszönhet:
„Nálam nyélgázon indult el a hiphop a kilencvenes években, minden szegmenséből megpróbáltam kivenni a szerepemet: gördeszkáztam, tanulgattam breakelni és persze szövegeket is írtam. ’97 magasságában írtam az első saját zenémet. 14 éves voltam.”
Dj Nara ekkor szívta magába a breakesek kultúráját:
„A breakesek virágkora volt ez az időszak a magyar underground közegben, én is szinte az egész fiatalkoromat a Jászai téren és aluljáróban töltöttem. Óriási energiája volt a helynek, az ott megismert emberek és megtapasztalt élmények teljesen megváltoztatták az életemet.”
Kilencvenes évek és háromcsíkos melegítő, ahogy Metha látta:
„A kilencvenes években találkoztam először az adidas márkával. Az érzésre, amikor a haverjaimmal lementünk a háromcsíkos melegítőnkben a suli buliba, ahol a kazettásmagnómról én kevertem a zenét, mindig emlékezni fogok.”
A kampányban szereplő új EQT kollekció már kapható a kiemelt adidas üzletekben és partnereknél.
Fotó: Szombat Éva
Styling: Poppre Orsolya
Smink: Keserű Barbara
Haj: Iglódy Judit Zorka