Karácsony okosan

Négy hasznos tipp, hogy jó vásárt csináljunk

Karácsonykor sem feltétlenül kell zsúfolt boltokban keresgélnünk, ha nincs időnk, vagy nem bírjuk a tömeget. Közvetlen értékesítőtől otthon, kényelmesen is vásárolhatunk, így a kiválasztott meglepetést nemcsak kézbe vehetjük, de ki is próbálhatjuk. A kínálat széles: egyedi fejlesztésű, magas minőségű kozmetikumok, wellness termékek, házikedvenc-kényeztető és autóápolási cikkek, könyvek, ruhák, játékok – csupa olyasmi, amellyel könnyen örömet szerezhetünk. A Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA) négy pontba szedte, hogyan kössünk jól üzletet.

Évről-évre többet vásárolunk közvetlen értékesítőktől, ami nem csoda, hiszen tőlük gyorsan, kényelmesen és személyre szabottan szerezhetünk be minőségi árucikkeket. Az egészséges életmódot támogató wellness termékek és étrend-kiegészítők, a kozmetikumok és parfümök, vagy a praktikus háztartási cikkek nemcsak saját célra hasznosak, de ajándékötletnek is kiválóak. Az etikusan működő közvetlen értékesítő cégeket és fogyasztók érdekeit képviselő Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA) összegyűjtötte, mi az, amire a körültekintő vásárló mindig odafigyel.

  1. Nézzük meg, hogy kitől vásárolunk!

Amikor egy közvetlen értékesítő terméket ajánl, kérés nélkül igazolnia kell személyazonosságát, és azt, hogy melyik céget képviseli. Nézzük meg az igazolványt, árukatalógust! Győződjünk meg arról, hogy a képviselt cég valóban működik Magyarországon, és az ügyfélszolgálata is elérhető. Ebben a cég weboldala és az ott található információk is a segítségünkre lehetnek.

Jó tudni: a DSA tagcégek értékesítői minden esetben kérés nélkül igazolják magukat.

  1. Kérdezzünk!

A közvetlen értékesítőknek pontosan és részletesen kell bemutatniuk a kínált termékeket. Az etikusan működő cégek – amilyenek a DSA tagcégei – értékesítői tájékoztatnak az árról, a fizetési feltételekről, és a szállítási határidőről. Ismertetik a termékre érvényes garanciákat, elmondják, meddig és hogyan állhatunk el a vásárlástól. Vásárlás előtt mindezt tisztázzuk és kérdezzünk, ha bármi nem világos. Az értékesítőknek minden kérdésünkre pontos és érthető választ kell adniuk.

Jó tudni: a DSA tagcégek értékesítői csak pontos, valós és egyértelmű információt adnak a termékekkel kapcsolatban.

  1. Figyeljünk a garanciára!

A legtöbb esetben termékgarancia is biztosítja a vásárlók elégedettségét. A garanciális feltételeket, a garanciát nyújtó cég nevét és címét, a garancia időtartamát, valamint a rendelkezésünkre álló panaszkezelési lehetőségeket a cégeknek világosan fel kell tüntetniük a megrendelő nyomtatványon vagy a vásárláshoz kapcsolódó bármely más írott anyagon. Minden feltételnek világosnak kell lennie – erről győződjünk meg, mielőtt átvennénk a terméket.

Jó tudni: a DSA tagcégek számos extra szolgáltatást nyújtanak a törvény által meghatározott kötelező garanciákon túl (például 100%-os termékelégedettségi garanciát, vagy gyakran 30-90 nap közötti termék-visszavásárlási garanciát).

  1. Legyünk tisztában a jogainkkal!

Amennyiben közvetlen értékesítő cégtől üzlethelységen kívül – például az otthonunkban – vásárolunk, a termék kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül és díjmentesen felmondhatjuk a vásárlási szerződést, és visszakérhetjük a termék árát. Ilyenkor egy elállási nyilatkozatot kell kitöltenünk és eljuttatnunk a cég címére.

Jó tudni: a DSA tagcégek értékesítői az elállási jogról is tájékoztatnak.

Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA):

Az etikusan működő és a fogyasztók védelmét kiemelten kezelő közvetlen értékesítő cégeket összefogó szervezet 1993 áprilisában jött létre. A DSA küldetése, hogy tagjai stabilan, biztonságos és etikus formában működjenek a magyar piacon és ehhez minden segítséget, tájékoztatást megadjon. Célja, hogy a DSA-n kívül működő cégeket motiválja a DSA-hoz való csatlakozásra és megadja a szükséges tájékoztatást az etikus működés eléréséhez. Szintén célja, hogy a magyar piacon ismertté és népszerűvé tegye a közvetlen értékesítést mint vásárlási formát, képviselje a tagcégeket, megismertesse és elfogadtassa a közvetlen értékesítés szakma etikai szabályait.

A DSA tagcégek kiemelten fontosnak tartják a jogszabályoknak megfelelő és etikus működést, ideértve a fogyasztók védelmét, valamint értékesítőik magas szintű kiszolgálását, megfelelő tájékoztatását, képzését.

A DSA-nak Magyarországon jelenleg 12 tagcége van: ACN Communication Hungary Kft., AMWAY Hungaria Marketing Kft., Flavon Group Kereskedelmi Kft., Forever Living Products, LR Health & Beauty, HERBALIFE Hungary Kft., NeoLife International Kft., NU SKIN Enterprises Magyarország Kft., ORIFLAME Hungary Kft., SUNRIDER Hungary Kft., TIENS Hungary Kft. és a Zepter International Ungarn Kft.