Jöttek, láttak, győztek

Svájci katamarán futott be elsőként a jubileumi Kékszalagon
   
A jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíjra 682 nevezés érkezett, ami rekord a verseny 1934 óta íródó történetében. A svájci Safram futott át elsőként a balatonfüredi célvonalon, másodikként a PreVital, harmadikként pedig az Opel Fifty-Fifty. Ez még csak befutási sorrend, a hivatalos végeredményt később publikálja a Magyar Vitorlás Szövetség.

 

Rekordszámú nevezővel indult el csütörtökön reggel 9-kor a jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíj. A versenyre 682 hajó nevezett, ami az európai tókerülő versenyek között is az egyik legmagasabb indulószámot jelenti.

Elsőként a svájci legénységgel vitorlázó, Christophe Peclard kormányozta Safram katamarán futott át a balatonfüredi célvonalon 12 óra 40 perc vitorlázás után. Másodikként ért be a tizenháromszoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas vezette PreVital. Harmadikként pedig az Opel Fifty-Fifty érkezett a célba, amelyet Józsa Márton irányított a versenyen. A jubileumi Kékszalag hivatalosan július 28-án, szombaton reggel 9 órakor ér véget, csak azt követően hirdet végeredményt a Magyar Vitorlás Szövetség. Az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon a közel 700 induló nagy melegben, viszonylag gyenge szélben vitorlázott csütörtökön, ezért is tartott a leggyorsabb katamaránoknak is több mint 12 óráig a légvonalban több mint 150 kilométeres táv megtétele. Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára azt mondta, a vitorlástársadalom a rekordszámú nevezéssel méltóképpen ünnepelte az 50. Kékszalag Erste Nagydíjat.

A versenyt leggyorsabban teljesítő hajók 2018. július 27-én pénteken, a balatonfüredi parthoz közel megrendezett, látványos gyorsulási versenyen, az Audi Speed Challenge-en újból összecsapnak egymással.

Rengeteg díj várja a győzteseket
A jubileumi versenyen számos kategóriában osztanak ki díjakat a győzteseknek. Az abszolút értékelésben az első helyen végző csapat elnyeri a Herendi Porcelánmanufaktúrában készített díszes kupát, és minden hajóosztály helyezettjeit is díjazzák.

A klasszikus osztályok legeredményesebb hajója, a legjobban navigáló hajó csapata, valamint a legidősebb és legfiatalabb versenyző is díjat kap. Az 1940-ben és 1942-ben rendezett Kékszalagon a győztes hajó kormányosáról, Gordon Evelynről elnevezett különdíjban részesül az abszolút értékelésben legeredményesebb női kormányos is.

Holczhauser András közölte: „a Magyar Vitorlás Szövetség reméli, a Kékszalag hozzájárul ahhoz, hogy a vitorlázás igazi tömegsporttá váljon Magyarországon. Azt is nagyon fontosnak tartja a szövetség, hogy a Balaton és a többi magyarországi tó belföldi és nemzetközi szempontból is még meghatározóbb turisztikai és vitorlásturisztikai célpont legyen.”

Az élversenyzők küzdenek az olimpiai indulásért
A Kékszalag után sem áll meg az élet. A Magyar Vitorlás Szövetség olimpiai hajóosztályokban vitorlázó élversenyzői, Érdi Mári, Berecz Zsombor, Vadnai Jonatán és Vadnai Benjamin, valamint a 470-es páros hajóval versenyző Gyapjas Balázs és Gyapjas Zsombor a dániai Aarhusban megrendezendő világbajnokságra mennek, ahol a tokiói olimpiai szereplést jelentő kvótáért küzdenek majd.

(Fotó: © Cserta Gábor / MVSz)