Februári és márciusi mozibemutatók
A Cannes-ban díjazott Szeretet nélkül (16) tovább halmozza elismeréseit és nominációit, és komoly eséllyel pályázik az Oscar-jelöltek közé. Februárban végre a hazai közönség is láthatja az orosz drámát. Az amerikai premiert egy nappal megelőzve jön az Aardman stúdió legújabb animációja: az Ősember – Kicsi az ős, de hőst (6E) egészen biztosan mindenki imádni fogja, aki szerette a Csibefutamot, a Shaun, a bárányt és a Wallace és Gromitot. Március a francia filmek hónapja: a megdöbbentő erejű Láthatás (16) tavaly a Velencei Filmfesztiválon aratott nagy sikert, az itthon is népszerű regény adaptációja, a Viszontlátásra odafönt (16) pedig csodálatos látványvilággal kecsegtet.
Bemutatóink februárban és márciusban:
Február 1.
SZERETET NÉLKÜL (16)
(Neljubov / Loveless)
Andrej Zvjagincev, az Oscar-díjra jelölt Leviatán rendezője a legújabb filmjével a zsűri díját nyerte el Cannes-ban, valamint a legjobb operatőr és zeneszerző Európai Filmdíjával tüntették ki. A Szeretet nélkül a képmutató és kilátástalan orosz hétköznapokba enged bepillantást, egy válófélben lévő család és hirtelen eltűnő fiuk drámáján keresztül.
A szürke hétköznapok és az embertelen nagyváros visszafordíthatatlanul felemésztette Zsenya és Borisz házasságát. Csak a közös gyerekük sorsa és a közös lakás eladása maradt kínzó kérdésként köztük, már mindketten az új kapcsolataik boldogságát várják. A nagyon feszült utolsó napok állandó veszekedései közben észre sem veszik, hogy mióta nem látták 12 éves fiúkat.
A bürokratikus rendőrséghez hiába fordulnak, ezért az állam szerepét magukra vállaló önkéntesek segítségével indulnak a kisfiú keresésére. Útjuk során letaglózó mélységeiben ismerhetjük meg napjaink Oroszországában a boldogságot keresők kilátástalanságát.
Február 15.
ŐSEMBER – KICSI AZ ŐS, DE HŐS (6E)
(Early Man)
A Csibefutam és a Wallace és Gromit atyjának legújabb őrült családi animációs vígjátékában őskori hősök kelnek életre.
A kicsit sem bátor kőkori ősöknél majdnem minden kerek, amíg völgyüket el nem foglalja a pénzéhes bronzkori zsarnok, Kupor.
Az Öreg és törzse beletörődne a sanyarú száműzetésbe, ám az ifjú és ügyetlen Öcsi hű társával, Kutylaccal mer nagyot álmodni és megpróbálják felvenni a kesztyűt. Ha beválik a nem túl kigondolt tervük, visszakapják szeretett otthonukat. De ha elbuknak, akkor örökre a bányákban fognak dolgozni…
Egy feledhetetlen egész estés kaland a négyszeres Oscar-díjas rendezőtől, Nick Parktól.
Március 15.
LÁTHATÁS (16)
(Jusqu’à la garde / Custody)
Bár Miriam (Léa Drucker) és Antoine (Denis Ménochet) hivatalosan elváltak egymástól, továbbra is bíróságra járnak. A nő szeretné kiharcolni, hogy fiukra egyedüli felügyeletet szerezzen, megfosztva volt férjét a láthatási jogtól. A megtört és szemlátomást igyekvő Antoine-t látva a bírónő a közös felügyelet mellett dönt. A rettegő Miriam mindent elkövet, hogy szeretteit megóvja, ezért titkolja új lakcímüket. Antoine csupán a kiharcolt jogainak szeretne érvényt szerezni, és nem érti egykori felesége bizalmatlanságát. Vajon az apa valóban erőszakos, és Miriam okkal fél tőle, vagy a nő meg akarja téveszteni a bíróságot?
Xavier Legrand rendezői debütálásával azonnal az európai filmművészet élvonalába került. A 2017-es Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon elnyerte a legjobb rendezésért járó Ezüst Oroszlán-díjat rendkívül erőteljes, emlékezetes mozijával.
Március 29.
VISZONTLÁTÁSRA ODAFÖNT (16)
(Au revoir là-haut / See You Up There)
Pierre Lemaitre idehaza is népszerű, Goncourt-díjas regényének adaptációjában a szadista Pradelle főhadnagy (Laurent Lafitte) a háború utolsó óráiban levezényel egy teljesen értelmetlen rohamot a kitüntetés reményében. A két szerencsétlen közkatona, Édouard (Nahuel Pérez Biscayart) és Albert (Albert Dupontel) csaknem az életükkel fizetnek ezért.
A vérfürdő maradandó károkat okozott a túlélőkben. Édouard az utolsó csatában elvesztette a fél arcát, ezért arra kéri Albertet, hogy ne küldje vissza a családjához, inkább nyilváníttassa halottnak. Albert bajtársiasságból gondoskodni kezd fiatal társáról, aki a rajztehetségét kihasználva olyan maszkokat készít, amelyek nemcsak elfedik a sérülését, de igazi érzelmeket is képesek kifejezni. A két barát bosszút esküszik a haza ellen, amely csak a halottakat ünnepli, a megnyomorítottakkal nem törődik: extravagáns emlékművek ígéretével csalnak ki pénzt a háborún meggazdagodottaktól és az államtól, hogy aztán a megbízási díjjal lelépjenek. A tét számukra egymillió frank, azonban ha lebuknak, az életükkel fizetnek érte. Erre pedig minden esélyük megvan, ugyanis éppen a legkritikusabb pillanatban tűnik fel újra a pszichopata főhadnagy.
A César-díjas Albert Dupontel lenyűgözően látványos filmje az Amélie csodálatos élete és a Hosszú jegyesség grandiózus vizualitását juttathatja eszünkbe, a világhírű regény méltó és feledhetetlen feldolgozásban kerül a mozinézők elé.