Ezeket a műszaki cikkeket keresték a magyarok tavaly (Exkluzív videókkal!)
Az időjárásállomásokat és a kenyérsütőket is elkapkodták
A tavalyi év minden szempontból emlékezetes marad a magyarok számára, mivel a szokásosnál is több időt töltöttek otthon az emberek. „Mindez a termékvásárlási szokásokra is hatással volt, előtérbe kerültek az otthoni ételkészítésre alkalmas, valamint a takarításra használható kisháztartási gépek” – emelte ki Lucza Andás, az SDA-Divízió vezetője.
A tavalyi évben a pandémia miatt jelentősen megnőtt a kereslet az otthoni kenyérsütők, hajnyírók, gőztisztítók és légtisztítók iránt, de a konyhai gépek forgalma is magas volt, ami annak köszönhető, hogy az otthon töltött időt egyre többen főzésre is fordítják. A hagyományos, ételkészítéshez kapcsolódó kisháztartási gépek, így például a kenyérpirítók, szendvicssütők, vízforralók és turmixgépek forgalma 2020-ban is magas volt a Sencor szerint.
Sláger: nedves törlésre alkalmas porszívó
„A hagyományos porszívók forgalma – ideértve a porzsákos, illetve a porzsák nélkülieket is -továbbra is töretlen. Emellett egyre nő az érdeklődés a robotporszívók iránt” – emelte ki az SDA-Divízió vezetője. Ezeknél általában véve a mopos, vagyis a nedves padlótörlésre alkalmas készülékeket részesítették előnyben a vásárlók. Az állóporszívók piaca pedig tavaly jelentősen bővült és ez a tendencia várhatóan idén is folytatódni fog a Sencor előrejelzése szerint. Mindez annak köszönhető, hogy egyre nagyobb üzemidővel rendelkeznek, ezért sokkal tovább lehet őket használni a következő feltöltésig.
Otthoni zenehallgatás
Mivel a kijárási korlátozás miatt a szabadidejük nagy részét is otthon töltik a magyarok, ezért a szórakoztató elektronikai termékekből is leginkább azok fogynak, amelyeket odahaza lehet használni. „A tavalyi évben ennek megfelelően megnőtt a kereslet a bluetooth-os termékekre, így például a party boxokra, hangfalakra és hangszórókra. Mindamellett 2020-ban még nagyobb igény mutatkozott a televíziókra és meglepő módon a lemezjátszókra is” – emelte ki Sztrakovics Péter, a Sencor márkamenedzsere.
Elkapkodtak az időjárás állomásokat
Az időjárásállomásokra tavaly minden eddiginél nagyobb igény mutatkozott, legyen szó kis digitális kinti hőmérőről vagy profi meteorológiai állomásról. „Ezeket annyian vásárolták, hogy a raktárkészleteink teljesen kifogytak az év végére ezekből a termékekből. Érdekes módon a digitális fotókeretek iránt jelenleg is nagy kereslet mutatkozik, ami annak tudható be, hogy az emberek számára felértékelődött azoknak a képeknek az értéke, amelyeket régen látott barátokról, rokonokról, ismerősökről készítettek, ezért szívesen jelenítik meg azokat lakásukban ilyen módon” – hangsúlyozta a Sencor termékmenedzsere. Hozzátette: véleménye szerint ez a tendencia megmarad az idei évre is.