Ez történik, ha a pályán kívül gurul el az autóversenyzők gyógyszere
Négy gyári autóversenyzőjét, valamint egy közismert televíziós személyiséget kért fel a Toyota, hogy tervezzék meg álmaik Camry szedánját. Őrült alkotások születtek.
A Toyota idén bemutatott, nyolcadik szériás Camry szedánja különösen sportos, vezetésre termett jármű; ideje is volt a profilváltásnak, hiszen a modell hosszú évek óta versenyez Észak-Amerika első számú motorsport-szériájában, a NASCAR-ban. Annak a Camrynek persze semmi köze nincs az utcai verzióhoz – de vajon miért ne köthetnék mégis össze a kettőt? Miért is ne lehetne a NASCAR-pilóták utcai Camryje ugyanolyan látványos, tekintélyt parancsoló és lenyűgöző, mint szolgálati autójuk?
Ebből a merész ötletből született meg az a négy autó, amely egyszerre demonstrálja a Toyota motorsport iránti elkötelezettségét és a tuningpiacon kínált átalakítási lehetőségek korlátlan voltát. Négyet a Toyota egy-egy versenyzője, Denny Hamlin, Kyle Busch, Daniel Suarez és Martin Truex, Jr. alakított át saját szája íze szerint, míg a negyediket Rutledge Wood televíziós kommentátor, a Top Gear USA egykori műsorvezetője álmodta meg.
Rutledge Wood Camry
Utóbbi messze a legradikálisabb: a lila-arany fényezés és az aranyszínű felnik mellett 3D nyomtatóval megvalósított, extrém karosszériakiegészítők távolítják el a szériakivitelű Camry stílusától az autót. Új a motorházfedél és a diffúzor, lecserélték a lökhárítókat, az oldalsó kötényeket és a fényszóróházakat. Amilyen agresszív az autó megjelenése, annyira visszafogott a műszaki tuning: sportosabb futóművet és kipufogót szereltek az autó alá. A képet barna bőrbelső teszi teljessé.
Denny Hamlin Camry
Valamivel visszafogottabb megjelenést, viszont annyival szigorúbb technikai tuningot adott autójának a 37 éves Denny Hamlin, aki minden idők legszorosabb futamgyőzelmével (egy századmásodperces előnnyel nyerte meg a 2016-os Daytona 500-ast) írta be magát a NASCAR történelemkönyvébe. A fekete, fehér és piros színekben pompázó karosszéria szélesítése nem öncélú, hiszen egyedi, 10 col széles felniket szereltek a kocsira. A beltérben négypontos övekkel szerelt Recaro kagylóülések várnak, a műszaki színvonalat különleges szívórendszerrel és leömlővel növelték, valamint lecserélték a futóművet és a fékeket.
Kyle Busch Camry
Kyle Busch neve még Európában is ismerősen cseng: fiatal kora (32) ellenére a NASCAR egyik legsikeresebb pilótája, három szériában közel ezer futamon indult az elmúlt 15 év során. Nem csoda, hogy Camryje maga a megtestesült magabiztosság, a fekete fényezést polírozott fém tetőlemez egészíti ki: mintha csak egy elegáns szmokingot látnánk, amire a fekete-fehér bőrülések is rájátszanak. Az elegáns megjelenés kíméletlenül ütőképes technikát rejt – azaz nem is rejti, hiszen a motorházfedélbe öblös kürtőt, hátra Nascar stílusú légterelőt ültettek. Új a szívócsonk, a kipufogók és a fékek.
Martin Truex és Daniel Suarez Camry
A fennmaradó két autó mintha a jin és a jang megtestesítője volna. A veterán Martin Truex, saját versenyautója előtt tisztelegve kívül-belül éjfekete kivitelű szedánt állított össze (a fekete árnyalatát hatszor keverték ki, mire elégedett volt a végeredménnyel), míg az újonc Daniel Suarez a hófehér karosszéria és a harsány piros bőrülések mellett döntött. Mindkét autót egyedi szívórendszerrel, Toyota Racing Development kipufogóval és sportfutóművel szerelték fel.
Fotók: Toyota és www.autoblog.com