Eastwood a vonaton

A legfontosabb jelenetet nem stúdióban, nem díszletek és preparált kellékek között forgatták, hanem ott, ahol zajlik: egy robogó gyorsvonat ülései között, a keskeny folyosón, rengeteg emberrel. A Párizs-Brüsszel expresszen megkísérelt terrorista merényletről szóló Clint Eastwood-film, A párizsi vonat (The 15:17 to Paris, hazai bemutató: március 15.) sok szempontból ragaszkodik a valósághoz. Legizgalmasabb jelenete például szinte olyan, mint egy híradófelvétel. És ez nem is véletlen. Hanem koncepció.

– Azt szerettem volna, hogy a filmnek ez a része teljesen valóságosnak érződjön – nyilatkozta Eastwood, aki színészként és rendezőként is a régimódi férfiasság híve. – Ott helyben is nagyon valóságos volt. E jelenet során nem használtunk reflektorokat, speciális fényeket, azt akartam, hogy a valóság köszönjön vissza a vászonról. Nyugi, így is elég izgalmas lesz. Egy ilyen film forgatásakor mások félbevágott vonatmodelleket használnak. Nálunk meg az egész stáb meg a sok színész és statiszta és fegyverszakértőt meg mindenki felzsúfolódott a vonatra, és tényleg azon a pályán robogtunk, ahol a terrorista eredetileg gyilkolni akart. És mert a statisztaszerepeket is jórészt azok játsszák, akik 2015-ben átélték mindezt, a feszültség már munka közben tapintható volt.

IC Press