Bővülő klímavédelmi akcióterv, nettó zéró üvegházhatású gázkibocsátás 2040-ig
A P&G közzétette újabb klímavédelmi akcióterveit, új, tudományos tényeken alapuló célokat tűzött ki, továbbá bejelentette, hogy felgyorsítja a klímaváltozás hatásainak csökkentését elősegítő aktivitásait, és 2040-re nettó zéró üvegházhatású gázkibocsátást ér el.
A Procter & Gamble átfogó tervet jelentett be az éghajlatváltozás megállítására indított tevékenységeinek felgyorsítására. A vállalat új célkitűzése, hogy 2040-ig teljes működési és ellátási láncában, a nyersanyagbeszerzéstől a gyártáson át a termékek kiskereskedőig való eljutásáig nettó zéró üvegházhatású gázkibocsátást (ÜHG) érjen el.
A klímaválság minden otthonra és családra hatással van az egész világon. A fogyasztók többsége világszerte azt szeretné, ha olyan márkákat vásárolhatna, amelyek segítenek a környezettudatosabb életmódban, és a legújabb tudományos kutatások is egyértelművé tették, hogy az éghajlatváltozás legjelentősebb hatásainak elkerülése érdekében határozott lépéseket kell tenni.
„Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a P&G innovációit és találékonyságát felhasználva új megoldásokat találjunk az éghajlatváltozás kezelésére” – mondta David S. Taylor, a P&G elnök-vezérigazgatója. – Az előttünk álló feladat sürgős, nehéz, és átível vállalatokon, országokon. A P&G az ökológiai lábnyomának csökkentésével, valamint méretét és befolyását kihasználva, példátlan együttműködéseket kialakítva néz szembe a problémával.”
A P&G éghajlatváltozás elleni fellépése több mint egy évtizeddel ezelőtt kezdődött, és a vállalat most bejelentette, hogy tudományosan megalapozott akcióterve prioritásként kezeli az ÜHG-kibocsátás csökkentését a működés során és a teljes ellátási láncukon, a nyersanyagtól a kiskereskedelmi forgalomig (1., 2. és 3. hatóterület /Scope 1, 2, 3/, kivéve a vásárló általi használatot). A fennmaradó, nem kiküszöbölhető kibocsátás ellensúlyozására és az így termelt széndioxid semlegesítésére természetes és egyéb technikai megoldásokat vezet be.
A 2030-ra vonatkozó, a nettó zéró gázkibocsátás elérésének felgyorsítására tett céljaikat a The Science Based Targets kezdeményezés (SBTi) tanúsítja, amelynek értelmében:
- 50 százalékkal csökkentik teljes működésük kibocsátását, és
- 40 százalékkal csökkentik az ellátási lánc során keletkező ÜHG-kibocsátást1.
A P&G továbbá csatlakozott az ENSZ Race to Zero és Business Ambition for 1,5 °C (1,5 °C-os üzleti célkitűzés) kampányokhoz, és bejelentette új éghajlatváltozási akciótervét, amely átfogóan vázolja fel az éghajlatváltozás megállításának felgyorsítását és az előttünk álló legfontosabb kihívásokat.
„Bár senki sem tudja mindenre a pontos választ arra vonatkozóan, hogyan lehet a nettó zéró kibocsátást a fókuszba helyezni, de nem hagyhatjuk, hogy a bizonytalanság visszatartson minket” – állítja Virginie Helias, a P&G fenntarthatósági igazgatója. – E célok elérése érdekében nemcsak a meglévő megoldásokat használjuk, hanem újakat is keresünk, amelyekhez új partneregyüttműködéseket hozunk létre a magán-, a nonprofit és az állami szektorokból.”
1 SBTi Scope 3 2030 célkitűzésük értelmében 2030-ra termelési egységenként 40%-kal csökkentik az ellátási lánc kibocsátásait a kiemelt kategóriák gyártása kapcsán. Ezek a kategóriák adják a vállalat ellátási lánc során történő gázkibocsátás 90 százalékát. Továbbá 2030-ra 50%-kal csökkentik a késztermékek áruszállításának globális szintjét.