Az online vásárlók számára a gyors házhoz szállítás kiemelten fontos egy felmérés szerint

     Az online rendeléseknél a magyar vásárlók 74 százaléka a gyors házhoz szállítást tartja az egyik legfontosabb tényezőnek, különösen igaz ez élelmiszerek vagy gyógyhatású készítmények rendelésénél – közölte a DODO technológiai és logisztikai vállalat a legfrissebb felmérése alapján szerdán az MTI-vel.

    Idén március és április között a Behavio Labs végezte a reprezentatív felmérést, amelybe a magyarországi online vásárlók közül 1200 embert vontak be.  


    A kutatásból kiderült, hogy a megkérdezettek 37 százaléka az elmúlt egy évben azért szakította meg az online vásárlás folyamatát a termékek kiválasztását követően, mert a kiszállítási lehetőségek között nem szerepelt elég gyors kézbesítés, csaknem 30 százalékuk pedig a korábbi túl lassú házhoz szállítás miatt nem vásárolt újra egy webáruházban.


    Közölték, az aznapi kiszállítás nem csupán az ügyfél elégedettség miatt válik egyre fontosabbá, a vásárlói döntéseket és így az értékesítés volumenét is pozitívan befolyásolhatják a gyorsabb kézbesítési lehetőségek.


    Rámutattak, hogy a Z generáció tagjainak 32 százaléka, míg az X generáció 23 százaléka részesíti előnyben a 90 perces vagy aznapi kézbesítést. A termékkategóriákat tekintve a gyors kiszállítás igénye az online élelmiszervásárlásnál és a gyógyhatású készítményeknél a legmagasabb. A fővárosiak és a kisebb városokban élők között is érzékelhető a különbség az aznapi kiszállítás fontosságának megítélésében: a budapesti válaszadók körében 7 százalékkal magasabb azok aránya, akik a gyors, a megrendelés napján megvalósuló kézbesítést tekintik ideálisnak.


    Hozzátették, a megkérdezettek csaknem harmada hajlandó lenne plusz összeget – 1600-2400 forintot – fizetni az aznapi kiszállításért, negyedük pedig akár ennél is többet fordítana erre.


    A kutatásból az is kiderült, hogy az online vásárlást kínáló weboldalak közötti választásnál a kedvező árak és a termékek magas minősége mellett a házhoz szállítás költsége és módja is döntő tényező. A felmérésben résztvevők több mint 90 százaléka leginkább a szállítás árát tartja fontosnak, de több mint négyötödüket az is befolyásolja, hogy van-e lehetőség a preferált szállítási mód kiválasztására.


    A DODO aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi logisztikai vállalat, ügyfelei között olyan vállalatok szerepelnek, mint a KFC, a Hervis, a ROSSMANN vagy a SPAR. A több mint 2300 futárral és több mint 1000 autóval rendelkező DODO Csehország, Magyarország, Ausztria, Németország, Szlovákia, Lengyelország és Bulgária számos városában van jelen, Magyarországon a többi között Budapesten, Miskolcon, Debrecenben és Szegeden.