AKARJA A MAGYAR AZ INGYEN WIFIT A KÁVÉZÓBAN ÉS A SZÁLLÁSHELYEN,
DE NEM BÍZIK BENNE

Budapest, 2018. június 5. – Az okos kommunikációs eszközöket használó magyarok fele keresi az ingyen wifi-szolgáltatásokat a különféle HoReCa szolgáltatóknálá, mégis alig bíznak a rendszerek biztonságában. A PushAir wifi-használati szokásokat felmérő kutatásából kiderül, hogy a magyarok 45 százalékának szálláshely, kávézó vagy étterem választása során fontos szempont az elérhető ingyenes wifi-szolgáltatás megléte, míg 22 százalékuknak ez egyáltalán nem létkérdés. Ugyanakkor a válaszadók 36 százaléka egyáltalán nem tartja biztonságosnak az ilyen jellegű internetelérést.

A reklámüzenetekért cserébe ingyenes wifi elérést biztosító magyar startup, a PushAir, saját felmérése alapján a hazai okoskütyü-használók 45 százaléka vallja azt magáról, hogy egy-egy étterem, kávézó vagy szálláshely kiválasztásánál fontos szempont a minőségi és ingyenes wifi-elérés megléte. A válaszadók közül mindössze százból 22 ember nyilatkozott úgy, hogy ez egyáltalán nem szempont a döntéseinél.

Habár a magyar okosmobilkommunikációs-eszközöket használók fontosnak vallják az ingyenes vezeték nélküli internetkapcsolat meglétét – bevallásuk szerint minden második ember gyakran használja ezt a lehetőséget –, mégsem tartják biztonságosnak a szolgáltatást. Alig 13 százalékuk bízik ezeknek biztonságosságában, míg 100-ból 36 kitöltő egyáltalán nem tartja biztonságosnak az ingyenes wifi-szolgáltatásokat.

A legnagyobb kockázatnak a felhasználók a különböző felületekre megadott bejelentkezési adataik és a felhasználói szokások kiszivárgását tartják, ettől közel háromnegyedük tart” – mutat rá Zsadányi István, a PushAir magyar startup ügyvezetője. Hozzátette: a modern ingyenes wifi-szolgáltatás jellemzően sokkal biztonságosabb, mint az otthoni vezeték nélküli internetelérés, hiszen a szolgáltatást nyújtók a legmodernebb titkosítási és biztonsági megoldásokat alkalmazzák az adatok védelmére, éppen a felhasználói élmény minél teljesebb kiszolgálására.

*********

Mi a PushAir?

A PushAir egy teljesen magyar fejlesztésű eszköz, amely ingyenes internetszolgáltatás mellett juttatja el, jellemzően wifin keresztül, a megrendelő üzeneteit a felhasználók – egyidejűleg akár 180-200 ember –, mint célcsoport számára. Lényegében egy fejlett technológián alapuló, reszponzív, gyorsan és szabadon átalakítható virtuális reklámtábla, amely teljes mértékben képes alkalmazkodni a megrendelő igényeihez. Az eszköz a hagyományos routerek szoftveres és hardveres kialakításából kiindulva, azokat jelentősen továbbfejlesztve és testre szabva hozták létre magyar szakemberek. Az eszközöket itthon szerelik össze, a vezérlőprogramokat magyar informatikusok írják, de az eszköz felhasználásának üzleti modellje is teljesen magyar innováció.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .