A szerencse háza

A Warner Bros. bemutatja

A SZERENCSE HÁZA

(THE HOUSE)

Magyarországi mozibemutató:

2017. augusztus 17.

Szereplők:

Scott Johansen (Will Ferrell) – Kerekes József

Kate Johansen (Amy Poehler) – Kiss Erika

Frank (Jason Mantzoukas) – Nagypál Gábor

Alex Johansen (Ryan Simpkins) – Csuha Bori

Bob (Nick Kroll) – Kisfalusi Lehel

Dawn (Allison Tolman) – Kelemen Kata

Chandler tizedes (Rob Huebel) – Joó Gábor

Davida (Christina Offley) – Nemes Takách Kata

Rachel (Jessie Ennis) – Tamási Nikolett

Joe (Rory Scovel) – Mesterházy Gyula

Martha (Lennon Parham) – Urbán Andrea

Reggie (Cedric Yarbrough) – Barabás Kiss Zoltán

Garvey (Kyle Kinane) – Csík Csaba Krisztián

Raina (Michaela Watkins) – Bertalan Ágnes

Carl Shackler (Steve Zissis) – Mészáros Máté

Tommy (Jeremy Renner) – Zöld Csaba

Craig (Andy Buckley) – Juhász Zoltán

Marty (Sam Richardson) – Horváth-Töreki Gergely

Laura (Andrea Savage) – Erdős Borcsa

Idős nő (Linda Porter) – Kassai Ilona

További magyar hangok: Bárány Virág, Bergendy Áron, Bor László, Bordás János, Dézsy Szabó Gábor, Gyurin Zsolt, Kiss László, Koncz István, Lipcsey Colini Borbála, Péter Richárd, Sipos Eszter, Törtei Tünde, Urbán Szabó Fanni

Főcím: Bognár Tamás

Magyar szöveg: Heltai Olga

Felvevő hangmérnök: Fék György

Rendezőasszisztens és vágó: Simkóné Varga Erzsébet

Gyártásvezető: Fehér József

Szinkronrendező: Nikodém Zsigmond

Forgatókönyv:

ANDREW JAY COHEN & BRENDAN O’BRIEN

Producer:

BRENDAN O’BRIEN & ANDREW JAY COHEN & NATHAN KAHANE

JOE DRAKE & JESSICA ELBAUM & ADAM McKAY

Fényképezte:

JAS SHELTON

Díszlettervező:

CLAYTON HARTLEY

Vágó:

EVAN HENKE & MIKE SALE

Jelmeztervező:

CHRISTOPER OROZA

Zene:

ANDREW FELTENSTEIN & JOHN NAU

Rendezte:

ANDREW JAY COHEN

Facebook.com/MozICom

Amikor Scott (Will Ferrell) és felesége, Kate (Amy Pohler) megtudják, hogy lányukat felvették az egyetemre, örömük nem ismer határokat. Ám a remélt ösztöndíj füstbe megy, jövedelmükből pedig nem futja tandíjra, ezért illegális kaszinót nyitnak barátjuk, Frank (Jason Mantzoukas) lepukkant házában, hogy összeszedjék a pénzt. A játékbarlang mindent és mindenkit megváltoztat az álmos kertvárosban.

A FILMRŐL

Tudom a módját, hogy kereshetik meg nyolc félév tandíját egyetlen hónap alatt…”

Minden szerencsejátékos jól tudja, hogy a szerencse forgandó, és hosszú távon mindig a bank nyer.

Amikor Scott és Kate Johansen felteszi utolsó ötszáz dollárját a Las Vegas-i kaszinóban, hogy megnyerje lánya egyetemi tandíját, egyben korábbi életével is leszámol.

Nem akarnak többé a vesztes oldalon állni – ha nem sikerül bankot robbantaniuk, ők maguk lesznek a bank!

Beleszerettünk az ötletbe, hogy egy helyes, szimpatikus házaspár illegális kaszinót nyit egy kisvárosban – mondja Will Ferrell, A szerencse háza (The House) című vígjáték főszereplője és producere. – Bármit gondoljon is az ember a szerencsejátékokról, el kell ismernie, hogy ebben az alaphelyzetben hatalmas potenciál rejlik.”

Ez a film a családról szól, de nem éppen a megszokott módon – erősíti meg Amy Poehler, aki Kate-et, az átlagos háziasszonyból kőkemény bűnözővé alakuló Kate-et alakítja. – Nem véletlenül korhatáros: tele van extrém helyzetekkel és az őrült poénokkal. Azt üzeni a világnak, hogy sosem késő rossz útra térni, és vad dolgokat csinálni azzal, akit szeretsz.”

A történet kiagyalója a forgatókönyvet Brendan O’Briennel közösen jegyző Andrew Jay Cohen, akinek rendezőként ez az első játékfilmje.

Úgy jellemezném a sztorit, hogy Scorsese a kertvárosban – magyarázza a rendező. – Iszonyú vicces, ahogy rendes, tisztességes polgárok megpróbálják eljátszani a keményfiút.”

Cohen és O’Brien New York egyik elővárosában, Scarsdale-ben nőtt fel, amely kísértetiesen hasonlít a filmbéli Fox Meadowra. „Minden tökéletes, a pázsitot manikűrollóval nyírják tükörsimára – tréfál O’Brien. – De mindig is izgatott bennünket, vajon mi játszódik le a csukott ajtók mögött. Mindig mindenki úgy viselkedik, ahogy azt kell?

Las Vegas kedvelt filmes helyszín – folytatja a forgatókönyvíró-producer. – Arra gondoltunk, izgalmas lenne Vegast elhozni egy álmos kis porfészekbe, és figyelni, mi történik.”

Johansenék társa a bűnben a játékfüggő Frank: ők hárman együtt vetik magukat az illegális szerencsejátékba, hogy megszerezzék, amivel az élet odáig adósuk maradt.

Ám nem számítanak arra, hogy aki éjszaka az alvilági nagymenőt játssza, abban olyan mélyreható változások indulnak el, amelyek a nappalait is megváltoztatják.

A szerencse házában a Jégi dicsőségünk (Blades of Glory) után másodszor játszik együtt filmen a „Saturday Night Live” két egykori kiválósága, Ferrell és Poehler.

Frenetikusak együtt – áradozik Jessica Elbaum, a film egyik producere. – Őrültek, mulatságosak, ugyanakkor a legszélsőségesebb helyzetekben is hitelesek.”

Frank játékbarlanggá átalakított otthona hamarosan sztriptíz bárral, szalonnal, úszómedencével és hasonló nyalánkságokkal bővül, és eleinte szépen jövedelmez a vállalkozó szellemű hármasnak. Ám a kisváros új látványosságára felfigyel a Nick Kroll alakította korrupt helyi politikus, Bob, aki részesedni akar a haszonból, és szimatot kap Tommy, a kemény gengszter is (őt Jeremy Renner játssza), aki a konkurenciát akarja megrendszabályozni.

A filmben számos ismert komikus tűnik fel: a kisvárosi kaszinó látogatóit olyan kiválóságok alakítják, mint Rory Scovel, Cedric Yarbrough, Kyle Kinane, Lennon Parham és Andrea Savage. Michaela Watkins alakítja Frank exét, Allison Tolman egy városi kincstárnokot, Rob Huebel pedig Chandlert, a helyi zsarut, aki boldog, hogy húsz év unalom után végre belebotlott élete nagy bűnügyébe.

Azonban az őrült fordulatok közepette egy pillanatra sem fedik el, hogy a film középpontjában egy szerető család áll: a szülők azért vállalnak mindent – a börtönt, vagy akár a halált is –, hogy előteremtsék kislányuk, a Ryan Simpkins által megformált Alext tandíjára a pénzt.

Nathan Kahane és Joe Drake producerek, akik a Rossz szomszédság (Neighbors) című vígjátékban már dolgoztak Cohennel és O’Briennel, pontosan ezt a családközpontúságot szerették legjobban a páros új könyvében.

Andrew és Brendan szellemes, fordulatos forgatókönyvet írtak – mondja Kahane. – De igazán emlékezetessé mindig azok a vígjátékok válnak, amelyekben van valamilyen mély, őszinte emberi tartalom. Mindenki tudja, milyen nehéz feldolgozni, mikor a gyerek felnő, és kirepül a családi fészekből. Ez a sztori nekem az elválásról és a szülői felelősségérzetről szól.”

Johansenék gondoskodni akarnak a lányukról – teszi hozzá Cohen – Nem ők a világ legokosabb emberei, de megteszik, amit tőlük telik. Van, aki ezért kárhoztatná őket?”

A TÖRTÉNET SZEREPLŐI

A Mészáros és az Égető

A film középpontjában egy irigylésre méltó kapcsolat áll – fejtegeti Poehler. – Johansenék házassága azért működik olyan jól, mert mindketten ugyanazon az oldalon állnak. Társak jóban, rosszban, egészségben, betegségben, és ha úgy hozza az élet, a bűnözésben is.”

Közös utazásra indulnak egy ismeretlen területre – veszi át a szót Ferrell. – Minden döntést együtt hoznak meg”.

Bár a házaspár alapvetően az ösztöndíj előteremtésére koncentrál, állandóan ott motoszkál bennük, mit fognak csinálni a lányuk nélkül, miről fognak beszélgetni, mi fogja kitölteni az életüket.

Azért nyitnak kaszinót, mert kényszerhelyzetben vannak, no meg egy kis szórakozásra vágynak – magyarázza Ferrell – És aztán túlságosan is belejönnek a dologba, és egyre mélyebbre merülnek az illegális üzelmekbe. Látjuk, ahogy az ideges, bizonytalan párból a Mészáros és az Égető lesz. Megváltoznak, úgy kezdenek öltözni, mint a Casino gengszterei, és miután megérzik magukban az erőt, már nincs visszaút.”

Új emberré válnak. És ez csodálatos!

A kapcsolatuk is új lendületet kap – teszi hozzá Poehler. – Talán a kockázat teszi, talán a közös titok, vagy az alkohol és a fű, mindenesetre megint úgy bolondulnak egymásért, mint amikor randizni kezdtek.”

A sztori csak akkor működik, ha a két figura egyformán mulatságos, ezért is volt akkora öröm, hogy Amy elvállalta a szerepet – mondja Ferrell. – Elképesztően játssza el, ahogy a jámbor, szeretetre méltó anyafigura hétpróbás bűnözővé alakul át, aki egy forrasztólámpával terrorizálja a kertváros lakosságát.”

Will a király – viszonozza a bókot Poehler. – A munka megszállottja, hihetetlenül precíz, de közben végtelenül laza, és fogékony minden új ötletre. Örülök, ha lépést tudtam tartani vele.”

A házaspár lányát, Alexet Ryan Simpkins alakítja. „Azonnal beleszerettünk a meghallgatáson – meséli Ryan. – Van benne valami természetes báj, az ember azonnal dédelgetni és támogatni akarja, és teljesen megérti a szüleit, hogy mindent megtesznek, hogy beteljesítsék az álmait.”

Kate nem iszik, nem dohányzik, és legjobb barátai a szülei, egy kicsit talán túl szorosan is kötődik hozzájuk – elemzi a figurát a fiatal színésznő. – Idáig mindig őszinték voltak egymáshoz, és ezért is olyan döbbenetes számára, ami a szüleivel történik. Valójában hármójuk közül ő a felnőtt.”

Az Építész

Bár Johansenék nem szűkölködnek elszántságban, semmire se mennének régi barátjuk, Frank, a megszállott szerencsejátékos és világklasszis balfácán.

A történet elején mélyponton van a fickó – magyarázza a figurát megformáló Jason Mantzoukas. – A bank zárolta a házát, a munkahelyéről kirúgták, a neje lelépett az összes bútorral, és úgy él, mint valami disznó. Elvesztett mindent, Scott és Kate barátságán kívül.”

Johansenék épp e barátság miatt veszik fontolóra Frank meglepően élelmes és veszedelmesen csábító ötletét, hogy rendezzenek be illegális kaszinót a férfi kibelezett házában. Mindenki csak nyerhet az ügyön: Scott és Kate összeszedheti a tandíjat, ő pedig visszaszerezheti a házát, sőt, talán még felesége megbecsülését is.

Frank a legostobább fickó, az ötletei pedig hajmeresztőek, de most véletlenül működnek, és a zseni dicsfényébe öltöztetik a férfit – magyarázza Kahane. – Jason játékában az a csodálatos, hogy miközben őrjítően mulatságos, megéreztet valamit Frank elfuserált életének fájdalmából.”

Mantzoukas, aki a rögtönzés nagymestere, Poehlerrel már összeszokott párost alkotott, hiszen mindketten a hírneves Upright Citizens Brigade komédiás csapat tagjai voltak, és most Ferrellel is összemérhette improvizációs tehetségét – párviadaluk frenetikus poénokkal ajándékozza meg a nézőt.

Frank kétségbeesetten próbálja visszahódítani feleségét, a Michaela Watkins által megformált Rainát. Ám Scotthoz és Kate-hez hasonlóan ő is átformálja a kaszinó vezetése, és az asszonyt odahaza nagy meglepetés várja – ez a férfi már nem ugyanaz, akitől lelépett!

Az Enyveskezű és a Törvény Őre

Ironikus módon az az ember, aki a legtöbbet árthat Scott és Kate virágzó kaszinójának, ugyanaz, aki miatt a törvénytelen pénzszerzés útjára léptek: Bob, a sunyi és haszonleső politikus, aki spórolásból törölte a város költségvetéséből az Alexnek járó ösztöndíjat.

Bob úgy érzi, hogy életét és vérét adja Fox Meadowért, úgyhogy megérdemel egy kis viszonzást – mondja a szerepet alakító Nick Kroll. – Folyamatosan a városi pénzekkel ügyeskedik, és az átcsoportosított összegeket személyes ambícióira költi.”

Bobnak ráadásul viszonya van a városi kincstárnokkal, Dawnnal – folytatja Kroll –, és szeretné rávenni, hogy hagyja ott a férjét. Dawnnak ehhez már nem fűlik a foga, és Bob ajándékokkal próbálja jobb belátásra bírni, ami szintén nem olcsó mulatság.”

Az Allison Tolman megformálta Dawn alighanem már megbánta, hogy összejött Bobbal, de hiába hárít, vonakodása olaj a tűzre. Bob ugyanakkor számíthat Chandler, a kissé nehéz felfogású helyi zsaru támogatására, aki a politikustól reméli, hogy egy szép napon rendőrkapitánnyá nevezik ki.

Amikor Chandler megszimatolja, miben mesterkednek Johansenék, úgy érzi, végre itt a nagy ügy, amiben megmutathatja képességeit, és akcióba lendül. Ám ha azt gondolja, hogy ezért dicséretet kap főnökétől, hatalmasat téved, mert Bobot a törvénynél jobban érdekli a pénz…

A Nagymenő

Az illegális szerencsejáték híre néhány igazi bűnözőt is Frank házába csal. Vannak köztük piti alakok, mint a Steve Zissis által megformált Carl, a hamiskártyás, aki a lapszámlás nevű trükkel próbálkozik, de lebukik. „Ha nem csinálnak valamit, híre megy, hogy itt csalni lehet – magyarázza Ferrell. – Megpróbálják megfélemlíteni a fickót, de egyiküknek sincs hozzá gyomra. És a bénázásuk végül elképesztő balesethez vezet.”

Ettől a pillanattól kezdve elszabadulnak a dolgok – szögezi le Cohen. – Átlépnek egy határt, ahonnan nincs visszaút.”

A piti csaló esete felkelti a főnök, Tommy figyelmét. Tommy igazi nagyágyú az alvilágban, olyasvalaki, akivel nem tanácsos ujjat húzni.

Jeremy alakítása Joe Pesciére emlékeztet a Nagymenők (GoodFellas) című Scorsese-filmből – mondja a rendező. – Állandóan viccelődik, de sose tudhatod, hogy a következő pillanatban nevetni fog-e, vagy kitapossa a beledet. Jelenléte igazi súlyt ad az eseményeknek, robbanékony energiával tölti meg a jeleneteket.”

Tommynak a történetben valódi fenyegetést kell jelentenie – teszi hozzá Renner. – De megvallom, nehéz volt komoly képet vágnom, miközben Will egy női napszemüveg mögül meredt rám.”

A vendégek

Mielőtt Johansenék megnyitották illegális kaszinójukat, Fox Meadow nyájas, egymásra figyelő közösség volt könyvklubokkal, kutyafuttatókkal, ápolt parkokkal – olyan város, amelynek lakói büszkék otthonaikra, és Frank már azért is fejmosást kap, mert kicsit elvadult a sövénye.

Nos, hol van ez már! A tisztes városi polgárok most koktélokat vedelnek a kártyaasztalnál, és ezer dolláros tétekben verik a blattot. Azok, akik korábban nem győztek bocsánatot kérni, ha a szupermarketben véletlenül meglökték egymás bevásárlókosarát, most ringbe szállnak, hogy laposra verjék egymást, mások pedig őrjöngve figyelik a heccet, és fogadnak a győztesre.

Jó emberek, rendes emberek, de mint mindannyian, egy kis szórakozásra vágynak – mondja Cohen. – És a kaszinó erre remek lehetőséget ad.”

Az alkotók az amerikai stand-up komédiások legjavából válogatták a Frank házában lazító helybélieket. Rory Scovel játssza Joe-t, a szeretetreméltó vesztest, aki anyját gondozza, és a szabadidejében a kávéházban lóg. Kedves fickó, de nehezen találja meg a hangot másokkal. Jonansonék játékterme a legjobb dolog, ami valaha történt vele: az asztalnál felszabadul, és más emberré válik.

Reggie, akit Cedric Yarbrough alakít, elfoglalt ügyvéd, akinek az irodán kívül nincs is élete. Amikor Franknél beindul a kaszinóélet, azt hiszi, mindenkit meg fog kopasztani, ehelyett rengeteg pénzt veszít, viszont legalább kiereszti a gőzt.

Nagy ellenlábasa a piperkőc Garvey, akit Kyle Kinane személyesít meg. Nem sokat kell várni, hogy a közönség buzdításától kísérve egymásnak essenek, ám bunyójuk csak előjátéka az est fénypontjának, ami nem más, mint Martha és Laura összecsapása. Martha és Laura két focimama, akik évek óta méregetik egymást, és most végre a ringben rendezhetik le ellentéteiket.

Egyszerű lökdösődésnek indul, de aztán elszabadulnak az indulatok – magyarázza Parham. – Valójában gyűlölik egymást, és mivel mindketten az önvédelmi szakkör lelkes tagjai, elképesztő fogásokat mutatna be egymáson.

A forgatókönyv korábbi változatában csak férfiak harcoltak – meséli Kahane –, de aztán arra gondoltunk, csavarni kéne a dolgon, hogy különbözzön már filmek verekedős jeleneteitől.”

Feltűnik még a filmben Christina Offley és Jessie Ennis, akik Alex gimis barátnőit, Davidát és Rachelt játsszák, és Randall Park, illetve Jessica St. Clair, akik a Wall Streeten megkeresett jövedelmüket verik el a kaszinóban.

FRANK FELPÖRÖG

Aki Vegast akarja kinyomni, nézzen ki úgy, mint Vegas!”

A film legfontosabb helyszíne Frank háza, amely katasztrófa sújtotta övezetből egy minden komforttal és szórakozási lehetőséggel felszerelt luxuskaszinóvá alakul át a szemünk láttára.

A díszlettervezőnk, Clayton Hartley és csapata elképesztő munkát végzett – mondja O’Brien. – Valósággal tobzódtak az ötletekben!”

Frank háza csodálatos lett – csatlakozik Cohan. – Claytonnal arról beszélgettünk, hogy egy olyan többszintes, jól körülfényképezhető teret kéne létrehozni, amelynek minden zeg-zugában zajlik az élet, a nyüzsgés, a tivornya. Mindent megcsinált, amit kértem, és minden százszorta jobban, mint ahogy elképzeltem.”

Hartleyt, aki Ferrell egyik legrégibb munkatársa – már A híres Ron Burgundy legendájában (Anchorman) is együtt dolgoztak – felvillanyozta a kihívás.

Ritka lehetőség, hogy egy lepukkant családi házból kaszinót csinálhatok – magyarázza a díszlettervező. – A feladat nehézséget az adta, hogy mindent egy otthonba kellett belezsúfolni, ezért a hetvenes évek jellegzetes családi házaiból indultunk ki, és megtöltöttük fénnyel, energiával, színekkel és káosszal.”

Az épület külső felvételeihez a tökéletes homlokzatot a kaliforniai Altadenában találták meg, a belső elrendezés azonban olyan bonyolult volt, hogy inkább stúdióban építették meg.

A ház metamorfózisa négy lépésben zajlik. „Az akartuk, hogy jól nyomon követhető legyen az átalakulás, és azonnal lássa a néző, mit változtatott meg Frank – mondja Hartley. – Az első fázis Frank nyomorúságos odúja, ahonnan a feleség magával vitt minden értékeset. Ami maradt, az csupa lepukkant holmi, amit az ember a garázsában tárol, mielőtt kidobna. Szegény Frank most ezekből próbál összekaparni magának valami otthonféleséget.”

A második fázisban meglátjuk a kaszinó házilagosan elkészített alapváltozatát – folytatja Hartley. – Minden amolyan „szegény ember vízzel főz” jellegű, Frank karácsonyfaégőkből, pingpong-asztalból, két bakra állított ajtóból és hasonlókból barkácsolja össze a házi játéktermet. A harmadik fázis már jobb, de még mindig nem tökéletes. Az igazi, grandiózus látvány a nagy fináléban tárul elénk, amikorra a banda már jól megszedte magát, menő asztalokat szereztek, és neonokkal dekorálták ki a házat.”

Ebben a végállapotában a kaszinó azt sugározza, hogy menők vagyunk, olyanok, mint Vegas, és senki se állíthat meg bennünket – mondja a díszlettervező. – A téglák aranyszínű festéket kaptak, a farészek rikító pirosat, a játékasztalok igazi műalkotások, mindenfelé nehéz drapériák, hatalmas vörös csillárok függenek. Arra azért ügyeltünk, hogy olyasféle látványt hozzunk létre, amit elvileg Frank maga is megteremthetett.”

Hartley és csapata nem feledkezett meg a Frank házának hátsó udvarában lévő, elhanyagolt medencéről sem, amelyet pihenőszékekkel, bárpulttal és egy fiatalkorú DJ-vel varázsolt édenkertté.

Mindvégig arra törekedtünk, hogy hihető legyen a hely átalakulása, ugyanakkor lenyűgözze a nézőt, és Clayton ezt tökéletesen megvalósította – magyarázza Jessica Elbaum. – A forgatás alatt az egyik kedvenc szórakozásunk az volt, hogy végigvezettük a látogatókat a díszletben, és figyeltük, ahogy beájulnak a látványtól.”

A film elején szerepel egy Las Vegas-i jelenet, amelyben Scott, Kate és Frank eljátssza utolsó pénzét, és végső kétségbeesésében kitalálja, hogy odahaza játéktermet nyit: ezt a Las Vegas-i Wynn Hotelben vették fel, ettől eltekintve a teljes forgatás Dél-Kaliforniában zajlott. A kaszinó parkolójában játszódó jelenetekért Sierra Madréba, a Taylor’s Meat Marketra utaztak, az El Segundo City Hall alakította a filmben a Fox Meadow-i városházát, és forgattak a California State University kampuszában is.

A kaszinó evolúciójával párhuzamosan hőseink öltözködési szokásai is változnak: ezek lekövetése Christopher Oroza jelmeztervező feladata volt. „Frank nagyon mélyről indul – mondja Oroza –, először elnyűtt farmerben, koszos cuccokban látjuk. Elhanyagolt, nem törődik a megjelenésével. Ahogy a kaszinó beindul, ismét úgy kezd öltözködni, mint hajdanánk: mint egy férfi, akinek állása, felesége van, és a dolgai rendben mennek. Közben a szomszéd apukák és anyukák is változnak, a szolid, nett holmikat, kardigánokat és golfingeket cserélik vagány cuccokra, izompólókra, csillogó ékszerekre cserélik.”

A leglátványosabb átalakuláson Scott és Kate megy keresztül. „A film elején pasztell színek jellemzik a ruhatárukat – magyarázza a jelmeztervező. – Ahogy egyre mélyebben merülnek a bűnben, megjelennek a szürkék és a feketék, Kate pedig egyre szexibben öltözik. Azokhoz a jelmezhez pedig, amiket bűnözői pályafutása csúcsán visel, A sebhelyesarcúból (Scarface) merítettem ihletet.’”

Bár lelkük mélyén ugyanazok az emberek maradnak, a sötét oldalra kiránduló Johansenék a történet során rengeteget változnak.

Régi vágyam volt, hogy filmet csináljak olyan gimisekről, akik a szüleik házában illegális kaszinót rendeznek be – árulja el Cohen. – A szerencse háza főszereplői ugyan felnőttek, de bizonyos szempontból éretlenebbek, mint gimnazista korú lányuk. Naivan, kényszerűségből vágnak életük legnagyobb kalandjába vág bele, és miközben rengeteg pénzt keresnek, magukról is sok mindent megtanulnak.”

De azért senki se próbálja utánozni őket!

A SZÍNÉSZEK

WILL FERRELL (Scott Johansen / producer) napjaink egyik legsikeresebb komikusa, de 2006-ban drámai tehetségét is bizonyította a Felforgatókönyvvel (Stranger Than Fiction), melynek főszerepéért Golden Globe-ra jelölték. Még egyszer jelölték a díjra, 2007-ben, a Producerek (The Producers) egyik mellékszerepéért. Hét évadon át dolgozott a Saturday Night Live-ban, amely egy Emmy-jelölést hozott a számára.

Néhány emlékezetes filmje: Megjött apuci (Daddy’s Home), A híres Ron Burgundy legendája (Anchorman: The Legend of Ron Burgundy), Ron Burgundy: A legenda folytatódik (Anchorman 2: The Legend Continues), Zoolander, a trendkívüli (Zoolander), Zoolander 2., Mi a manó (Elf), Fél-profi (Semi-Pro), Pancser Police (The Other Guys), Tesó-tusa (Step Brothers), Sulihuligánok (Old School), Keményítókúra (Get Hard), Taplógáz: Ricky Bobby balladája (Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby).

AMY POEHLER (Kate Johansen) legismertebb alakítását a Városfejlesztési osztály (Parks and Recreation) című komédia-sorozatban nyújtotta, amely hét évadon át futott, és egy Golden Globe-díjat, valamint hat Emmy-jelölést hozott a színésznőnek.

A mozivásznon olyan filmekben láthattuk, mint a Jégi dicsőségünk, (Blades of Glory), az Elvált Szülők Felnőtt Gyermekei (A.C.O.D.), a Bébi mama (Baby Mama), és a Lánytesók (Sisters).

JASON MANTZOUKAS (Frank) pályáját improvizációs komédiákkal kezdte, majd csatlakozott a Upright Citizens Brigade Theater komédiás csapatához, amelynek azóta is oszlopos tagja. Első komolyabb szerepét a Bébi mamában kapta, később játszott A diktátorban (The Dictator) a Pofázunk és végünkben (Ride Along), A diktátorban (The Dictator), a Hogyan legyünk szinglik?-ben (How to Be Single) és a Nagyfater elszabadulban (Dirty Grandpa).

NICK KROLL (Bob) arcára leginkább A Liga (The League) című komédiasorozatból emlékezhetünk. Néhány filmje: Egy régi jó tivornya (A Good Old Fashioned Orgy), Felhangolva (Get Him to the Greek), Loving.

JEREMY RENNER (Tommy) kisebb szerepek után a 2009-es Bombák földjén (The Hurt Locker) főszerepével futott be, amelyért Oscar- és BAFTA-díjra jelölték. Következő filmjével, a 2010-es Tolvajok városával (The Town) újból az Oscar-díj kapujáig jutott, és egy Golden Globe-jelölést is begyűjtött. Azóta láthattuk egyebek közt a Mission: Impossible – Fantom protokollban (Mission: Impossible – Ghost Protocol) és a Mission: Impossible – Titkos nemzetben (Mission: Impossible – Rogue Nation), a Thorban (Thor), a Bosszúállókban (Avengers) és a Bosszúállók: Ultron korában (Avengers: Age of Ultron), az Amerikai botrányban (American Hustle) és az Amerika Kapitány: Polgárháborúban (Captain America: Civil War).

RYAN SIMPKINS (Alex) négy évesen A múlt angyala (Fallen Angel) című romantikus filmben debütált, később feltűnt A zsaruk becsületében (Pride and Glory), az Aberrált élvezetekben (Surveillance), A szabadság útjaiban (Revolutionary Road), és az Egy egyedülálló férfiban (A Single Man).

ALLISON TOLMAN (Dawn) a Fargo című tévésorozattal vált ismertté; legutóbb a Krampuszban (Krampus) és Az ajándékban (The Gift) láthattuk.

ROB HUEBEL (Chandler rendőr) színész és stand-up komikus; játszott az Utódokban (The Descendants), a Míg a világvége el nem választban (Seeking a Friend for the End of the World), és a Pancser Police-ban.

RORY SCOVEL (Joe) számos tévésorozatban felbukkant: láthattuk többek közt a Modern családban (Modern Family) és a Megdönthetetlenben (Undateable).

LENNON PARHAM (Martha) legismertebb szerepe a Szerencsés véletlen (Accidentally On Purpose) komédiasorozat Abbyje, de játszott a Reklámőrültekben, és az Így jártam anyátokkal (How I Met Your Mother) című kultikus sorozatokban is.

CEDRIC YARBROUGH (Reggie) évekig alakította Jones rendőrt a Reno 911 című reality vígjátéksorozatban. Mozivásznon legutóbb A főnökben (The Boss) láthattuk, korábban feltűnt a 40 éves szűzben (The 40 Year Old Virgin) és a Vejedre ütökben (Meet the Fockers).

KYLE KINANE (Garvey) elsősorban stand-up komikusként ismert, gyakori vendége volt többek közt a „The Tonight Show with Jimmy Fallon”-nak és a “Conan”-nek.

ANDREA SAVAGE (Laura) néhány korábbi filmje: A (sz)ex az oka mindennek (Sleeping with Other People), Tesó-tusa, Gyógyegér vacsorára (Dinner for Schmucks), Ha beüt az élet (Life Happens). Emlékezhetünk rá az Emberre támadt az eb (Dog Bites Man) című legendás komédiasorozatból is, amelyben egy mindenre elszánt riporternőt alakított.

AZ ALKOTÓK

ANDREW JAY COHEN (rendező/forgatókönyvíró/producer) barátjával és forgatókönyvíró társával, Brendan O’Briennel együtt Scarsdale-ben nőtt fel: erről a településről mintázták a filmbéli Fox Meadowt. 2014-ben O’Briennel közösen írták a Rossz szomszédság (Neighbors) forgatókönyvét, bedolgoztak a folytatásba, a Rossz szomszédság 2-be (Neighbors 2: Sorority Rising), és ők jegyzik a 2016-os Mike és Dave esküvőhöz csajt keres (Mike and Dave Need Wedding Dates) forgatókönyvét is.

Játékfilm-rendezőként A szerencse házával debütál, de korábban már készített vírusvideókat a Will Ferrell, Adam McKay és Chris Henchy által létrehozott „Funny or Die” webhely számára, és évekig dolgozott Judd Apatow keze alatt.

BRENDAN O’BRIEN (forgatókönyvíró/producer) társszerzője volt a Rossz szomszédság, a Rossz szomszédság 2. (Neighbors 2: Sorority Rising), valamint a Mike és Dave esküvőhöz csajt keres forgatókönyvének. Utóbbiban executive producerként is közreműködött.

NATHAN KAHANE (producer) a Good Universe produkciós cég társalapítója. Néhány korábbi filmje: Kalandférgek (Harold & Kumar Go to White Castle), Kalandférgek 2. – Öbölből vödörbe (Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay), Juno, Itt a vége (The End), Felforgatókönyv (Stranger then Fiction).

JOE DRAKE (producer) a Good Universe társalapítója, közel két évtizedes pályáját olyan filmek fémjelzik, mint az Amerikai pszicho (American Psycho), a Last Vegas, Az éhezők viadala: Futótűz (The Hunger Games: Catching Fire) és a Rossz szomszédság.

JESSICA ELBAUM (producer) volt az executive producere számos Ferrell-filmnek, köztük a Megjött apuci!-nak, a Keményítőkúrának, a Ron Burgundy: A legenda folytatódiknak és a Pancser police-nak. Néhány további munkája: Üdv a világomban! (Welcome me), Lánybúcsú (Bachelorette), A (sz)ex az oka mindennek.

ADAM McKAY (producer) 1995-ben ugyanazon a napon kezdett dolgozni a „Saturday Night Live”-ban, mint Will Ferrell: barátságuk és munkakapcsolatuk azóta is töretlen. Ő volt az egyik forgatókönyvírója és rendezője A híres Ron Burgundy legendájának és a Ron Burgundy: A legenda folytatódiknak, a Taplógáz: Ricky Bobby legendájának, a Tesó-tusának és a Pancser police-nak, ezenfelül számos Ferrell-filmben producerkedett is. 2016-ban A nagy dobás (The Big Shot) című életrajzi filmért Charles Randolphfal közösen elnyerte a legjobb adaptált forgatókönyvnek járó Oscar-díjat.

JAS SHELTON (operatőr) munkái: Furcsa srác (Cyrus), Jeff, aki otthon lakik (Jeff, Who Lives at Home), Huszonöt tusa (The Do-Deca-Pentathlon), Hullámlovasok (Ride), Keanu.

CLAYTON HARTLEY (díszlettervező) A híres Ron Burgundy legendája, a Taplógáz, a Fél-profi, a Tesó-tusa, a Pancser Police, és a Ron Burgundy: A legenda folytatódik után már a hetedik közös munkája Ferrellel. Néhány további filmje: Majdnem híres (Almost Famous), Amerika pite 3. (American Wedding), Túl jó nő a csajom (She’s Out of My League).

EVAN HENKE (vágó) kezét és szemét olyan filmek dicsérik, mint a Szex, barátság, telefon (For a Good Time, Call…), a Stréberek (Good Kids), Az interjú (The Interview) és a „Curfew” című Oscar-díjas kisjátékfilm.

MIKE SALE (vágó) filmjei: Spancserek (I Love You), Lepattintva (Forgetting Sarah Marshall), Várandósok – Az a bizonyos 9 hónap (What to Expect When You’re Expecting).

CHRISTOPER OROZA (jelmeztervező) zenei videókkal és reklámokkal kezdte pályáját, majd tévésorozatoknak tervezett. Játékfilmes munkái a közelmúltból: „Miles”, „Hollywood Adventures”.

ANDREW FELTENSTEIN és JOHN NAU (zeneszerzők) komponálták a Ron Burgundy: A legenda folytatódik, a Lánybúcsú és A (sz)ex az oka mindennek zenéjét.

A Warner Bros. bemutatja ”THE HOUSE” WILL FERRELL, AMY POEHLER, JASON MANTZOUKAS, NICK KROLL, JEREMY RENNER, RYAN SIMPKINS, ALLISON TOLMAN, ROB HUEBEL, RORY SCOVEL, LENNON PARHAM, CEDRIC YARBROUGH, KYLE KINANE, ANDREA SAVAGE. Írta: ANDREW JAY COHEN & BRENDAN O’BRIEN. Producer: BRENDAN O’BRIEN, ANDREW JAY COHEN, NATHAN KAHANE, JOE DRAKE, JESSICA ELBAUM, ADAM McKAY. Kép: JAS SHELTON. Díszlet: CLAYTON HARTLEY. Vágó: EVAN HENKE & MIKE SALE. Jelmez: CHRISTOPER OROZA. Zene: ANDREW FELTENSTEIN & JOHN NAU. Rendezte: ANDREW JAY COHEN

Színes, szinkronizált amerikai film, 2017

Facebook.com/MozICom

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .