A szépségért mindent

Mindent megtesznek, hogy szépnek lássák őket

– Különbségek az európai és az ázsiai szépségideál között –

A szépségideál minden kultúrában megtalálható, azonban közöttük jelentős eltérések vannak, talán a legnagyobb különbség abban mutatkozik meg, hogy mit tartanak szépnek az ázsiai nők a nyugati világ hölgyeihez képest – a két kultúra szépségideáljáról és a különbségekről Dr. Széchenyi Kornél, orvos-esztétikai specialista, a Budai New Beauty Orvos-Esztétikai Központ vezetője mesél.
Nagy szemek

Manapság az ázsiaiak úgy gondolják, hogy a nagy szemű lányok a legszebbek, ők is leginkább akkor, ha dupla szemhéjjal rendelkeznek. Ezek a modern ázsiai szépségideálok elsősorban a nyugatiakat próbálják utánozni, és egyre több ázsiai lány vesz részt plasztikai sebészeti beavatkozáson, hogy kialakíthassák nálunk a kettőzött szemhéjakat.

De vajon a külföldiek ugyanazokat a tulajdonságokat látják-e az ázsiai lányoknál szépnek? Éppen ellenkezőleg, a legtöbb külföldi úgy tűnik, inkább kedveli az ázsiai lányokat ferde, keskeny szemekkel és szemöldökkel. Ázsiában a vékony szemeket az egyszálú szemhéjakkal egyáltalán nem találják szépnek, úgyhogy a szem formája tekintetében a nyugati és az ázsiai szépségideál különbözik egymástól.Fehér bőr

Noha az ázsiai szépségideált a nyugati nő ihlette, egy pár dologban mégis megmaradtak keletinek. Amíg a nők a nyugati világban szeretnek barnulni, addig Ázsiában a porcelán fehér bőr a divat. Ennek megfelelően mindent megtesznek annak érdekében, hogy a bőrüket a napfénytől megóvják, ezért lehet gyakran látni még a legnagyobb melegben is nyakig beöltözött lányokat, akik napernyőt hordanak a fejük felett.

A fehér bőr egy ősi kínai hagyományokból származik. Az ókori Kínában csak a gazdagoknak volt fehér bőrük, mert nem kellett napsütéses helyeken, így például a földeken dolgozniuk. Krémes, hibátlan, fehér bőrük jelezte, hogy más osztályba tartoznak.Az arc formája

Érdekes módon Kínában sokkal több szó létezik az arc formájának leírására, mint a nyugati világban leginkább használt négyzetes, ovális, kerek vagy háromszög. Ez is azt mutatja, hogy milyen jelentőséget tulajdonítanak Ázsiában az arc formájának. Két különleges megnevezést használnak, ami az ideális arc csúcsát jelenti. Ez a dinnyemag arc és a libatojás arc. Hát nem kifejező! Csak el kell képzelni milyen, lehet.

Az ázsiai ideális arcforma keskeny és alulról V alakot formáz. Nem mindenki születik dinnyemag vagy libatojás arccal, emiatt Ázsiában sok lány változtatja meg arcának formáját. A legrosszabb, ami egy ázsiai lánnyal történhet, ha szögletes arccal születik, mivel az nagyon férfiasnak számít. Ezért a kiemelkedő állkapocs helyett ovális arcot szeretnének, mivel az nőiesebb, finomabb és aranyosabb számukra. Ezért az egyik leggyakoribb eljárás a rágóizom keskenyítése botox injekcióval.

Ami a nyugatiakat illeti, az ideális arc formája más. Még ha az ovális alakú arc is nagyon népszerű, egy felmérés szerint a legvonzóbb arc egy nyugati lány számára manapság a szögletes forma. ez így elsőre furcsának tűnhet, de sokan úgy tartják, hogy a széles állcsont fokozza a megjelenést és a mosolyt.Karcsúság

Noha a nyugati világban is a karcsú nő számít szépségideálnak, Ázsiában azonban ennél is tovább mennek. Sok lány alig eszik, és megszállott módon mindent megtesz annak érdekében, hogy sovány legyen. Az A4-es papírlapra hasonlító derékméret elérése érdekében sokan használnak Kínában fűzőt is, hogy karcsúnak lássák őket.

A nyugati világban is számít a karcsúság, de szebbnek tartják, ha a has nem teljesen lapos, a nőnek van csípője, dereka pedig vékony.
Noha a szépségideál kultúránként nagy eltéréseket mutat, nem az a fontos, hogy megfelelünk-e azoknak, hanem az, hogy elégedettek vagyunk-e azzal, amit a tükörben látunk, ha belenézünk. Ha igen, az mindenképpen nagyobb önbizalommal jár együtt, így a kisugárzásunk is jobb lesz, amire a környezetünk is pozitívabban reagál.Ha pedig nem, akkor ma már számos orvos-esztétikai és plasztikai sebészeti beavatkozás áll a rendelkezésünkre, amelyek segítenek önbizalmunk visszanyerésében.

Forrás: New Beauty, purecom