A Coca-Cola HBC Magyarország megépítette az ország legnagyobb élelmiszeripari raktárát
A Coca-Cola HBC Magyarország a 28 országot átfogó Coca-Cola HBC cégcsoport legnagyobb exportőrévé lépett elő az elmúlt években. A vállalat ma már 25 európai országba szállítja termékeit, melynek következtében szükségessé vált a dunaharaszti központ bővítése. A cég 2 milliárd forintos beruházással növelte meg tárolókapacitását, a fejlesztés nyomán a társaság bázisa lett a legnagyobb élelmiszeripari raktár Magyarországon.
Az elmúlt években megháromszorozódott a Coca-Cola HBC Magyarország exporttevékenysége, a cég ma már Európa 25 országába szállít üdítőitalokat, gyümölcsleveket és ásványvizet. A folyamatosan bővülő kivitel tette indokolttá a vállalat központi raktárbázisának bővítését, így a cég 2 milliárd forintos beruházással egy 6500 négyzetméteres raktárat épített fel dunaharaszti központjában. A 12 méter magas épületben 12 ezer raklapon összesen 8,4 millió liter termék fér el. A beruházással a vállalat dunaharaszti bázisa lett a legnagyobb élelmiszeripari raktár Magyarországon. Az összeségében több mint öt futballpálya méretű létesítmény több mint 30 ezer kereskedelmi egységet szolgál ki.
„A nemzetgazdaság erejét az mutatja meg, hogy a nagy világmárkák mennyire tüntetik ki bizalmukkal. Örömmel látjuk, hogy a Coca-Cola HBC Magyarország termékei előállításához szükséges alapanyagok kétharmada hazai beszállítóktól származik, és üdvözöljük, hogy továbbra is elkötelezettek Magyarország mellett” –nyilatkozta az avató-ünnepségen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A Coca-Cola HBC Magyarország 2012-ben elsőként kötött stratégiai megállapodást a kormánnyal. Azóta a cég mintegy 15 milliárd forint beruházást hozott Magyarországra, árbevétele 87,5 milliárdról 106 milliárd forintra, az általa befizetett adó pedig 17,7 milliárdról 25 milliárdra nőtt.
Minas Agelidis, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a vállalat további fejlesztéseket tervez. „Elkötelezettek vagyunk a magyar élelmiszergyártás mellett, ezért mindent olyan lehetőséget megragadunk, amellyel bővíthetjük hazai tevékenységünket. Célunk, hogy vállalatcsoportunk egyik közép-európai gyártóközpontja legyünk” – tette hozzá Minas Agelidis.