Okos Doboz verseny
Magyarország egyik leglátogatottabb digitális feladatbankkal rendelkező oktatási portálja az okosdoboz.hu 2017 november 20-tól versenyt hirdet általános iskolás diákok számára az oldalon található játékok felhasználásával. A verseny célja, hogy a gondolkodási képességet fejlesztő játékok használatával fejlessze a diákok képességeit, illetve aktivizálja az oldalon található feladatbank használatát a magyar közoktatásban.
A 2013-ban induló, majd 2016-ban megújult tartalmi készlettel rendelkező Okos Doboz egy tankönyvfüggetlen digitális taneszköz, mely jelenlegi online formájában az okosdoboz.hu oldalon érhető el. Az oldalon több mint 6.500 grafikus feladat, 30 gondolkodási képességet fejlesztő játék és 160 egészségnevelési animáció található.
Jelenleg Magyarországon már több mint 100 általános iskolában a tanítás részévé vált az oldalt napjában több ezer általános használja mind tanórai, mind pedig iskolán kívüli aktivitásban. Az elmúlt egy évben a diákok közel 4,5 millió feladatot oldottak meg és egy-egy látogatás alkalmával több mint 12 percet töltenek az oldalon.
Az Okosdoboz.hu célja, hogy olyan INGYENES tanulási lehetőséget nyújtson a gyerekek számára, amelyen keresztül játékos módon sajátíthatják el az általános iskolás tananyagot.
A játék-alapú digitális feladatgyűjtemény a Nemzeti Alaptanterv fejlesztési céljainak megfelelően kapcsolódik be az oktatási tevékenységbe. A feladatgyűjtemény tanórai, egyéni fejlesztési, felzárkóztatási, illetve otthoni, egyéni tanuláshoz is alkalmazható.
A több mint 6.500 feladat elkészítésében 150 gyakorló pedagógus és szakmai lektor vett részt. Fejlesztő játékainkat a SOTE és az ELTE munkatársaival közösen készítettük, illetve az egészségnevelési tartalmak elkészítésében orvosok, dietetikusok vettek részt.
A 2017 november 20-án induló versenyben legjobban teljesített diákok tablet nyereményben részesülnek.