3 millió eurót költött az üllői raktárának bővítésére és fejlesztésére idén az eMAG
Az új futószalagos platform növeli a termelékenységet és gyorsítja a raktári munkát. A 21 000 négyzetméteres logisztikai központ jelenleg a termékek 70 százalékát tárolja, de a tervek szerint ez egy éven belül 90 százalékra nő majd.
2017. november 16. Budapest – Bemutatta megújult és kibővített magyarországi raktárát az eMAG, mely felkészült az idei Black Friday akcióra és az azt követő karácsonyi rohamra. A november 24-én induló ünnepi szezonban rekordok dőlhetnek, ezért az online kereskedelemben piacvezető eMAG1 személyi állományát és a raktárban három műszakban, folyamatos üzemben állítja össze a csomagokat, hogy azok időben megérkezzenek a vásárlókhoz. A hónapok óta tartó felkészülés csúcspontjaként a raktárban dolgozók létszámát 90-ről 150-re bővítették.
Az eMAG üllői logisztikai központja, amit a vállalat két évvel ezelőtt nyitott meg, mostanra 21 000 négyzetméteresre bővült, ez három focipályának felel meg. A 15 méteres belmagassággal rendelkező logisztikai központ rohamtempóban fejlődik. Jelenleg 20 000 különböző termék található meg itt, de a Black Friday napjáig folyamatos a betárolás, jövő péntekre a termékek száma a 600 000 darabot is túllépi majd.
A webáruházban 2015 óta nemcsak az eMAG által forgalmazott termékek érhetők el, hanem a marketplace platformon keresztül csatlakozott boltok kínálata is, míg ezek száma tavaly 400 volt, mostanra meghaladja az 1400-at. Így az eMAG.hu oldalon keresztül elérhető termékek száma eléri az egymilliót. A vállalat célja, hogy egy éven belül négyezerre növelje az értékesítő partnerek számát hazánkban.
Az Európában 4 országban jelenlévő eMAG csoport az idei évben 2,5 millió eurót költött szerverekre, hostingra és felhőszolgáltatásokra, emellett csak a magyarországi raktárbázis fejlesztésére és bővítésére 3 millió eurót fordított a vállalat. Ennek köszönhetően ma már a hazai rendelések 70 százalékát az üllői raktárból teljesíti a vállalat, ez a következő 12 hónap során 90 százalékra nő majd a tervek szerint.
Az üllői logisztikai központ legújabb fejlesztése egy olyan görgős futószalag-rendszer, ami egy raktár-a-raktárban platformhoz kapcsolódva a softline termékek komissióját könnyíti meg és gyorsítja fel. Ezt a technológiát főleg futárszolgálatok használják, raktári felhasználása egyedülállónak számít.
„Ez a bővítési és fejlesztési csomag egy fontos lépés az eMAG életében, megerősíti a frissen megszerzett első helyünket az elektronikus kereskedelemben. Bár egy cég életében nem az első hely megszerzése, hanem annak megtartása a legnagyobb kihívás, közben azon is dolgozunk, hogy az offline boltok piacán is megjelenhessünk a közeljövőben” – mondta el Catalin Dit, az eMAG hazai vezetője.
Az eMAG csütörtökön azt is bejelentette, hogy logisztikai partnereinek számát a tavalyi négyről ötre emelte, így idén már az MPL, a HDT, a DPD, a Trans-o-Flex és a Sprinter is szállít házhoz csomagokat. Emellett lehetőség van csomagpontra is kérni a megrendelt termékeket, melyekből több mint 3850 darab van már az országban. A vásárlók számára vonzó lehet még a „Nyitott doboz” szolgáltatás, melynek keretében átvételkor megtekinthetik a terméket, és csak akkor kell kifizetniük, ha elégedettek a látottakkal. Ezen kívül a 30 napos ingyenes visszaküldési opció garantálja, hogy a termékeket kockázat nélkül próbálhatják ki a vevők. Minden termékre kérhető kiterjesztett garancia, illetve most az eMAG 4 éves garanciát kínál a 150 ezer forint feletti értékű televíziókra és a 300 ezer forint feletti elektronikai termékekre.