Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

A német, brit, amerikai és ausztrál vállalatvezetők és munkavállalók körében végzett felmérés rávilágított arra, hogy a dolgozók 71%-a érzi úgy, hogy az AI növeli munkahelyi elégedettségét, míg 83%-uk szerint jelentősen javítja napi termelékenységüket, különösen, ha mindennapi feladataik megkönnyítésére használhatják.

Kutatásunk eredményei azt mutatják, hogy az AI nemcsak a napi feladatokat könnyíti meg, hanem nagyban hozzájárul a karrierfejlődéshez is – mondta el Patrycja Sobera, a Unisys digitális munkahelyi megoldásokért felelős alelnöke.– Az AI nemcsak a munkavállalók hatékonyságát növeli, hanem a karrierépítésben is fontos eszközzé válik. Az ismétlődő feladatok automatizálása révén az alkalmazottak stratégiai, értékesebb munkára koncentrálhatnak, ami növeli az elégedettséget és a termelékenységet.”

A felmérés több előnyt is feltárt az AI alkalmazásával kapcsolatban:

  • A dolgozók 79%-a úgy véli, hogy az AI-ismeretek gyorsabb karrierfejlődést tesznek lehetővé számukra, új lehetőségeket nyitva meg a vállalaton belül.
  • Az AI által időt megtakarító munkavállalók 44%-a az így „nyert” időt szakmai képzésekre fordítja, ezáltal további készségeket fejleszt és bővíti karrierlehetőségeit.
  • A dolgozók 61%-a szerint az AI új munkahelyeket teremthet, és a munkanélküliséggel kapcsolatos félelmek ellenére dinamikusan fejlődő munkaerőpiacot hozhat létre.

Optimistán tekintenek az AI-ra a munkáltatók is

A vállalatvezetők 93%-a szerint az AI hosszú távon a cégük stratégiai részét képezi, és 89%-uk tervezi a mesterséges intelligencia felhasználásának bővítését a következő évben. Az AI azonban csak akkor hoz valódi eredményeket, ha tudatosan integrálják a működésükbe. Az AI-ba stratégiai szinten befektető cégek 30%-a már jelentős versenyelőnyt érzékel, míg azokon a helyeken, ahol külön vezető felel az AI bevezetéséért, a vezetők 86%-a számolt be időmegtakarításról.

Érdemes az AI-ra úgy tekinteni, mint egy ideális munkatársra, aki mindig készen áll támogatni kollégáit, növelni a cég hatékonyságát és támogatni az innovációt –mondta el Brett Barton, a Unisys AI-gyakorlatokért felelős globális vezetője. Ha az AI a stratégia központi elemévé válik, nemcsak a termelékenységet növeli, hanem új karrierlehetőségeket is megnyit.”

Módszertan. A jelentés – „The AI Equation: 2024 AI Business Impact Research” címmel – az Ipsos és a PSB Insights két különböző tanulmánya alapján készült. Az első kutatás 2015 alkalmazott – köztük cégvezetők, IT-szakemberek és munkavállalók – válaszait gyűjtötte össze az Egyesült Államokból, az Egyesült Királyságból, Németországból és Ausztráliából, míg a második felmérés 250 amerikai döntéshozó véleményét térképezte fel. A teljes kutatási jelentés további részletei a Unisys.com weboldalon érhetők el.