Új kategóriákkal, tizenhetedik alkalommal rendezik meg a Mastercard – Év Bankja versenyt

A tavaly elindított átalakítás sikereit követően idén is újdonságokkal várják a pénzintézetek jelentkezését

A Mastercard ma bejelentette, hogy idén is várja a hazai bankok és pénzügyi szolgáltatók jelentkezését a Mastercard – Év Bankja 2022 versenyre. A fizetéstechnológiai cég tavaly teljeskörűen átalakította a programot, ez a folyamat pedig az idei évben is több újdonságot hozott.

„Amikor tavaly, 16 év után úgy döntöttünk, hogy az alapoktól építjük újra a Mastercard – Év Bankja versenyt, a szektort érintő radikális változások inspiráltak minket. Már akkor jól látható volt, hogy az a dinamika, amit a digitalizáció hozott magával, évről-évre olyan változásokat hozott a napi pénzügyekbe, amelyek korábban több év alatt mentek végbe. Ezek alapján pedig nem is volt kérdés, hogy a versenynek is szükségszerűen követnie kell a változásokat” – mondta az idei kiírás kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A Mastercard továbbra is úgy látja, hogy miközben a bankoknak egyre többet kell tenniük, hogy a növekvő ügyféligények mellett is versenyképes pénzügyi megoldásokkal legyenek jelen a magyar piacon, a napi üzletmenettől távolabb eső területek is egyre fontosabbá válnak. A fenntarthatóságért tett erőfeszítéseket évek óta díjazzák, de a munkavállalókra fókuszáló Az év Employer Branding aktivitása nóvum a verseny történetében.

A bankok idén olyan kategóriákban is pályázhatnak, mint Az év fiataloknak szóló programja, Az év újgenerációs fizetési megoldása, vagy éppen Az év prémium banki aktivitása. A Mastercard elmondása szerint a verseny alapértékei és célkitűzése továbbra sem változott: kiemelni és reflektorfénybe állítani azokat a példaértékű munkát végző szolgáltatókat, akik egyedi, innovatív, magas színvonalú termékekkel, szolgáltatásokkal és kezdeményezésekkel vannak jelen a hazai piacon.

2022-ben a bankok a következő 6 kategóriában mérhetik össze teljesítményüket:

  • Az év digitális banki UX megoldása
  • Az év fiataloknak szóló programja
  • Az év prémium banki aktivitása
  • Az év Employer Branding aktivitása
  • Az év fenntartható kezdeményezése
  • Az év újgenerációs fizetési megoldása

A kategóriák győztesének kihirdetése mellett 2023 februárjában, a versenyt lezáró gálán adják majd át a MastercardAz év bankja 2022 fődíjat is, melynek nyerteséről a 6 kategóriában elért eredmények alapján döntenek.