Forgalomba helyezték az első ötajtós LADA 4×4 modelleket

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel is!

A napokban helyezték forgalomba Magyarországon – a hazánkban forgalmazott LADA paletta legfrissebb színfoltjaként – az első ötajtós LADA 4×4 modelleket. A régóta várt karosszériaváltozat európai kivitelének gyártását szeptemberben kezdte meg az orosz AvtoVAZ és október végén meg is érkeztek hazánkba az első ötajtós LADA terepjárók, melyek immár hivatalosan is meghódíthatják a magyar utakat, de legfőképp az úttalan terepet.

A régi ismerős – Megszokott stílus

A LADA 4×4, korábbi nevén LADA Niva nem szorul bemutatásra, hiszen ez az egyik legismertebb és legsikeresebb LADA modell. Átlagon felüli terepjáró-képessége az összkerék-meghajtásnak, a manuálisan kapcsolható sebességfelezőnek és differenciálzárnak köszönhető. Bár az autó külső megjelenésén nem sok minden változott, a 40 éves múltra visszatekintő modell számos ponton megújult. Motorja például megfelel az EURO6-os kibocsátási normáknak, korszerűsített felfüggesztése pedig még nagyobb biztonságérzetet biztosít, stabilitást nyújt nagyobb sebességnél is és biztonságosabb fékezést tesz lehetővé a csúszós felületeken.

Töretlen népszerűség – Hozza a számokat

A LADA 4×4 töretlen népszerűségét mi sem bizonyíthatja jobban, mint az értékesítési adatok. A magyarországi értékesítés első évében, 2016-ban 195 db 4×4 került magyarországi forgalomba, ami a LADA eladások közel 20%-át jelentette. Idén az október végi adatok 204 db-ot mutatnak. A jelentős növekedés főleg annak köszönhető, hogy év elejétől megjelent a kínálatban a 4×4 kishaszon-gépjármű változata, ami vállalkozások részére lehetővé teszi az áfa-visszaigénylését, illetve közel 1 köbméteres csomagteret kínál a már ismert robusztus négykerék-hajtás mellé.

Az új családtag – Plusz két ajtó, egy személy és egyéb számok

A LADA 4×4 ötajtós karosszériaváltozata ugyanúgy kétféle kivitelben kerül piacra, mint a korábbi három ajtós: a Classic a hagyományos Niva formát hozza, illetve az Urban kivitellel, ami egy faceliftes változat a színre fújt, műanyag lökhárítóval, formatervezett hűtőráccsal és formázott 16” könnyűfém keréktárcsákkal. A városi verzió további kényelmi felszereltsége az ülésfűtés, az elektromos ablakemelők és az elektromosan állítható, fűthető külső visszapillantó tükrök.

Az 50 cm-rel megnövelt hossz 420/780 literes csomagteret és jóval tágasabb, 5 személy szállítására alkalmas utasteret eredményezett, kényelmesebbé téve a hosszabb utakat a hátsó üléseken utazók számára is. A 82 lóerős, ötajtós változatokat is a háromajtósból már jól ismert 1,7-es 8 szelepes benzinmotor hajtja. Hasznos terhelhetősége 100 kg-mal több, mint a háromajtósé, üzemanyagtartálya 65 literesre bővült. Gázlómélysége változatlanul 500 mm, hasmagassága pedig 213 mm. A Classic kivitel fekete, fehér, sötétzöld, szürke és barna színben, míg az Urban fehér szürke és barna színekben választható, de a színpaletta idővel bővülni fog. A már önmagában is külön stílust képviselő terepjáró számos kiegészítő elemmel szabható személyre, például légterelővel, első lökhárítóhoz védőcsővel, küszöbborítással, fellépővel, motorháztető védőburkolattal, könnyűfém felnivel, stb.

Az ötajtósok 300 000 Ft-tal kerülnek többe, mint a háromajtós verziók, ami azt jelenti, hogy a Classic 3 299 000 Ft-ért, a városi dzsungelre tervezett Urban pedig 3 599 000 Ft-ért vásárolható meg a LADA hivatalos márkakereskedői hálózatában, az ország 23 pontján.

A terep szerelmeseinek – Megbízható, időtálló, masszív

A LADA 4×4 történelmével igazolja, hogy a 40 éve lerakott elvek ma is időszerűek: kivételes terepjáró-képesség, megbízhatóság és az egyszerű karbantartás. Az ötajtós karosszériaváltozatok is ugyanezen elvek mentén készülnek. Kiváló tereptulajdonságaikat leginkább a hegyi nyaralók tulajdonosai, a tereptúrák szerelmesei, horgászok, vadászok, mezőgazdászok értékelik, akiknek fontos, hogy mindenféle időjárási és útviszonyok között eljussanak az akár nehezen megközelíthető terepen lévő úti céljukhoz. Természetesen mindez elérhető áron. A LADA 4×4 modellek népszerűsége azt bizonyítja, hogy vannak olyan felhasználási területek, ahol 40 éve nem született jobb és költséghatékonyabb megoldás, mint az elnyűhetetlen LADA.

Már el is kelt az első

Az első Magyarországon forgalomba helyezett ötajtós LADA 4×4-et a LADA Mende márkakereskedés értékesítette. Az újdonsült tulajdonos kezdetben a három ajtós változat iránt érdeklődött, de mikor értesült róla, hogy érkezik az ötajtós karosszériaváltozat, rögtön tudta, hogy ez az az egyszerű és nagyszerű terepjáró, amire szüksége van. Extra felszereltségként szereltetett bele központi zárat, ködlámpát, dobbetétet és hogy igazi vagány külsőt kapjon – egy gallytörő rácsot is. Ez lesz a család „fiús” autója, amivel bárhová el lehet menni, és azon túl, hogy megbízható társa lesz tulajdonosának a vadászatban, tágas belső tere a család szállítására is kiválóan alkalmassá teszi.

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel is!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .