Skip to content

Mi az a blogger?

A kontrollcé kontrollvé még nem tesz senkivé

  • Home
  • Cool Tour
  • Kütyütroll
  • Egész segg
  • Troll’s
  • Mi 1 más
  • Az MTIblogger (is)
  • FAKE NEWS
  • Toggle search form

Talán nem túlzás, ha azt állítjuk egy Toyotából készült a világ legmegdöbbentőbb autója

Posted on 2017.09.26.2021.11.29. By blogger Nincs hozzászólás a(z) Talán nem túlzás, ha azt állítjuk egy Toyotából készült a világ legmegdöbbentőbb autója bejegyzéshez

Minden idők talán legkiválóbb terepjárójába beépítették a világ egyik legkifinomultabb hajtásláncát, majd eszement futóművet építettek hozzá. Az eredményt látni kell, hogy elhiggye az ember.

A hot rod a teljes tuningipar talán legértelmetlenebb, éppen ezért leginkább csodálatra méltó műfaja, hiszen az emberfeletti munkával megépített járművek gyakorlati haszna a nullánál is kevesebb, tehát minden egyes alkotás az autóátépítés iránt érzett színtiszta és teljességgel önzetlen szerelmének gyümölcseként jön világra.

Igaz ez arra a Toyota FJ40 hot rodra is, amelyet Dél-Afrikában álmodtak és valósítottak meg az Allers Rods & Customs stúdió szakemberei. 1200 munkaóra ráfordításával készült el a szó szerint nagy mű: míg az alapokat adó, 1975-ös FJ40 keskeny és magas, a végeredmény brutálisan széles és lapos – egyrészt, mert saját kútfőből épített, briliáns geometriájú futóműve alig néhány centiméternyire emeli el a földtől az autót, másrészt mert a tetőoszlopokat értő módon megkurtították. A megbontott utascella, a minimális fejtér, no meg a negyven évvel ezelőtti konstrukciók eredendően szegényes utasvédelme miatt az alkotók diszkréten elrejtett bukókerettel bélelték ki az utasteret.

Az FJ40 eredeti hajtáslánca maga volt a megbízhatóság szobra, de nem száguldásra termett. Ezért az alkotók az első generációs Lexus LS400-ban is használt, nem kevésbé tartós (több példánya is egymillió kilométer felett jár) 1UZ kódjelű 4.0 V8 szívómotort építették be az aszfaltot szántó orrba, a hozzá tartozó ötfokozatú automata sebességváltóval egyetemben. A teljesítményt 251-ről 300 lóerőre emelték, ami annak fényében, hogy a másfél tonnás menetkész tömegű FJ40 eredeti motorja mindössze 135 lóerős volt, jelentősen átrajzolta a menetdinamikai viszonyokat.

Nemcsak a hajtáslánc, de a beépített rádió is a Lexus raktárából került az autóba, míg a fényezést az eredeti, 1975-ös Toyota színkód alapján keverték ki.

Hosszasan beszélhetnénk még az átépítés finomságairól, de egy kép többet ér ezer szónál: merüljünk el a felvételekben, és képzeljünk el egy olyan álomvilágot, ahol minden nap ilyen csodálatos négykerekűvel közlekedhetünk…

Fotók: Chris Wall

Trollverda Tags:Allers Rods & Customs stúdió, autóépítő, hot rod, hotrod, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Így kapcsolódunk ki, avagy hogy pihen a magyar?
Next Post: Az Ország Boltja verseny győztesei

Ezeket ajánljuk még megtekintésre

  • Sportversenyeken edzi az SAP a jövő üzleti alkalmazásait Játéktroll
  • Egy ideális készülék az autó takarításhoz Kütyütroll
  • Mindenbe (IS) bele kell illeszteni, hogy kerékpáros Cool Tour
  • “Tucatnyi” segítő robottal készül a Toyota a 2020-as Tokiói Olimpiára Kütyütroll
  • Mennyivel növeli a lakásárakat a kötöttpályás-közlekedés? Ház tartás
  • Kerék mesék nagykönyve Cool Tour

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
  • „Közlekedik a család” vetélkedő 2023-ban is
  • Legyen tiéd a város két keréken is, MOL Bubi bringával
  • Szabálytalan mutatvány, sikeres intézkedés 
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Teljes fém GM-B2100GD Kontrollcé-kontrollvé
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac Játéktroll
  • A LEGO Group bemutatja a Dry Bowser-t, és új készletet jelent be a 2023-as MAR10 napra Játéktroll
  • A LEGO Group és a Disney ünnepli a történetmesélés csodáját az új Share the Wonder sorozatban Játéktroll
  • Az ember, aki szerint 1 500 000 000 000 magyar kapott koronavírus elleni oltást, azt mondja, az szja-bevallási tervezetek szerdától érhetők el Az MTIblogger (is)
  • Zöldségnövény palántanevelési tanfolyamot hirdet a MATE Gasztrotroll
  • Sajttorták a világ minden tájáról Cool Tour
  • Mindenre IS jó, mindenre IS hasznos, mindennél IS újabb, ehető, iható felfedezés a szépségápolásban Csajos

Copyright © 2023 Mi az a blogger?.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Mi az a blogger?
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.