Szeretnéd a könyvespolcodon látni David Lynch saját (magyar nyelvű!) kézírását?

David Lynch, Kristine McKenna

Aminek álmodom

 

Miben rejlik a Kék bársony című film maradandó művészi ereje? Miért adjuk át magunkat közel három évtized elteltével is izgatott örömmel a Twin Peaks groteszk világának? És miért volt csúfos bukás a Dűne? Hogy férhet meg egymás mellett a tündérmese és a rémálom, hol ér egymásba az éteri szépség és az alvilági rútság?

Az Aminek álmodom rendhagyó életrajz. Volt szerelmek, barátok, munkatársak olykor váratlan nyíltsággal vallanak Lynch életéről és alkotásairól – ő pedig szembesül, és közben szembesít. A saját emlékeit a másokéival, az önmagáról alkotott képet azzal, ahogy őt látják mások. Egyszerre életrajz, memoár és az ember saját történetéért folytatott küzdelme ez a könyv.
David Lynch öntörvényű ember és öntörvényű művész. Világnézete, sokszor sarkos véleményei keveseket hagynak közömbösen. Rejtélyes, különc, provokatív és elgondolkodtató – minden, csak nem hétköznapi. Kristine McKenna újságíró és több száz interjúalanya segítségével most az olvasó is betekintést nyerhet ebbe a bonyolult, szürreális, mégis emelkedett világba: korunk egyik legizgalmasabb művészének lelkébe.


ISBN: 9789632938134
Terjedelem: 550 oldal
Méret: 125 x 200 mm
Kötés: tábla, védő
Ár: 4999 FtMegrendelhető itt.

David Lynch 1977-ben első filmje, a döbbenetesen eredeti Radírfej megjelenésével került a nemzetközi filmkészítés élvonalába. Azóta háromszor jelölték Oscar-díjra legjobb rendezés kategóriában, Az elefántember, a Kék bársony és a Mulholland Drive című filmjeiért, Veszett a világ című filmje Cannes-ben elnyerte az Arany Pálmát; 1990-ben pedig az egész Egyesült Államokon végigsöpört a Twin Peaks-mánia, amikor úttörő tévésorozatát bemutatta az ABC csatorna. Lynch az évtizedek során felmérhetetlenül változatos és leleményes művészként mutatkozott be. Előző könyve, a Hogyan fogjunk nagy halat? a transzcendentális meditációról szól.

Kristine McKenna kritikus-újságíró, számos helyen közölték írásait, 1977-től 1998-ig a Los Angeles Timesnál dolgozott, 1979 óta David Lynch közeli barátja, akivel több interjút is készített. Riportjai és kritikái jelentek meg az Artforumban, a The New York Timesban, az ARTnewsban, a Vanity Fairben, a The Washington Postban és a Rolling Stone-ban. Előző könyvei: két interjúgyűjtemény, valamint a The Ferus Gallery: A Place to Begin című kötet.

„Ez a memoár kedvet csinál mindazoknak a szörnyeknek a megismeréséhez, amelyek meghatározzák Lynch sötét képzeletének sajátos képi világát.” (Independent)

„Az 1977-es Radírfej óta David Lynch az egyik legkiemelkedőbb és egyben legtitokzatosabb rendezőnkké vált. Legyen szó akár a Kék bársonyról vagy a Mulholland Drive-ról, akár a Twin Peaks első évadáról vagy a tavalyi nagy sikerű Twin Peaks: A visszatérésről, Lynch bebizonyította, hogy a felejthetetlen szürrealitás nagymestere.” (Vulture)

A könyv végeredményében olyan, „mintha valaki a saját önéletrajzával beszélgetne.” (NPR Books)

„Negyvenéves filmes munkássága alatt Lynch a napsütötte amerikai idilltől kezdve egészen szürreális dimenziókig vitte közönségét, démonokkal, hasonmásokkal és őrült gyilkosokkal teli, szürreális világokba.” (The Guardian)

„Lynch az szeretné, hogy a filmjeit inkább átéljék és megtapasztalják, mintsem megértsék.” (NPR Books)