Sorsdöntő változások a vállalkozói szegmensben


Új hirdetési metódust hívott életre a mesterséges intelligencia

A vállalkozások világa talán sosem volt még ennyire megosztott, mint napjainkban. 2023 teljes egészében felforgatta az állóvizet: a mai Magyarországról tulajdonképpen eltűnt a vállalkozói középréteg: a piacot a felső 10% uralja, a statisztikák alapján egy cégnek 5,6-szor nagyobb az esélye ide bekerülni.

2022 kihívásai után idén sem lélegezhetnek fel a kis- és középvállalkozások. A szegmens, noha sérülékeny, egymaga termeli ki a munkaerőpiacon található állások háromnegyedét, a GPD-nek pedig átlagosan 50 százalékát.

„ A szegmens folyamatosan pulzál, milliárdos vállalatok képesek a csőd szélére kerülni néhány hónap alatt, de ugyanígy egy induló cég is időn belül milliárdos szervezet rövid nőheti ki magát. Ehhez három dologra van szükség: jól működő marketingeszköz-rendszerre, 360% fokos lefedettségre és hatékony erőforrás-befektetésre ” -árulta el Berta Gergő, web- és marketing szakértő.

Új hirdetéscélzási modell a Metánál

A mesterséges intelligencia átalakítja az eddig ismert hirdetési rendszert. A személyes adatok különösen hangsúlyos téma most, amikor az életünk nagy része online zajlik. A korábbi adatgyűjtési botrányok miatt a Meta vezetősége egész új stratégiával rukkolt elő. Az új modell már nem a sokat vitatott adathalászatra, hanem a mesterséges intelligenciára épít. A Meta Lattice nevű innováció lényege, hogy előre jelzi, hogyan reagálnak majd a felhasználók az adott hirdetésre. Ehhez a tudásmegosztást használd a Meta különböző felületein, így Instagramon, Reels-videók vagy a Facebook-hírfolyamban, hogy hatékonyan feltérképezhesse az érdeklődési kört és online szokásait. Az adatok alapján nem csak a pillanatnyi érdeklődésünkről kap reális képet, de a jövőbeli érdeklődésünk is előre tudja vetíteni.

„ Magánszemélyként is tapasztalhatjuk ezeknek a változásoknak az áldásos oldalát, azzal, hogy erősödik az AI-jelenlét a hirdetések világában, sokkal személyreszabottabb vállnak a reklámok. Az igényünkhöz és a pénztárcánkhoz mért legideálisabb ajánlatokat dobja majd elénk a rendszert, már nem kell saját magunknak gyűjtögetni és analizálni az ajánlatokat ” – mondta el Berta Gergő , web-és marketing szakértő. Hozzátette, a vállalkozásoknak pedig elsőként kell reagálniuk a marketing területén zajló paradigmaváltásra, ha szükséges, akár külső erőforrás igénybevételével.

Érdemes profihoz fordulni

Számos olyan konferencia elérhető már, ahol a vállalkozók megkapják a megfelelő hátteret és támogatást ahhoz, hogy hatékony és személyre szabott kampányokat és jól strukturált marketing-metódust építhessenek fel, a profiljuknak megfelelő módon.

„ A Maximum Business7 országban van jelen, küldetésünk elsősorban a magyar vállalkozni akaró réteg képzése és megsegítése. New yorki irodánkban közel 30 amerikai ügyfelünket szolgáljuk ki, együttműködve a helyi szolgáltatóval. Az amerikai piac néhány év előttünk jár trendek tekintetében, így az ottani tapasztalataink, valamint friss szerződésünk a Facebook-kal az itthoni ügyfeleink számára is tengernyi előnnyel jár ” – árulta el Berta Gergő , ügyvezető.