Saját animét készített a Toyota, amiben lelketlen önvezető autók ellen kell küzdeni

Az öt epizódból álló rajzfilmsorozat GR Corollát vezető főhőse társai segítségével száll szembe egy technológiai vállalattal és annak gonosz vezérigazgatójával.

A Toyota sokat köszönhet a japán rajzfilmnek, az animének. 1998-ban indult el (az 1995-ös manga képregény alapján), és egészen 2014-ig készült az illegális utcai autóversenyzésről szóló kultikus sorozat, az Initial D, amely megismertette az Y-generációval a Toyota AE86-ot, de szerepelt benne a 80-as 90-es évek összes sportos Toyotája az MR2-től a Celica GT-Fouron keresztül a különböző Supra-generációkig, mégpedig tökéletesen valósághű ábrázolással.

A japán autógyártó az Initial D stílusában most elkészítette a saját anime-sorozatát, a Gripet, amellyel a modern Gazoo Racing sportmodelljeit kívánja népszerűsíteni. A „Grip: egy Toyota Történet” öt rövid epizódból áll, amelyeket február 26-tól a Toyota USA Youtube-csatornáján és a toyota.com/grip weboldalon lehet megnézni. Minden héten egy új epizódot töltenek majd fel ezekre a felületekre.

A Long Beach-i székhelyű Intertrend marketingügynökség által készített anime az autómárka Gazoo Racing motorsportrészlegét és annak jelenlegi autókínálatát veszi alapul, hogy a fiatal, Z-generációs ázsiai-amerikai közönséget megszólítsa. „Az anime a tökéletes csatorna e közönség számára, mert egy olyan történetmesélési platformot használ, amely nem megszokott egy reklámkampány során” – mondta az Intertrend stratégiai/kreatív ügyvezető igazgatója, Matthew Choy a Varietynek.

Kangnak – és az ő kék GR Corollájának – éjjel-nappal száguldania kell, hogy megmentse a várost a közelgő végzettől. A karizmatikus főszereplő a vezetési képességeiről és rettenthetetlen bátorságáról ismert, amit egy híres autóversenyen szerzett sebhelye is bizonyít.

Kang mellett a többi karakter is izgalmas:

Linh „Nitro” Lam: a rózsaszín hajú nő egy fiatal és energikus versenyző, aki egy kétliteres motorral szerelt, reneszánszvörös színű GR Suprát vezet, amelynek a versenytársai általában csak a hátsó lámpáját látják.

Kumail Jo: a kék díszítésű, de egyébként fekete GR86 afro-amerikai pilótája tapasztalt versenyző, tüzes személyiséggel. Izmos testalkatú, forrófejű, és bátor. Kihúzza a Gripet néhány nehéz helyzetből, igaz, bele is keveredik azokba.

Rugu mester: a bölcs mentor, aki ezernyi futamon szerzett tapasztalatát felhasználva irányítja a fiatal versenyzők trióját. Vezetési ismeretei mellett a versenymérnöki képességei is jelentősek.

Dr. Aron Synth: a SynthCorp vezérigazgatója egykor híres versenyző volt, viszont amióta elvesztette egyik karját egy balesetben, az emberi járművezetés megszüntetésére törekszik.

Nem először alkalmazza a Toyota az animációs filmet termékei népszerűsítésére. 2022-ben egy rövid reklámfilmsorozat jelent meg, amelyben az akkor új GR86 és az Initial D univerzumból ismert Fujiwara AE86 összeállt. 2023 őszén pedig elindult az MF Ghost sorozat sugárzása Japánban, amely az ikonikus Initial D utódának tekinthető.

A Grip a Gazoo Racing-rajongók számára sok izgalmat és rejtett meglepetést, ún. húsvéti tojást tartogat. Bepillantást enged a sorozat az egyedi építésű tuningautók világába is, bár egy alternatív, animált univerzumban. Még az a Toyota Altezza RS200 is szerepet kap benne, amellyel 2007-ben egy titkos, toyotás gyári csapat (a pilóták között volt Morizo, azaz Tojoda Akio is) az akkor még ismeretlen Gazoo Racing név alatt először indult a 24 órás versenyen a Nürburgringen.

Choy szerint sok párhuzam van a sorozatban taglalt témák és a mai világunk között. „Egy olyan történetet mesélünk el, amely túlmutat a terméken, és olyan narratívákat használunk fel, amelyeket az amerikai kultúrában mindenhol látunk magunk körül” – mondta olyan témákra utalva, mint az „automatizálás és a kézi vezérlés”, a „digitális és az analóg” és természetesen a „jó és a gonosz” időtlen harca. „Ez a sorozat nem csak az anime szerelmeseinek és a kockáknak szól, hanem bárkinek, akit érdekel egy izgalmas történet kibontakozása” – tette hozzá.

Nyilvánvaló, hogy a Toyota azt szeretné, ha úgy gondolnának rá a mai autórajongók, mint a vezetési élmény megmentőjére, ami a márka autókínálatát és széleskörű motorsport-aktivitását tekintve nem is áll távol a valóságtól.

Fotók: Variety.com, CarsCoops, YouTube