Rekordokat döntött az Adventi Ünnep a Bazilikánál
A látogatók és a támogatók is elégedettek voltak Európa 4. legjobb karácsonyi vásárával
A kedvező időjárásnak, változatos gasztronómiai és kézműves kínálatnak és az európai turisztikai elismerésnek köszönhetően minden eddiginél nagyobb volt az érdeklődés a bazilika előtt hetedik alkalommal megrendezett karácsonyi vásár iránt.
A rendezvény közel 40 napjának becsült látogatói adataiból az olvasható ki, hogy az idei volt az eddigi legnagyobb érdeklődésre számot tartó Adventi Ünnep a Bazilikánál az eddigi hét alkalom közül. Ahogy az ilyen nagyszabású rendezvényeknél megszokhattuk, a siker mögött számos hazai és nemzetközi márka támogatása áll. Augusztustól kezdve folyamatosan sorakoztak fel a brandek az esemény mögé.
Az energetikai iparágból az EON, a pénzügyi szektorból pedig az MKB Bank állt a kezdeményezés mögé, elismerve, hogy ez a rendezvény sokat tesz az energiatakarékos üzemeltetés és a modern fizetési lehetőségek biztosítása terén egyaránt. Az EON nyereményjátékot is hirdetett, aminek szerencsés nyertesei egy üveg pezsgőt és meghívást kaptak egy tál lencseétel elfogyasztására a vásárban.
A hangulatos faházak között idén is fellelhető volt az Ökumenikus Segélyszervezet mézeskalácssütő házikója, a szervezett immár hatodik éve CSR partnere a rendezvénynek: nemcsak a mézeskalácsok megvásárlásával, de a HelloPay terminálokon is lehetett önkéntes adományokkal segíteni a munkájukat. Az MKB Bank Abosi Barni lifestyle vloggerrel és Havas Dóra gasztrovloggerrel karöltve gyűjtött 2.300.000 Ft-ot a segélyszervezet számára. Gallyas Igor, a pénzintézet kommunikációs igazgatója szerint az együttműködés a youtuberekkel is azt jelzi, hogy igyekeznek innovatív bankként jelen lenni a szektor szigorú előírásai közt.
Nemcsak az MKB Bank törekedett a formabontó megoldások alkalmazására, a vásár egyik hangulatos hüttéje hétről-hétre olyan influencereket és azoknak követőit látta vendégül, akiknek profilját mára már százezrek követik az országban. Többen közülük most cserélték fel először az online kapcsolatukat offlinera.
A főszponzorok között idén újra feltűnt a Toyota, amely idén ünnepli a hibrid technológia húszéves évfordulóját, így a márka hazai képviselete kapott az alkalmon, hogy több ezer emberrel ismertethesse meg a vásár területén kiállított hibrid autóit.
Újonnan csatlakozott a támogatókhoz a Magyar Posta, amely egy kihelyezett fotófalas aktivitással kívánta népszerűsíteni Sender! nevű alkalmazását, aminek letöltésével saját fotóinkat küldhetjük el szeretteinknek képeslap formában. A Széchenyi 2020 standjánál a finanszírozási program eredményeiről számoltak be, miközben megjelenési lehetőséget kaptak a szervezőktől hazánk kulturális intézményei és turisztikai látványosságai is. Látványosságból amúgy sem volt hiány, a Seiko Boutique-ban sikeres atlétánkkal, Baji Balázzsal lehetett találkozni, az ökumenikusoknál Wolf Kati díszítette a mézeskalácsot, de még a hazánkban forgató Antonio Banderas is kilátogatott a bazilika előtti forgatagba.
Ha ők nem is, de a nagy többség nem hagyta ki, hogy megkóstolja a karácsonyi vásár hivatalos pálinkáját, amelybe a Schiszler családi vállalkozás az Alföld gyümölcseinek legjavát főzte bele nagy hozzáértéssel. A Pannon Kávé Kft., mint kizárólagos kávészolgáltató, a négykerekű Perla Caffé Expressből kínálta a jó minőségű feketét.
Az idén hetedik alkalommal megrendezett Adventi Ünnep a Bazilikánál folyamatosan fejlődő vásárként számtalan újítással lepte meg a kilátogatókat: az idei év legnagyobb szenzációja a bazilikára vetített 3D mesejáték volt, amin 8 grafikus dolgozott három hónapon át. Az újdonságok mellett az európai szellemiséget ismerték el a European Best Destinations neves utazási portál szavazói, akik negyedik helyezést adtak a budapesti helyszínnek. Az Adventi Ünnep a Bazilikánál olyan karácsonyi vásárokat utasított maga mögé, mint kölni, berni vagy a nürnbergi.