Plakátokon hívja fel a figyelmet a BKK a bajban lévő hajléktalanokra
A fővárosi önkormányzat plakátokat helyezett el a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járművein és megállóiban azért, hogy minél többen tudják, mi a teendő, ha segítségre szoruló hajléktalan emberrel találkoznak – közölte a főpolgármester csütörtök este a Facebook-oldalán.
Karácsony Gergely bejegyzésében hangsúlyozta, hogy a téli krízisellátásban nagyon fontos szerepet játszanak a budapestiek. A szociális munkások gyakran lakossági bejelentések alapján értesülnek arról, ha egy fedél nélkül élő embernek segítségre, elhelyezésre van szüksége.
Arra kérnek mindenkit – írta -, hogy mentsék el a telefonjukba a Menhely Alapítvány éjjel-nappal hívható diszpécserszolgálatának számát (+36 1 338 4186), és ha bajban lévő, segítségre szoruló hajléktalan emberrel találkoznak, hívjanak segítséget.
A bejegyzés szerint a diszpécserrel egyebek mellett tudatni kell a pontos helyszínt, a bejelentett ember nemét, és ha ismert, a korát és a nevét.
Karácsony Gergely felhívta a figyelmet arra, hogy ha valaki azonnali egészségügyi ellátásra szorul, akkor az Országos Mentőszolgálatot kell értesíteni a 104-es telefonszámon.
Hajléktalan és nem hajléktalan emberekhez egyaránt mentőt kell hívni, ha életveszély vagy annak gyanúja áll fenn, ha valaki eszméletlen vagy nem reagál szólításra, rázásra sem, nem, vagy alig vesz levegőt, vagy nagyon gyorsan lélegzik, esetleg rángatózik, illetve összefüggéstelenül beszél, kékes-lilás a bőre vagy riasztóan sápadt – sorolta posztjában a főpolgármester.