A paradigmaváltást Gianni és Csipesz fémjelzi a marketingszakmában

A POME a májusi díjeső után a Youth & Young Families konferenciával tette egyértelművé piaci jelenlétét

Top marketing igazgatók és influencerek osztották meg szakmai nézeteiket a szeptember 21-én megrendezett Youth&Young Families konferencián.

A konferencia nagyvállalatok marketingvezetőit, HR szakembereit, illetve az FMCG, az SSC szektor és startup vállalkozások vezetőit sorakoztatta fel neves influencerek mellett. A POME célja az volt, hogy profiljának megfelelően a marketingszakmában ismert, de sokszor mellőzőtt vagy nem elég figyelmet kapó point of market entry, azaz a piacra lépés első időpontjának fontosságát kiemelje és szakmai előadók által gyakorlati példákkal támassza alá.

Valamennyi előadás a szakma előtt álló paradigmaváltás fontosságának felismeréséből indult ki, amelyhez a vállalatok marketingstratégiáit igazítani kell. „Ezen a konferencián szerettük volna elfogadni mind az állandóságot, mind a változást a jelenben, és abban bízunk, hogy ezáltal valamennyien kicsit tisztábban látjuk majd a jövőt, mert ez az üzleti sikerek egyik alappilére” – mondta Bendl Mátyás, a POME alapító ügyvezetője.

Kurucz Imre, az NRC piackutatója előadásából is kiderült, számok és adatok igazolják, hogy ez a változás már elkezdődött, a vállalatoknak pedig nemcsak lépést kell tartaniuk vele, hanem egy lépéssel előtte kell járniuk. Ehhez meg kell ismerni a célcsoportunk nyelvét, szokásait, igényeit. Ezt tette a Telekom is, amikor felmerült bennük a kérdés: „Mit kéne tennünk, hogy menők legyünk?” – hangzott el Juhász Péter Tibor, a Magyar Telekom Nyrt. marketingkommunikációs igazgatója előadásában. A megoldást az újragondolt, valóban a célcsoportra szabott stratégia jelentette.

Horváth-Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója beszéde középpontjában ugyanez a probléma állt, amelyet az a felismerés egészített ki, hogy pont ott kell elérni a fiatalokat, ahol a célcsoport van, de a szülők is fontosak.

Bizony nemcsak érzékelhető a változás, de hónapról-hónapra statisztikai adatok bizonyítják, ahogy Soós Gergely, a Neo Interactive alapítójának előadása is rámutatott: 2016-ban egy átlagos vásárló több mint 12 információforrást használt vásárlási döntésének meghozása előtt. 2010-ben még fele ennyit.

A paradigmaváltással a vállalatok felelőssége is nő: nem mindegy, ki felé, mit és hogyan kommuniálnak. A hitelesség viszont megtérül. Erről beszéltek a konferencia influencer kerekasztal-résztvevői: Gianni és Zita Annoni, Csipesz, Perjési Laura, Debreczeni Dóra és Lotfi Begi is.

Legyen szó youth vagy young influencerekről, akár többszázer követőjük számára ők véleményvezéreknek számítanak, ahogyan ezt a POME konferencián bemutatott „Tudd hogy értsd!” kampányának esettanulmánya is alátámasztotta: kommunikációjukban meghatározzák egy termék vagy szolgáltatás fogyasztói megítését. A téma kényes, hiszen ezek a social médiatartalmak sokszor kontrollálhatatlanok, ellenben hangadó influencerekként ők maguk kardoskodnak a minőségi tartalomgyártás és a felelősségvállás mellett. A kontrollálhatóság az ÖRT számára az egyik legfontosabb cél, amelyet különböző eszközrendszerrel igyekszik elérni. Dr. Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára nemcsak előadásával, hanem az egyes témákhoz való szakmai javaslatával és megállapításaival tovább segítette a jelenlévő szakemberek távlati munkáját.

Tehát a paradigmaváltással együtt a felelősségvállalás érzékelhetően felértékelődött, ami a kommunikáción túl magától a terméktől a csomagolásdizájnig megmutatkozik.

Ebben a témában a nemzetközi szinten is díjat nyert Souldrops, valamint a Nestlé kommunikációs és marketing igazgatója, Szilva Mónika előadásai hívták fel a figyelmet: igenis a fogyasztói döntést nagy mértékben befolyásolja a csomagolásdizájn. De „felelősek vagyunk azért, hogy tanítsuk a vásárlót a tudatos döntés meghozásában. Tájékoztassuk a csomagoláson átlátható és könnyen érthető módon az összetevőkről, a termék tápanyagáról vagy azért, hogy tudatosítsuk a fogyasztóban az javasolt fogyasztási mennyiséget. Mindezzel tudatosítva, hogy mit eszik” – mondta Szilva Mónika.

Varga Fruzsina, az IKEA campaign leadere a vállalat távlati céljairól is megsélt, amelyek között szerepel egy egész éves stratégia kidolgozása, amiben nemcsak promt üzenetekkel, hanem a döntési folyamat minden szakaszára kifejezetten a fiatal célcsoportra készített üzenetekkel szeretnének jelen lenni, de további kulisszatitkokat egyelőre nem árult el.

Egy biztos, egyre izgalmasabb marketingmegoldásokra számíthatunk a jövőben.

A POME:

A 15 éves Iskolamarketing újradefiniálta magát, és 2017 nyarától POME néven a youth és young families célcsoportokra specializálódott mádiavállalataként robbant a köztudatba, amikor a squ.Ad-dal, Európa legfiatalabb kreatív szakembereivel karöltve a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt-nek készített kampányával aranyérmet nyert a #TSMA és a Kreatív Magazin CMA’17 versenyén.

Az arculatát és robbanékonyságát egyaránt a gránátalmától (pomegranate) kölcsönző POME neve és filozófiája a Procter and Gamble point of market entry stratégiáját tükrözi: ez az a pont, amikor valaki először válik nyitottá egy termékkategória befogadására.

További információ:

Web: pome.hu

Facebook: https://www.facebook.com/POME-231827967318423/