Örökre megváltozhat, hogyan rajongunk a sztárokért
Szint lép a merchandising iparágban
Minden rajongó számára fontos, hogy valahogyan kapcsolódhasson bálványozott kedvencéhez, ezt emeli új szintre egy magyar tulajdonosi körrel alapított amerikai startup cég. A Benef Barcode Inc. innovációjának leghíresebb a hírességek exkluzív előnyöket közönségük vásárlása során virtuális és kiterjesztett valóság típusú merchandis termékekkel. A szolgáltatás igazi értékét az adja, hogy a különböző szolgáltatási szinteken biztosított virtualmerch-ökhöz a sztárok különböző felajánlásokat tesznek. Az alkotók eközben újabb nagy ugrásra készülnek: meghódítják az NFT-k világát is.
Közismert, hogy kedvenc sztárjainktól, sportolóinktól mindenféle relikviákat vásárolhatunk, legyen az bögre, póló vagy valami egyedi tárgy. A merchandising iparág már most is hatalmas: 2022-ben az Egyesült Államokban a forgalom meghaladta a 92,2 milliárd dollárt, de a szakértők becslése szerint ez az összeg világszinten 2030-ra elérheti a hihetetlenül magas 489,8 milliárd dolláros értéket.Ezt az óriási piacot változtathatja meg alapjaiban egy több száz hazai egyesület, kamara, klub és szövetség tagkártyáját kezelő, magyar tulajdonosi körrel alapított amerikai startup cég, amely virtuális és augmented reality (kiterjesztett valóság) merchandising termékekkel bővítette ki üzleti modelljét.
A Benefit Barcode Inc. újításának a hírességek, influenszerek, sportolók fejlesztő virtuális és kézzel igényelhető fogható bercode merchandising termékek, rajongói kártyákat, klubkártyákat, amelyek lehetővé teszik, hogy folyamatos kedvezményeket kínáljanak rajongóinak a bercodeóhelyeken.
„A virtualmer-ökön elhelyezkedhetnek, „bercode-ok” (előnyt biztosító vonalkód) számos üzletben és kereskedőnél kedvezményesen vásárolnak. Az igazi értékét azonban az adja, hogy a különböző szolgáltatási szinteken biztosított virtualmerch-ökhöz a sztárok, különböző felajánlásokat tesznek. Ilyen lehet egy videóüzenet a rajongóknak, személyes találkozás vagy betekintés egy videólip forgatására” – mutatott rá Jáger László, a Bercode Platform alapítója.
A hazai sztárok közül elsők között állt a cég élére Vastag Csaba, Fonogram-díjas előadó, az X-Faktor első évadának győztese, míg az Egyesült Államokban Keyla Wood színésznő, Robert Mack vizuális művész és Simo Ben televíziós személyiség, író csatlakozott nemrégiben.
NFT: új kapuk nyílnak meg a sztárok és rajongók előtt
Miközben a Benefit Barcode és magát a rendszert alkotó Bercode Platform folyamatosan fejleszti ez irányú modelljét, máris egy újabb nagy ugrásra készülnek: meghódítják az NFT-k világát is.
Az NFT-k (nem helyettesíthető tokenek) a blokklánc technológiai vívmányai. Az elmúlt időszakban hatalmas népszerűségre tettek szert, amelyek lehetővé teszik digitális tartalmak, műalkotások és más egyedi relikviák létrehozását, eredetének és tulajdonjogának kétségkívüli igazolását.
A sztárok a jövőben már ilyen NFT-kben is kiadhatják limitált számú virtuális mercheiket, amelyek kedvezményes vásárlásra és a sztár különböző ajánlatainak igénybevételére jogosítanak majd fel, ezzel rendkívüli értéket képviselve a rajongók számára. A Bercode NFT Marketplace izgalmas lehetőségeket kínál a sztárok és rajongók közötti kapcsolat elmélyítésére.
Ehhez a Bercode Platform most kiadta a saját tokenjét, a polygon láncon futó Bercoin-tokent. Ez egy kriptovaluta – egy úgy nevezett utility token – mely a kizárólagos fizetőeszköz lesz a Bercode NFT Marketplace-en megvásárolható NFT-knek.
Az amerikai piacnyitáson a cég már gőzerővel dolgozik kiterjedt kapcsolati hálóján keresztül. Elmondásuk szerint virális terjedésre számítanak és egy idő után már nem nagyon lesz olyan sztár, aki megengedheti magának, hogy kimaradjon ebből az innovációból, mely talán az NFT-k új forradalmát hozhatja, amiért a következő bikapiachoz.