Óragép (Horological Machine) No4 – a sorozat
A hagyományos karórának viszonylag egyszerű szerepe van: megmondani az időt. Csak egy mutatóra van szükség az órákra, egy másikra a percekre, és esetleg egy teljesítménytartalék-jelzőre a futási idő nyomon követéséhez. A 4-es óragép mutatója az órákat, egy másik a perceket és a teljesítménytartalék mutatót mutatja. A HM4 jelzi az időt.
A HM4 nem egy hagyományos karóra.
A HM4 repülés által ihletett háza és motorja egy. Egyik sem létezhetne és nem is létezhetne a másik nélkül, mégis mindegyik annyira transzcendentális, hogy önállóan is megállja a helyét műalkotásként.
A HM4 motor három hosszú évnyi fejlesztés csúcspontja. A több mint 300 alkatrész mindegyikét – beleértve a szabályozót és még a csavarokat is – kifejezetten ehhez az anarchisztikus kaliberhez fejlesztették ki. A vízszintesen konfigurált kettős főrugós hengerek két függőleges hajtóművet hajtanak meg, és a teljesítményt az ikerdobokra továbbítják, jelezve az órákat/perceket és a teljesítménytartalékot.
De a HM4 motorját annak mechanikai funkcióival leírni olyan, mintha Renoir munkáját a festék kémiai összetételén keresztül írnánk le. Csak a gondos mérlegelés teszi lehetővé a teljes értékelést, a zafír házrész, valamint a felső és alsó kijelzőpanelek pedig teljes hozzáférést biztosítanak a HM4 bonyolult és vibráló mikromechanikájának hibátlan finom kidolgozásához.
A Horological Machine No4 borítékának karcsú aerodinamikai formája Maximilian Büsser gyerekkori szenvedélyében gyökerezik a repülőgép-modellkészletek összeállítása iránt, bár távolról egyik sem tűnt olyan futurisztikusnak, mint ezek. A ház feltűnő, átlátszó zafír része több mint 185 órányi megmunkálást és polírozást igényel, hogy egy átlátszatlan, tömör kristálytömböt komplex, kitűnően ívelt panellé alakítson át, amely lehetővé teszi a fény bejutását és a HM4 motor szépségének kiemelését. Minden alkotóelemnek és formának technikai célja van; semmi sem felesleges és minden vonal és görbe költői harmóniában van. A csuklós fülek maximális kényelmet biztosítanak. A jól olvasható idő béren kívüli előny.
A HM4 sorozat:
- HM4 Thunderbolt: 2010-ben indították útjára, az A-10 Thunderbolt repülőgép beceneve; titán/zafír tok.
- HM4 „Razzle Dazzle” és „Double Trouble”: a 2011-ben bemutatott, limitált, egyenként 8 darabból álló kiadások még tovább viszik a repülési témát a titán törzsükben lévő valódi szegecsekkel és kézzel festett orr-művészettel, amelyet a második világháborús repülőgépek lázadó festményei ihlettek. .
- HM4 RT: 2012-ben piacra dobták, 18 darabos limitált kiadás vörös aranyból, titánból és zafírból.
- A HM4 Final Edition 2013-ban zárja a HM4 sorozatot 8 darabos limitált kiadással feketített titánból és zafírból.
Óragép No4 – a sorozat
Inspiráció és megvalósítás
Maximilian Büsser falait, szekrényeit és mennyezetét a repülőgép-modellek összeszerelése iránti hosszú gyermekkori szenvedélye mindenféle kis repülőgép borította. A repülőgépeket látta utoljára éjszaka, és a repülőgépeket látta először minden reggel.
Sok fiú szuperautókat és gyors repülőket vázol, de kevesen rendelkeznek a lendülettel és az elszántsággal, hogy valóra váltsák álmaikat. Büsser ennek érdekében hozta létre az MB&F-et. A HM4 Thunderbolt a gyerek fantáziájából és a férfi kitartásából született.
Motor
A HM4 motorját teljes egészében az MB&F tervezte és fejlesztette Laurent Besse-vel és Beranger Reynarddal három év intenzív munkája során. A 311 komponens mindegyike kifejezetten a HM4-hez lett kifejlesztve, felépítésének extrém jellege miatt egyáltalán nem használtak kész mechanizmusokat vagy alkatrészeket.
Két párhuzamosan kapcsolt főrugós hordó 72 órányi energiát biztosít, és függőleges fogaskerekeken keresztül adják át teljesítményüket a dupla sugárturbina-szerű jelződobozokhoz (az egyik az órákat és perceket, a másik a teljesítménytartalékot mutatja).
A ház tetején lévő formázott zafír kijelzőpanelen keresztül látható, jellegzetes áramvonalas kakas támogatja az egyensúlyt, középpontja le van vágva, hogy a lehető legtöbbet felfedje az oszcilláló kerékből, és érvényesítse az MB&F „kinetikai művészetében” szereplő „kinetikát”.
Egy műalkotás jutalmazza, ha különböző szögekből nézzük, és ez alól a HM4 sem kivétel. A gépet megfordítva valóságos panoráma tárul elénk az aprólékosan kidolgozott mikromérnöki munkákról a zafír részeken keresztül. A játékos trompe l’oeilben az első pillantásra mikrorotornak tűnik az MB&F ikonikus csatabárdja formájában, valójában egy híd.
Javallatok
A nem kifejezetten az idő mérésére kifejlesztett óra esetében a HM4 kiválóan ellátja ezt a szerepet. Valójában a viselője csuklójára merőlegesen jól olvasható számlapjaival a Horological Machine No4 a tökéletes pilóta- vagy vezetőóraként írható le.
A bal oldalon az erőtartalékot egyértelműen jelzi egy csontvázas kéz, amely az MB&F harci fejsze motívumát visszhangozza. A jobb oldalon az órákat és perceket félkövér, nyílhegyű, Super-LumiNova-val kitöltött mutatók jelzik. A két légiközlekedési műszer-stílusú tárcsa mindegyikét közvetlenül a saját koronája vezérli, az egyik a tartályok feltekeréséhez és utántöltéséhez, a másik pedig az idő beállításához, amely közvetlen és azonnali visszajelzést ad az elvégzett műveletről.
Ügy:
A repülés, pontosabban Maximilian Büsser gyermekkorának repülőgép-modellkészletei által ihletett HM4 tok sebességet, teljesítményt, technológiát és kifinomultságot egyaránt kölcsönöz. Vizuálisan a ház három részből áll: két áramvonalas, sugárturbinás stílusú tok, amelyeket a motort befogadó vízszintes rész támaszt meg, amely jól látható az átlátszó zafír kijelzőpaneleken és magán a ház központi részén.
Műszakilag három fő rész is van, de ezek tartalmaznak egy titán elülső részt (vörös arany/titán a HM4 RT-hez), amely tartalmazza a számlapokat és a csuklós első füleket; zafírból készült központi rész, amely soha nem látott 360°-os hozzáférést biztosít a kiválóan kidolgozott motorhoz; és egy hátsó rész, amely a kettős koronáig szűkül, és keretezi az animált egyensúlyt, amelyet egy aerodinamikus kakas támaszt meg. A repüléstechnikától kölcsönzött módszerek láthatóak a külsőleg rögzített csavarokon, amelyek merevséget és óraellenállást is biztosítanak, hogy szilárdan és elegánsan összetartsák a ház három részét.
Egy tömör zafírdarabbal kezdődően több mint 185 órányi bonyolult megmunkálás és aprólékos polírozás szükséges ahhoz, hogy egy átlátszatlan kristálytömb a központi házrész átlátszó, fénnyel teli pitvarává váljon, amely feltárja a HM4 motor egy részét és a tervezést. részletek. A fémházrészek csúcstechnológiás 5-ös titán (piros arany a HM4 RT-hez) tömör tömbökből készülnek, amelyek több száz órányi megmunkáláson esnek át a felületek polírozása, maszkolása és végül selyemfényezése előtt. Az eredmények magukért beszélnek.
A matt és az erősen csiszolt felületek, a fém és a zafír kontrasztjai, az egyenes vonalak csábító ívekkel és a merev formák csuklós karokkal olyan élettel és vibrációval ruházzák fel a Horological Machine No4-et, amely megkülönbözteti minden eddigitől.
A HM4 a háromdimenziós kinetikus művészet alapvető gépe.
Óragép No4 – a sorozat
HM4 Thunderbolt
HM4 „Razzle Dazzle” és „Double Trouble” (korlátozott kiadás, egyenként 8 darab)
HM4 RT (korlátozott kiadás, 18 darab)
HM4 Final Edition (korlátozott kiadás, 8 darab)
Motor:
100%-ban az MB&F által kifejlesztett háromdimenziós óramotor
Kézi tekercselés két főrugós hengerrel párhuzamosan
Teljesítménytartalék: 72 óra
Kiegyensúlyozott frekvencia: 21 600 bph/3Hz
Alkatrészek száma: 311
Ékszerek száma: 50 db
Funkciók:
Óra, perc és teljesítménytartalék jelző
Óra és perc a jobb oldali számlapon, teljesítménytartalék jelző a bal tárcsán
Külön koronák az idő beállításához és a tekercseléshez
Ügy:
HM4 Thunderbolt: 5. osztályú titán és zafír
HM4 „Razzle Dazzle” / „Double Trouble”: 5. fokozatú titán és zafír, kézzel festett orr
HM4 RT: 5N vörös arany, 5. osztályú titán és zafír
HM4 Final Edition: 5-ös fokozatú titán fekete PVD-vel és zafírral, szögletes számlappal
Méretek: 54 mm széles x 52 mm hosszú x 24 mm magas
Alkatrészek száma: 65 (67 a HM4 Final Edition esetében)
A fülek csuklója: 3°
Zafír kristályok:
Öt zafírkristály: 2 db számlap, 1 db központi házrész, 2 db kijelzőpanel (felső és alsó)
Szíj és csat:
Kézzel varrott borjúbőr szíj titán/fehér arany vagy vörös arany egyedi tervezésű összecsukható csattal, csuklós fülekhez rögzítve.
Razzle Dazzle és Double Trouble: autentikus vintage bőrszíj svájci katonai táskákból, kontrasztos fehér kézi varrással. Titán/fehér arany egyedi tervezésű csat.
A HM4 sorozatért felelős „barátok”.
Koncepció: Maximilian Büsser / MB&F
Terméktervezés: Eric Giroud / Eric Giroud Design Studio
Műszaki és termelési menedzsment: Serge Kriknoff / MB&F
K+F: Guillaume Thévenin / MB&F
Mozgásfejlesztés: Laurent Besse és Béranger Reynard
Mozgalomgyártás: Daniel Uhlmann / Azuréa Technologies, Nicolas Broquet / Broquet
Dekoltázs, Yann Ryser / Tital
A mozgáselemek kézi kidolgozása: Jacques-Adrien Rochat és Denis Garcia
C-L Rochat, Frédéric Saulcy / STS
Mozgási összeállítás: Didier Dumas, Georges Veisy, Alexandre Bonnet és Bertrand Sagorin-Querol, az MB&F-től
Tok és csat építése és gyártása: Jean-Pierre Kohler és Lionel Gavignet, a Profusion, Martin Stettler / Stettler, Dominique Mainier és Bertrand Jeunet a G.F.Châtelaintől
Tárcsázók: François Bernhard és Denis Parel, Nateber, Aurora Moreira / Panova
Kezek: Pierre Chillier, Isabelle Chillier és Félix Celetta (Fiedler).
Orrrajz: Isabelle Villa
Szíj: Olivier Purnot / Camille Fournet, Tomas Fransson
Bemutató doboz: Olivier Berthon / Berthon & Co
Gyártási logisztika: David Lamy / MB&F
Marketingkommunikáció: Charris Yadigaroglou, Virginie Meylan és Eléonor Picciotto / MB&F
M.A.D.Galéria: Hervé Estienne / MB&F
Értékesítés: Alexandre David és Patricia Duvillard / MB&F
Grafikai tervezés: Gérald Moulière és Anthony Franklin, a GVA Studio munkatársa
Termékfotó: Maarten van der Ende
Portréfotózás: Régis Golay / Szövetségi
Webmesterek: Stéphane Balet és Guillaume Schmitz, a Sumo Interactive munkatársa
Szövegek: Ian Skellern