Online csaptak össze a magyar egyetemisták a karantén alatt
Izoláció helyett virtuális campusokon versenyeztek a fiatalok a karantén időszak alatt. A Campus Rider retro arcade játék közösségépítő missziója több mint 10 000 fiatalt mozgósított.
Az elmúlt időszakban közel 285 ezer felsőoktatásban tanuló fiatal szembesült egyik napról a másikra a távoktatás kihívásaival és töltött közel 3 hónapot fizikai izolációban barátaitól, hallgató társaitól. Vitathatatlanul megterhelő volt ez az időszak a 18-23 éves korosztály számára is. Éppen ezért a legtöbb egyetem lelkisegély szolgáltatást indított hallgatói segítésére és több forró vonal indult a szorongásaik kezelésére. A Zyntern.com állásportál egy különleges módját választotta a fiatalok aktivizálásának, kedélyük javításának és egyetemi online közösségi életük építésének.
Zyntern Campus Rider – múltidézés a Flappy Bird idejéből
A gyakornokok és pályakezdők legnépszerűbb hazai munkakeresési platformja a karantén kezdetén egy gyors felmérésben tájékozódott arról, mi hiányzik leginkább a karantén alatt a srácoknak. A legfájóbb nélkülözéseknek a hallgatótársaikkal közös programok, a sulis büfék és diákmunkából származó bevételük számítottak, de a könyvtári tanulást is többen jelezték. A visszajelzések alapján tervezett Campus Rider online játék áprilisban elstartolt, így a karantén időszak alatt sem maradtak közösségi élmények, menza burger és könyvtárak nélkül a fiatalok, sőt még pénz tallérokat is gyűjthettek az egyetemek közötti versenyben.
Az ingyenes, webalapú Campus Rider egyszerre idézi a Stranger Things óta reneszánszukat élő arcade játékok hangulatát és a Flappy Bird játékélményét.
10 000 fiatal startolt rá a játékra
A játék indulásának első hónapjában több mint 10 000 fiatal látogatott el az oldalra, hogy végig repüljön az egyetemi campusnak kialakított játék pályáján. A résztvevő 20 felsőoktatási intézmény közül első helyen a Szegedi Tudományegyetem csapata végzett, őket a Károli Gáspár Református Egyetem és a Budapesti Gazdasági Egyetem csapatai követték.
Indul a második kör
Bár a karantén időszaknak, a vizsgáknak és tanévnek lassan vége, a játék folytatódik. Az egyetemek közötti online bajnokság második fordulója ma indul és tematikája a campus helyett a nyári szünet. Az online játék vár mindenkit, aki a hátára csatolt rakétával fröccsökért és napszemüvegekért repülne a telefonján vagy desktopján. Azt pedig július elején meglátjuk, melyik egyetem lesz a második forduló bajnoka.