Önálló márkává nőtte ki magát a SZUNO

Hét évvel az indulása után önálló márkává nőtte ki magát a SZUNO, amit ma (SIC) mutattak a nagyközönségnek egy sajtótájékoztató keretében. Az eddig az Igazgyöngy Alapítvány saját márkájaként működő társadalmi vállalkozásnak egy teljes megújulási folyamatot követően sikerült szintet lépnie. A generációs szegénység ellen küzdő nagyszabású vállalkozás az új arculat és weboldal mellett újragondolt márkaüzenetekkel és profi imidzs videóval szeretne megszólítani még több olyan vásárlót, akik hisznek a lehetőség teremtő erejében. A SZUNO márka fejlesztésében a DekoRatio Branding & Design Studio segédkezett. www.szuno.com

Mi az a SZUNO?

A SZUNO kezdeményezést 2012-ben hívta életre az Igazgyöngy Alapítvány a román határ melletti Toldon. Az alig 350 fős Hajdú-Bihar megyei zsákfaluban élők társadalmi helyzetét jelentősen meghatározza a generációs szegénység. Képzettség híján kevés esélyük van, hogy biztonságot és kiegyensúlyozott jövőt teremtsenek maguknak és gyerekeiknek.

A SZUNO ebben a közegben vált egy olyan közös álommá, amelynek a környékbeli családok is részesei lehetnek. A helyi közösség tagjai olyan termékeket alkotnak, amelyek értékesítése sikerélményt, büszkeséget és motivációt hozhatnak a mindennapjaikba. Ezzel pedig kiutat találhatnak a munka és a tervezhető jövő világába.

A projekt alapját adó rajzokat az Igazgyöngy Alapfokú Művészeti Iskolában tanuló gyerekek késztik. Ezek a gyerekrajzok adják a motívumait azoknak a hímzéseknek, amelyetek a képzésben résztvevő gyerekek programba bevont édesanyja, lánytestvérei és nagymamái készítenek el a saját otthonukban. Miután megtanulták a keresztszemes és gobelinhímzés öltéseit, apró módosításokkal és saját motívumokkal ők is hozzátesznek az elkészült a termékekhez.

A megújult márka

Elmondható, hogy 2019-re a SZUNO stabil lábakon áll, kiváló szakembergárdával dolgoznak, és jó úton haladnak afelé, hogy maradandó pozitív hatást érjenek el a programban résztvevő családok életében. A márka megjelenésében és üzenetei pontos megfogalmazásában ugyanakkor még volt némi elmaradásuk. A kisvállalati márkaépítéssel foglalkozó DekoRatio Branding & Design Studio ezekben nyújtott nekik hatékony segítséget. A cég örömmel támogatta a SZUNO-t az önálló márkává fejlődésben, amihez elsősorban egy jól átgondolt márkastratégiára, egy arra épülő arculatra majd új weboldalra és profi kommunikációra volt szükség.

A SZUNO megújult weboldala itt érhető el: www.szuno.com

A márkastratégia fő gondolata:

A SZUNO-nál hiszünk abban, hogy minden emberben ott rejtőzik a lehetőség, hogy megváltoztassa a sorsát. Vannak, akiknek ehhez minden körülmény adott, és önerőből képesek a magasba törni. Vannak azonban, akiknek segítenünk kell, hogy újra megtanulhassanak álmodni.

A SZUNO termékek megvásárlása valódi változást indíthat el a készítő családok életében, ami még évtizedek múlva sem tűnik el nyomtalanul.

A SZUNO új logója megőrizte a márka álomszerű, gyermekrajzokat idéző hangulatát egy letisztultabb, modern köntösben. A logóban szereplő madár azt a szabadságot szimbolizálja, amikor valakinek a tehetsége határozza meg a jövőjét és nem a körülményei. A madár hátán lévő léghajó pedig a SZUNO tevékenységére utal, hogy segítenek az embereknek elérni ezt a szabadságot. A logónak van egy olyan verziója, amikor a léghajó leválik a madár hátáról, ami azt a távlati célt jeleníti meg, amikor a programban szereplő családok már önállóan, a saját lábukra állva dolgoznak a közös szebb jövőjükért.

„A SZUNO útja nagyon jól mutatja az Igazgyöngy filozófiáját. Odamenni, ahol az élet kilátástalan, megérteni, kiutat mutatni, tanítani, helyzetbe hozni, megerősíteni. Ameddig egy civil szervezet a terepi munkában eljuthat, az Igazgyöngy eljutott. Ám egy társadalmi vállalkozás sikeréhez kell egy másik láb is, ami már nem a szegregátumokban van, hanem a többségi társadalomban. Fenntartható akkor lesz a projekt, ha ott is meg tudjuk értetni a jelentőségét, fel tudjuk kelteni az érdeklődést és át tudjuk adni a megfelelő üzeneteket mind kommunikációban, mind vizuálisan. Ez azonban egy másfajta tudás… Ebben kaptunk segítséget a DekoRatiotól” – mondta el L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány szakmai vezetője.

Credits:
Design: Seres Flora (DekoRatio)
Márkastratégia: Pifkó Noémi (DekoRatio)
Webdesign: Sándor Dominika (DekoRatio)
Video: Kevin Campean
Webfejlesztés: Patkó Péter (Positive Design)
Fotók: Alec Macias (Studio-36)