Nem kell már protekció, hogy egy beszállító elérje a HR-es döntéshozókat


Új, ingyenes online platform segít összehozni a HR-vezetőket a beszállítókkal

Melyik beszállító ne ismerné a végeláthatatlannak tűnő procedúrát, amíg egy multi céghez bekerül? A kiválasztási és árajánlatadási, valamint elfogadási folyamat végeláthatatlan és időigényes útvesztőjében gyakran el is tévednek mind a szolgáltatók, mind pedig a kiválasztást végző cégek HR-esei. minden esetben protekció vagy ismeret nélkül lehetetlen eljutni a megfelelő illetékességgel, aki dönthet a beszállítóval kapcsolatban. Ezen próbál segíteni egy újonnan indult ingyenes online platform, ami összeköti a HR-eseket és a beszállítókat.



A napokban indult HRshaker.hu sokéves tapasztalat után jött létre egy egyedülálló a tekintetben is, hogy célirányosan feltett kérdésekkel és videóinterjúkkal teszi átláthatóvá a beszállítók erősségeit vagy a róluk szerzett tapasztalatokat. A HR-es döntések egy-egy új projekt során sokszor nem is látják igazán, mit keresnek, ezért a legjobban az ár alapján döntenek. Míg átláthatóbb, célirányosabb információk alapján nem csak könnyebb és pontosabb döntést kell hozni, de nem is választható a legolcsóbb választás. A szolgáltatók a platform segítségével megspórolhatnák az árversenybe fektetett energiákat.

„Tulajdonképpen mi is a HR-esek beszállítói vagyunk, ezért pontosan ismerjük a folyamatot. Ez a beszállítók szemszögéből úgy néz ki, hogy kinéznek egy céget, ahová be szeretnének kerülni és ezért minden követ megmozgatni. Ilyenkor már vagy a portán vagy a titkárnőnél elakad a folyamat és nem tudnak tovább jutni, csak ha ötletesek vagy csak annyiszor próbálkozz, hogy a másik fél már megunja és végül továbbengedi. Nyilvánvalóan ezt a folyamatot a legkevesebben szeretik csinálni, ráadásul ilyenkor kicsit véletlenre van bízva a dolog. Azt szokták mondani, hogy egy multihoz bekerülni csak protekcióval vagy ismereteken keresztül lehet. Akinek azonban nincs protekciója, nem akar kuncsorogni vagy nincs lelki ereje, hogy ezt a folyamatot végig csinálja, általában felvesz egy sales-es csapatot. Egy jó sales-es csapat pedig nem a legolcsóbb mulatság. A HRshaker egy olyan platform tulajdonképpen, ami ingyenes online sales-ese lehet a beszállító cégeknek. Itt igazából arról van szó, hogy a HRshaker járja körbe a HR-eseket a cégek helyett” – fejtette ki Kreisz Eszter, a hrshaker.hu alapító-tulajdonosa, a munkaerőközvetítéssel foglalkozó Tehetségrendszer ügyvezetője.

Kikerülhetőek a többkörös árajánlatkérések

A tulajdonos szerint a beszállítók gyakran szembesülnek vele, nem érő árajánlat-egyeztetésekkel és sokszor csak a többedik egyeztető kör után derül ki, hogy valójában nem is ők a megfelelő partnerei egymásnak.

„A sokszor találják szemben magukat azzal a problémával, hogy ha valamilyen módon van a kinézett cég illetékeséhez, nagyon bonyolult árajánlatadási procedúra következik. Egy HR-es ugyanis megkeres minimum három beszállítót, de nem ritkán akár nyolcat is és elkezdi őket egymással versenyeztetni. Eközben a HR-es nem tudja pontosan megfogalmazni, hogy mit szeretne, ha még nem volt ilyen profilja a cégnek, a beszállító pedig nem tudja pontosan, mire adjon árajánlatot. A beszállító tudja, hogy a többi cég is ott van és versenyzik, úgyhogy egyáltalán nem fektet sok energiát abba, hogy az árajánlat hamar és nagyon precízen elkészülhessen. Ez lényeg mindenkinek egy kínkeserves folyamat és azt szokták nekünk mondani, hogy a harmadik vagy negyedik árajánlat-módosítási és újratárgyalási körnél véletlenül egy kis elszólásból kiderül, hogy egyáltalán nem is keresik. Mert vagy nincs ilyen szolgáltatásuk vagy a HR-es olyan speciális dolgot kér, amit a szolgáltató nem tud megadni. Rengeteg fölösleges munka van az árajánlatadással kapcsolatban, ezért ezt nem is kedvelik túlzottan a beszállítók” – tette Kreisz Eszter.

Releváns információs aloldalban gyűjti össze a tudnivalókat

A HRshaker felülete azért kedvező mind a HR-esek, mind pedig a beszállítók számára, mert olyan nagyobb gyűjtemény a cégekről, amelyek nagyban használták a döntést, ráadásul lehetővé teszi azt is, hogy ne pusztán az árajánlat döntse el, ki a legmegfelelőbb partner.

„Ha össze van szedve a beszállítókról egy egész infó-csomag ezen a felületen, akkor körülbelül harminc gyorsítjuk az árajánlatadási és az elfogadási eljárást. végén azáltal, hogy egy ilyen bemutatkozó oldala lesz egy beszállító cégnek, teljesen meg a HR-esek döntési mechanizmusa. Nem azt kell nézni, hogy ki a legolcsóbb, hanem azt látják, hogy ez az adott partner miért nélkülözhetetlen nekik Ez tulajdonképpen megint egy sales-es folyamat, hiszen megvan annak a metodológiája, hogyan lehet egy beszállítóról minden fontos információt úgy összegyűjteni és összefoglalni, hogy a HR-eseknek menzon a gondolkodás és immár ne csak az árat lássa maga előtt, de érzelmi döntést is tudjon hozni.”

A HRshaker május 25-én debütált és még 30 cég csatlakozását várják a platformhoz, akinek ingyenes próbalehetőséget tudnak adni.