MusicMachine – Reuge, MB&F

A MusicMachine egy zenedoboz, amely úgy néz ki és hangzik, mint ez a világ. Tartalmazza a csúcsminőségű zenedobozok hagyományos, régies elemeit, de teljesen szokatlan módon tervezték és konfigurálták.
De akkor nem kevesebbet várna el a REUGE és az MB&F együttműködésétől. A REUGE, a világ vezető zenedoboz-gyártója, közel 150 éves szakértelemmel és tapasztalattal. És az MB&F, a díjnyertes művészeti és mikromérnöki laboratórium, amely az avantgárd, háromdimenziós óragépeiért ismert.
Kettős propellereivel és iker ezüst hengereivel, amelyek karcsú kitámasztó futóműre vannak szerelve, a MusicMachine úgy néz ki, mint egy űrhajó, amely egy messzi-messzi galaxisból érkezik.
A MusicMachine minden hengere három dallamot játszik le, mindegyiket az MB&F alapítója és kreatív igazgatója, Maximilian Büsser személyesen választotta ki. A bal oldalon az „Erő legyen veled” a „Star Wars” témával, a „Birodalmi menetelés” a „The Empire Strikes Back” és a „Star Trek” témával. Visszatérve a földre, a jobb oldali hengerben a Pink Floyd „Another Brick in the Wall”, a Deep Purple „Smoke on the Water” és „John Lennon „Imagine” című dalai játsszák – mindegyik dallam egyet jelent az MB&F radikális, nonkonformista hozzáállásával.
„Mint sok gyerek, fiúkoromban a világ megmentése volt a főállásom” – mondja Büsser. „A MusicMachine esetében beleástam magam gyermekkori álmaimba és fantáziáimba, amelyeket olyan hősök inspiráltak, mint Luke Skywalker és James T. Kirk kapitány.”
A REUGE számára az egyik legnagyobb kihívás az MB&F dizájnjának mechanikai szimmetriájának tiszteletben tartása volt, és ez azt jelentette, hogy meg kellett szakítania néhány zenedoboz-konvenciót, hogy ezt elérje. A MusicMachine valójában két független mozgással rendelkezik, amelyek mindegyike a következőket tartalmazza: tekercselő propeller; főrugó-cső (úgy néz ki, mint egy dugattyú a propeller alatt); vízszintes henger tűkkel, amelyek három dallamot alkotnak; és függőleges fésű, egyedi, kézzel hangolt fogakkal, amelyek minden hangot megszólalnak.
Zene lejátszásakor a henger letekerődési sebességét egy légszabályozó szabályozza, amely egy kör alakú ventilátor formájában van az egyes propeller tetejű, dugattyús főrugós hengereken kívül.
Bár sokkal egyszerűbb lett volna megkettőzni a két tételt és csak a dallamokat váltogatni, az MB&F eredeti koncepciója a tökéletes szimmetriát követelte, és ha a mozdulatok azonosak lennének, akkor az egyik hengeren lévő fésű nem a külső oldalon lenne. A REUGE tehát megtette azt a példátlan lépést, hogy a két mozgást egymás tükörképeként konfigurálja, ami a mozgáselemek és az architektúra tervezésének teljes megfordítását jelentette.
A végeredmény egy olyan vizuális és akusztikus tour de force, amelyet még a sci-fi rajongó Büsser is nehezen hisz el: „REUGE a zenedobozok Jedi mestere. Hihetetlen, hogy a REUGE hogyan tudta valóra váltani tervünket. És erről nem is beszélve, hogy milyen jól hangzik!”
Kurt Kupper, a REUGE vezérigazgatója szintén örül az együttműködés eredményének: „Az MB&F ezzel a radikális koncepcióval érkezett hozzánk, és megmutattuk, hogy ami a csúcskategóriás zenedobozokat illeti, a REUGE valóra váltja az álmokat.”
MusicMachine: Félelmetes nézni, gyönyörű hallgatni… Az Erő erős ezzel.

A MusicMachine 66 darabos limitált kiadás: 33 darab fehér és 33 darab fekete (utóbbi azoknak szól, akik a „sötét oldalt” kedvelik).

MusicMachine – egy zenedoboz nem csak a 21. századra, hanem a 25. századra!

A mechanikus zenei dobozok dallamokat állítanak elő egy acélfésű hangolt fogai révén, amelyeket egy forgó hengeren lévő csapok pengenek. A zenedobozok sok hasonlóságot mutatnak órarendi társaikkal, mind műszakilag, mind esztétikailag: A tekercsrugókból származó energiát egy fogaskerék továbbítja, és a letekerő sebességét gondosan szabályozzák. A csúcskategóriás zenedoboz-alkatrészek még a csúcskategóriás óraszerkezetekhez hasonlóan finom kivitelezésűek is.
Nem csoda hát, hogy mióta a zenedobozok először a 19. század elején megjelentek, Svájc, a finom óragyártás hazája a kiváló minőségű zenedobozgyártás központjává vált. 1865-ben Charles Reuge a műfaj úttörője volt, amikor megalapította első zenei zsebóra boltját a svájci Sainte-Croix-ban. Közel 150 év telt el, és a REUGE a csúcskategóriás zenedobozok vezető gyártója a bolygón, és még mindig Sainte-Croix-ban található.
Míg a REUGE kollekciója azóta egyre inkább klasszikus darabokat és kortárs dizájnt kínál – beleértve a speciálisan megrendelt darabok szolgáltatását is – a MusicMachine segítségével, a REUGE a zenedobozok tervezésének határait feszegette: a MusicMachine inkább a 25. századhoz tartozik, mint a 21. századhoz!
Sci-fi tervezés
A REUGE az MB&F által javasolt futurisztikus űrhajó-terve alapján hozta létre a MusicMachine-t, amelynek alapítója, Maximilian Büsser a nagy sci-fi filmek és tévésorozatok lelkes rajongója. Az ECAL tervezői végzettségű Xin Wanggal együttműködve az MB&F olyan koncepciót dolgozott ki, amely okosan beépítette az összes alapvető zenei doboz funkciót – zeneileg hangolt fésűket, rögzített hengereket, tekercselő mechanizmusokat, főrugós hengereket, szabályozókat és akusztikailag optimalizált házat –, miközben sikerült elkészítenie. úgy néz ki, mint egy áramvonalas, hiperszonikus űrhajó.
A dallamok
A MusicMachine nem csak úgy néz ki, mint valami tudományos-fantasztikus filmből; a dallamok közül három közvetlenül sci-fi klasszikusokból sugárzott.
A bal oldali hengeren a MusicMachine Jerry Goldsmith „Star Trek” című témájával, John Williams „Star Wars”-jának témájával és „A Birodalom visszavág” című művének „Imperial March” témájával van felvértezve, szintén John Williams filmzene mesterétől. . Míg az első kettő hősiességet és kalandot idéző ​​himnuszokat sugároz, az utóbbiban le kell feszíteni a nyílásokat, és fel kell emelni a pajzsokat, ez jelzi a gonosz Darth Vader közelgő érkezését.
De az MB&F sokkal több, mint sci-fi, alkotásaik pörgősek és ikonoklasztikusak – minden bizonnyal a csúcskategóriás óravilág többi részéhez képest –, és ezt a rock ‘n’ roll attitűdöt szépen varázsolja a jobb hengeren található három dallam. : John Lennon klasszikus háborúellenes himnusza, az „Imagine”, a Deep Purple riff-tasztikus „Smoke on the Water” című dala és a Pink Floyd emlékezetes közösségi kommentárdallama, az „Another Brick in the Wall”.
Büsser ismét a fiatalságára támaszkodott, amikor ezeket választotta, és a válogatás nehéz feladat volt. „A tudományos-fantasztikus témák mellett három olyan dalt szerettem volna beleírni, amelyek fontosak voltak számomra életem első 20 évében” – mondja. „Hosszú listáról sikerült háromra leszednem, de elég nagy megpróbáltatás volt!”
Hűségesen teremt zenét… gépiesen
Miután az MB&F megerősítette a dallamokat, a REUGE-ra hárult, hogy mechanikusan megalkossák őket, a REUGE ezt a kihívást pedig vállalta. Először egy REUGE zenész vizsgálta meg a zeneműveket, és mindegyikből azonosította a legismertebb részeket. A zenész ezután hozzálátott, hogy újra elkészítse ezeket a szövegrészeket a zenedobozhoz, szem előtt tartva, hogy az egyik henger a három rockdallamot tartalmazza, a másik henger pedig a három sci-fi ihletésű dallamot, és hogy minden henger tűje egy 72-es dallamot penget. jegyzet fésű.

Ennek a két csoportnak a kidolgozása, három, egyenként 25 és 45 másodperc közötti feldolgozásból álló csoport, és az ezekből adódó hangok sokasága (egyes hangok mindhárom dallamban használatosak; egyes hangok csak egy dallamra vonatkoznak) jelentős technikai jellegű. és művészi teljesítmény, amelyben a zenész agya, kifejezési érzéke és érzelmi ügyessége minden számítógépet felülmúl.

A fésűk
A két függőleges fésű úgy néz ki, mint a légtelenítő rácsok a hajó főtestének mindkét oldalán. Minden fésű a 72 hangból álló testreszabott válogatást tartalmazza, amelyet a REUGE zenész választott ki a cilinder által megszólaló három dallamnak megfelelően. Minden fésű egyedi párt alkot a megfelelő hengerrel; egyik sem tud rendesen játszani a másik nélkül.
A fésűket kézzel hangolták egyedi acélötvözetből, amelyet kifejezetten akusztikus hatásuk miatt választottak ki. A basszus hangok esetében a fog súlya hátul a hagyományos ólom hozzáadásának módszerével meghosszabbodik. Ezután egy gép teszteli az egyes fogak gyakoriságát, és percnyi mennyiségű anyagot távolítanak el az egyes hangok pontos hangolásához. A REUGE által ebben a folyamatban használt kézi működtetésű eszközöket mind házon belül fejlesztették ki.
A mélyhangfogak mögé apró átlátszó, szintetikus tollak kerültek, amelyek csillapítóként működnek, így a hangok optimálisan rezonálnak. A fésű végül a fő hajótesten áthaladó sárgaréz „vibrációs lemezhez” van rögzítve, hat hőkék csavarral. A vibrációs lemez továbbítja a hangot a házba, ami viszont még jobban felerősíti a hangot. A fésű felszerelése után ismét a zenész füle szükséges a végső finomhangoláshoz!
A hengerek
A gyönyörűen kézzel kidolgozott hengerek úgy csillognak, mint egy pár impozáns reaktor a MusicMachine fő hajótestén. A hengerek lényegében a dallamok „kottáját” tartalmazzák, akár 1400 precízen elhelyezett tűvel, amelyek a henger forgása közben kitépik a fésű fogait. A REUGE zenész minden egyes gombostűt pontosan meghatároz. A csapokat leborotválják, majd polírozzák, hogy biztosítsák a hosszúság egyenletességét. Végül egy speciális forró gyantát visznek fel a henger belsejébe, amely megkeményedve mereven rögzíti a csapokat a hangminőség maximalizálása érdekében.
Egy dallam lejátszásakor a henger kissé elmozdul a hosszú tengelye mentén, és ez a pozícióváltás a jobb csapokat a jobb fogakhoz igazítja a következő dallam lejátszásához. Minden dallam körülbelül 35 másodpercig tart, és a henger egy teljes fordulatának felel meg. A hengerek látható fogaskerekek segítségével kapcsolódnak a MusicMachine hátsó motorteréhez.

Ventilátor szabályozók
A propellerszerű tekercskarok mindkét oldala jellegzetes függőleges kör alakú panelek. Noha ezek úgy néznek ki, mintha radarlemezek lennének az aszteroidamezőben való navigáláshoz, vagy erőteret generáló eszközök az ellenséges protontorpedók taszítására, valójában a hengersebesség-szabályozók. Teljesen feltekercselve a főrugók gyorsabban forgatják a hengereket, mint majdnem letekerve. Ennek kompenzálására ezek a kör alakú ventilátor-levegőszabályozók exponenciálisan nagyobb ellenállást biztosítanak, ha gyorsabban forognak, mint lassabban, lehetővé téve az állandó forgást (hasonló rendszer található sok perces átjátszós órákban).

Törzs, rugóstagok, leszállókarok és leszálló platform
A fehér vagy feketére lakkozott diófából készült MusicMachine karcsú törzse felerősíti a tok közepén elhelyezett sárgaréz vibrációs lemezről továbbított hangot. Ez a lemez az íves, oldalsó támasztékok és a kitámasztó-stílusú leszállókarok mentén is elvezeti a rezgéseket – gyöngyfúvott, eloxált alumíniumból (fekete, matt eloxált a fekete változatnál) –, amelyek a rezgéseket a MusicMachine leszállóplatformjára viszik. Ez a lakkozott fa platform nem csak tovább erősíti a varázslatos dallamokat, hanem az űrhajó esztétikai szépségét is bemutatja.

MusicMachine: Műszaki adatok
A MusicMachine 66 darabos limitált kiadás: 33 darab fehér és 33 darab fekete.
Tok és keret
Főtest: Dió hangerősítő kamra; fehér vagy fekete zongora lakkozott (fehér lakk UV álló)
Kitámasztókarok: gyöngyfúvott és eloxált alumínium; fekete matt eloxált fekete változathoz
Méretek: 395 mm széles x 475 mm hosszú x 165 mm magas; teljes tömeg: 2,97 kg
Hangjavító platform: fehér vagy fekete lakkozott
Mozgás és befejezés
A MusicMachine két 3,72-es tételt tartalmaz (3 az egyes hengereken lévő dallamok számát, a 72 pedig az egyes fésűn lévő hangjegyek számát jelenti); az egyik mozgás „jobbra” van beállítva; az egyik mozgás „balra” van beállítva (ellentétes irányban forognak)
Főtábla: nikkelezett sárgaréz, Côtes de Genève díszítéssel. A főlemez mindkét mozgást megtartja; minden mozgás tartalmaz egy főrugót, hengert, fésűt és szabályozót
Főrugók: Légcsavarokon keresztül tekercselt
Hordók: Rozsdamentes acél; mindegyik tetején 6 hőkék csavarral; hornyolt “dugattyús” oldalak Szabályozó: ventilátor rozsdamentes acélból
Hengerek: sárgaréz
Indítás/leállítás és folytatás funkciók
Hengertartók: Nikkelezett sárgaréz
Egy dallam = a henger egy fordulata
Hengerenként három dallam
Az egyes dallamok hossza: 35 másodperc
Teljesítménytartalék hengerenként: 15 perc
Kézzel felvitt és kézzel polírozott tűk
Csapok hossza: 1mm; csapok átmérője: 0,3 mm
Tűk jobb hengerenként: 1279; csapok bal hengerenként: 1399
Fésűk: acélötvözet és ólom; 72 fog fésűnként; minden egyes fésű a sárgaréz vibrációs lemezhez van rögzítve hat hőkék acélcsavarral
Dallamok
Jobb henger – kivonatok innen:
„Another Brick in the Wall” (1979) Roger Waterstől, eredetileg a Pink Floyd előadásában
A Smoke on the Water (1973) írta és eredetileg a Deep Purple adta elő
Az „Imagine” (1971) szerzője és eredetileg John Lennon előadása
Bal henger – kivonatok:
A „Star Wars” (1977) főcíme, John Williams
„Imperial March” (1980), John Williams
„Star Trek” (1979) főcíme, Jerry Goldsmith