MusicMachine 3 részletesen

MusicMachines – zenedobozok a 25. századra
A mechanikus zenedobozok dallamokat állítanak elő egy acélfésű hangolt fogai révén, amelyeket egy forgó hengeren lévő csapok pengenek. A zenedobozok sok hasonlóságot mutatnak órarendi társaikkal, mind műszakilag, mind esztétikailag: A tekercsrugókból származó energiát egy fogaskerék továbbítja, a letekerő sebességét pedig egy precíziós ventilátor szabályozza (hasonlóan sok perc-ismétlő szabályzóhoz). A csúcskategóriás zenedoboz-alkatrészek még a csúcskategóriás óraszerkezetekhez hasonlóan finom kivitelezésűek is.
Mivel a zenedobozok először a 19. század elején jelentek meg, Svájc, a finom óragyártás hazája, a kiváló minőségű zenedobozgyártás központjává vált. 1865-ben Charles Reuge a műfaj úttörője volt, amikor létrehozta első zenei zsebóra üzletét Sainte-Croix-ban, amely a Jura-hegységben található, ahol számos legendás óra található.
Közel 150 év elteltével, és még mindig Sainte-Croix-ban, a Reuge az egyetlen csúcskategóriás zenei dobozok gyártója a világon. A Reuge kollekciója úgy nőtt, hogy alapvetően klasszikus darabokat és kortárs dizájnokat kínál – beleértve a speciálisan megrendelt, egyedi darabok szolgáltatását is. Az MB&F MusicMachines-szal a Reuge a zenedoboz-tervezés határait feszegette: a MusicMachines inkább a 25. századhoz tartozik, mint a 21. századhoz!
Az MB&F által tervezett és a Reuge által gyártott első MusicMachine a Baselworld 2013-on indult. A kezdeti együttműködés sikerére építve a Reuge és az MB&F 2014-ben egyesítette erőit a MusicMachine 2, majd 2015-ben a trilógiát befejező MusicMachine 3 esetében.
A MusicMachine 3 sci-fi dizájnja
Reuge megalkotta a MusicMachine 3-at az MB&F és Xin Wang tervező által javasolt Star Wars TIE vadászgép-terve alapján. A koncepció okosan beépíti az összes alapvető zenei doboz funkciót – zeneileg hangolt fésűket, rögzített hengereket, tekercselő mechanizmusokat, főrugós csöveket és szabályozókat – egy TIE vadászgép stílusú zenegépbe. A MusicMachine 3 által létrehozott hangzás optimalizálása és felerősítése érdekében Jeanmichel kapitány, a JMC Lutherie kifejlesztette az MM3 zseniális rezonanciabázisát.
A dallamok
Míg a MusicMachine 3 kinézete nagyon is Star Wars, zenéje Büsser gyermekkorának filmjeinek és tévésorozatainak korszakában, az 1960-as és 70-es években játszódik. A jobb oldali henger a Star Wars (1977), a Lehetetlen küldetés (1960) és a James Bond (1962) témáit játssza, míg a bal oldali A keresztapa (1972) Nino Rota, Boldog karácsonyt, Mr. Lawrence (1983) témáit játssza. Ryuichi Sakamoto és The Persuaders (1971), John Barry.
Zene mechanikus újraalkotása
Miután az MB&F megerősítette a dallamokat, egy Reuge zenész megvizsgálta a dallamokat, és mindegyikből azonosította a legismertebb részeket. Ezután megkezdődött a zene újraalkotása, szem előtt tartva, hogy az egyik henger a három dallamot tartalmazza, míg a másik három másik dallamot, és hogy mindegyik henger tűi kiszedik az összes hangot egy 72 hangos fésűből.
Ennek a két három, egyenként 35 másodperces hangszerelésből álló csoportnak a kidolgozása, és az ezekből adódó hangok sokasága – egyes hangjegyeket mindhárom dallam használ, egyes hangok csak egy dallamra vonatkoznak – jelentős technikai és művészi teljesítményt jelent a világban. amelyet a zenész ösztöne minden számítógépen felülmúl.
A MusicMachine3 gépháza
A zenedoboz szerkezetei – fésűket, hengereket, tekercselő mechanizmusokat, főrugós csöveket és szabályozókat tartalmaznak – két genfi ​​hullámmal díszített főlemezre vannak rögzítve (egy-egy oldal), amelyek a hátul lévő „thruster” tekercselőktől a zene elejéig futnak. hengerek.

A fésűk
A két fésű laposan fekszik minden henger mellett, és mindegyik egyedi párost alkot, amely 72 hangjegyből áll. A fésűket kézzel hangolták egyedi acélötvözetből, amelyet az akusztikus hatása miatt választottak ki. A basszus hangokhoz a fogat a hagyományos ólom hozzáadásának módszerével vastagítják. Ezután egy gép teszteli az egyes fogak frekvenciáját, és anyagfoszlányokat távolítanak el az egyes hangok pontos hangolásához. A Reuge által ebben a folyamatban használt kézi működtetésű eszközöket házon belül fejlesztették ki. A basszus hangfogai mögött apró átlátszó, szintetikus tollak találhatók, amelyek csillapítóként működnek. Miután a fésűt hőkék csavarokkal rögzítik a főlemezhez, ismét a zenész füle kell a befejező finomhangoláshoz!
A hengerek
A gyönyörűen kézzel megmunkált hengerek úgy csillognak, mint egy pár impozáns reaktor. A hengerek lényegében a dallamok „kottákat” tartalmazzák, és akár 1400 precíziósan elhelyezett tüske is kitépi a fésű fogait, miközben a henger forog.
A Reuge zenész pontosan meghatározza, hová helyezze el az egyes tűket, amelyek mindegyikét leborotválják, hogy biztosítsák a hosszúság egyenletességét, majd polírozzák. Végül forró gyantát visznek fel a henger belsejébe, amely megkeményedve mereven rögzíti a csapokat a hangminőség maximalizálása érdekében. Egy dallam lejátszása után a henger elmozdul a hosszú tengelye mentén, hogy a megfelelő tűket a megfelelő fogakhoz igazítsa a következő dallam lejátszásához. Minden dallam a henger egy teljes fordulatának felel meg.
Tekercselő kulcsok és főrugós hordók
A farokrész mindkét oldalán hajtómotorra emlékeztető csonka kúpok valójában tekercselő kulcsok, amelyek lineárisak a főrugó hengereivel és hengereivel. Ez egy szokatlan konfiguráció zenedobozokhoz, de az MB&F merész dizájnja ezt diktálta. További előnye, hogy a lineáris konfiguráció hatékonyabb energiaátvitelt tesz lehetővé. Ezek a tekercses billentyűk – kihívás Reuge csapatának, hogy a megfelelő helyre kerüljön – forognak, miközben a hordók letekerednek és a hengerek forognak.
Ventilátor szabályozók
A fő lemez közepén jellegzetes függőleges kör alakú panelek találhatók. Bár ezek úgy tűnhetnek, mintha radarlapok lennének, amelyeket egy aszteroidamező navigálására használnak, valójában a hengersebesség-szabályozók. Teljesen feltekert állapotban a főrugók nagyobb nyomatékkal rendelkeznek, így hajlamosak gyorsabban forgatni a hengereket, mint majdnem letekerve. Ennek kompenzálására ezek a kör alakú ventilátorlevegő-szabályozók exponenciálisan nagyobb ellenállást biztosítanak, ha gyorsabban forognak, mint lassabban, így állandóbb fordulatot tesznek lehetővé. Hasonló rendszer található számos percismétlős órában.
Rezonáns alapelvek
A kényszerrezgés elvén működő fa hangtáblák hagyományosan vonós hangszereken, például hegedűn, gitáron és zongorán szerepelnek. A táblát a húr ugyanazon a frekvencián vibrálja, ugyanazt a hangot adva, az egyetlen különbség a hangszín. Míg a tábla jelenlététől függetlenül ugyanannyi energia keletkezik, a hangtábla nagyobb felülete miatt jobban képes ezt az energiát hanggá alakítani – a tábla nagyobb mennyiségű levegőt tud mozgatni –, ami erősebb hangot eredményez. A MusicMachine 3-on az energia a vibráló fogaktól a függőleges oldalsó szárnyakon keresztül a rezonanciaalaphoz továbbítódik, ami nemcsak felerősíti a hangot, de kiemeli a zene szépségét. A MusicMachine 3 innovatív alapja a 350 éves rezonancia lucfenyőt ötvözi a 21. századi kompozit anyagokkal, mint például a NomexTM méhsejt kevlárral.

350 éves rezonanciás lucfenyő
A MusicMachine 3 hangfalazata a svájci Risoux-erdőből származó, 350 éves rezonanciafenyőből származó faanyagot tartalmaz, ahol a hűvös nyarak és a hideg telek lassú fanövekedést eredményeznek, és időnként rendkívül sűrű faanyagot hoznak létre, amely kiváló akusztikai tulajdonságokkal büszkélkedhet. Minden rezonáns fát egy ember választott ki: az egész életen át tartó „fagyűjtő”, Lorenzo Pellegrini, aki mókusként mászott fel a fákra, és átölelte az egyes törzseket, hogy megnézze, elég egyenes-e ahhoz, hogy kellően ellenálló és könnyű hangtáblát hozzon létre.
Ilyen a megfelelő fa kiválasztásának kritériuma, hogy 10 000 lucfenyőből csak egy elég jó a JMC Lutherie gitárhoz! A fát novemberben egy adott napon vágják ki, amikor a legszárazabb állapotban van. A fát további 5-10 évig száradni hagyják, majd speciális fűrészüzemben előkészítik. Alapozót használnak a farostok lezárására, mielőtt egy nem áthatoló lakkot alkalmaznának.

https://trollverda.hu/2022/10/01/geszti-buszken-posztolja-felelotlenseget/